Web Analytics Made Easy - Statcounter

جوانبخت گفت: یک هزار و ۷۵۰ کلاس درس استان نیاز به مقاوم سازی و یک هزار و ۳۴۰ کلاس درس دیگر نیاز به تخریب و بازسازی دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «عسگرعلی جوانبخت» در نشست خبری که امروز (یکشنبه ۱۰ شهریور) در سالن کنفرانس اداره‌ کل نوسازی مدارس استان قزوین برگزار شد، بیان کرد: آموزش و پرورش از اهمیت بالایی برخوردار است، اما متأسفانه در اولویت نخست نیست، در حالی که اگر آموزش و پرورش مهم است و دانش آموز و پرورش اهمیت دارد باید این امر  در اولویت مسئولان ارشد استان قرار گیرد، اما آمارها این را نشان نمی دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر کل نوسازی مدارس استان قزوین ادامه داد: از سال ۱۳۸۴ سهم آموزش و پرورش در بحث اعتبارات تملک و دارایی در استان، ۲۹ درصد بود، اما این سهم کاهش پیدا کرد و در سال ۹۲ به ۹ درصد رسید که از سال ۹۲ به بعد با اقدامات انجام شده به ۱۵ درصد افزایش یافت، اما اکنون مجدد به ۹ درصد رسیده که عدد مناسبی نیست.

 

وی با اشاره به سرانه فضای آموزشی در استان عنوان کرد: سرانه آموزشی به ازای هر دانش آموز در استان حدود پنج متر و ۷۰ سانتیمتر است که میزان استاندارد آن ۳۹ و هشت دهم مترمربع است.

 

جوانبخت تصریح کرد: از سال ۹۲، حدود ۴ هزار کلاس درس در استان قزوین استانداردسازی شده و تاکنون ۶۰ میلیارد تومان برای این امر هزینه شده است.

 

وی به وضعیت سیستم گرمایشی مدارس اشاره و اظهار کرد: با هدفگذاری انجام شده از ابتدای سال ۹۸ همه بخاریهای نفتی های مدارس جمع می شود که در بحث استانداردسازی گرمایشی، حدود 277 کلاس درس داریم که با بخاری نفتی و یک هزار و ۶۴۰ کلاس با بخاری گازی تجهیز می شوند که امسال در مهرماه همزمان با آغاز سرما در هیچ کلاس درسی، بخاری نفتی نخواهیم داشت.

 

مدیرکل نوسازی مدارس استان قزوین عنوان کرد: در شهرک دانش قزوین با چالشیدر حوزه فضای آموزشی مواجه هستیم به طوری که در این منطقه ساخت مدرسه ۱۲ کلاسه را شروع کردیم که هم اکنون ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای تکمیل پروژه نیاز است.

 

وی تأکید کرد: در مناطقی از استان با کمبود واحد آموزشی مواجه هستیم که شامل ناصرآباد یک واحد آموزشی و در محمود آباد، شریف آباد، بیدستان، محمدیه و مسکن مهر الوند هر یک ۲ واحد آموزشی نیاز است، همچنین در شهر اقبالیه احداث ۲ واحد آموزشی را شروع کردیم و امسال چهار واحد آموزشی در شهرک مهرگان تحویل داده می شود.

 

جوانبخت تصریح کرد: در مجموع علاوه بر پروژه های تحویل داده شده به ۳۷ پروژه دیگر در مهرگان نیاز داریم که به تدریج و باسکونت مردم در این شهرک و نیاز به احداث مدرسه، اقدامات لازم انجام می شود.

 

وی خاطرنشان کرد: میزان تعهد خیرین در سال گذشته ۲۳ میلیارد تومان بود که به صورت ۱۰۰ درصد تحقق پیدا کرد.

 

مدیر کل نوسازی استان قزوین در ادامه اظهار کرد: این اداره یکی از چابک ترین ادارات سطح استان است که با ۴۴ نفر نیروی کارآمد و فعال اداره می شود و از سال  ۷۶ تاکنون حدود یک هزار مدرسه در استان توسط اداره کل نوسازی مدارس احداث شده است.

 

وی اعلام کرد: در حال حاضر ۲ هزار و ۳۳۸ واحد آموزشی با ۱۰ هزار و ۵۴۵ کلاس درس در استان قزوین وجود دارد که ۱۱۸ هزار و ۴۶۷ دانش آموز دختر و ۱۲۸ هزار و ۲۵۱ نفر دانش آموز پسر مشغول تحصیل هستند.

 

جوانبخت گفت: یک هزار و ۷۳۴ فضای آموزشی در استان وجود دارد که حدود یک هزار و ۷۵۰ کلاس درس استان نیاز به مقاوم سازی و یک هزار و ۳۴۰ کلاس درس دیگر نیاز به تخریب و بازسازی دارد.

 

وی یادآور شد: در نیمه نخست سال جاری ۲۱ پروژه با ۲۰۵ کلاس درس با زیربنای ۲۴ هزار و ۶۷۱ مترمربع همزمان با بازگشایی مدارس تحویل داده می شود.

 

پایان پیام/293

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه محرم محرم خطبه نماز جمعه هفته دولت نمایشگاه هفته دولت بیرجند شیراز مسجد خراسان جنوبي نماز جمعه کلاس درس مدرسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۶۹۶۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوشمندسازی ۴۰۰ کلاس درس در بردسکن

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر آموزش و پرورش شهرستان بردسکن گفت: از مجموع هزار کلاس درس که در بیش از ۲۰۰ فضای آموزشی احداث شده است تاکنون بیش از ۴۰ درصد از آنها هوشمندسازی شده است.


علی اکبر چراغیان افزود: هوشمندسازی کلاس های درس با هدف ایجاد بستری برای یادگیری مداوم، لذت بخش، عمیق، تقویت انگیزه، خلاقیت و ارتقای کیفیت  وبا کمک خیران و از منابع ادارات کل آموزش و پرورش و تجهیز و نوسازی مدارس استان خراسان رضوی صورت گرفته است.


استانداردسازی سیستم گرمایشی ۷ فضای آموزشی در بردسکن و روستاهای کوهپایه
مدیر آموزش و پرورش بردسکن گفت: در راستای جلوگیری از حوادث احتمالی به همت مدیریت آموزش و پرورش و اداره کل تجهیز و نوسازی مدارس استان عملیات اجرایی استانداردسازی سیستم گرمایشی ۷ فضای آموزشی در بردسکن و روستاهای کوهپایه این شهرستان آغاز شده است

 

چراغیان افزود: اعتبار تخصیصی برای  این تعداد طرح ۵۵ میلیارد ریال  است و تا ۵ ماه آینده مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

 

وی عنوان کرد: تاکنون بیش از ۵۰ درصد از مجموع ۲۰۰ فضای آموزشی شهرستان بردسکن به سیستم گرمایشی مجهز شده است.

دیگر خبرها

  • ۴۵ واحد آموزشی در بردسکن بازسازی و احداث شد
  • محرومیت معلمان خرید خدمات و حق‌التدریس از عیدی روز معلم
  • رکوردشکنی صدور پروانه در بافت‌های فرسوده
  • مقاوم‌سازی ۲۵۶ واحد مسکن روستایی در فامنین
  • معلم نمونه سیستان و بلوچستان از رمز موفقیت خود می‌گوید
  • افزایش سرانه آموزشی با ساخت 600 کلاس درس جدید
  • البرز به ۱۱ هزار کلاس درس جدید نیاز دارد
  • ۶۰۰ کلاس درس جدید در هرمزگان ساخته می‌شود
  • نیاز آذربایجان‌غربی به ۵۰۰۰ کلاس درس برای رسیدن به استاندارد کشوری
  • هوشمندسازی ۴۰۰ کلاس درس در بردسکن