Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام ابراهیم حیدری جناسمی مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران در گفت و گو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت: طرح شمیم حسینی امسال به‌عنوان طرح جدید سازمان اوقاف به صورت ملی و در سراسر کشور با ۳ سرفصل روضه‌خوانی، اطعام و تعزیه‌داری موقوفاتی که قید مکان ندارند  در ۱۲ امامزاده استان  برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
 
او با بیان اینکه آمار قابل توجهی از موقوفات در استان با نیت اطعام و عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) است گفت: تا پیش از این سوگواره بصیرت عاشورایی توسط سازمان اوقاف در امامزادگان برگزار می‌شد که در آن برنامه‌هایی، چون لبیک یا حسین (ع)، شیرخوارگان حسینی، احلی من العسل، ویژه‌برنامه تاسوعا و عاشورای حسینی و رهروان زینبی در امامزادگان و بقاع متبرکه استان اجرا می‌شود.

حجت الاسلام ابراهیم حیدری افزود: نمایشگاه طرح شمیم حسینی با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی به منظور ارائه خدمات مورد نیاز هیات‌های مذهبی، مساجد و حسینیه‌ها و با هدف اجرای نیات واقفان خیراندیش شامل مواد غذایی جهت پخت نذری، پرچم، کتیبه و بیرق، لباس مشکی، محصولات فرهنگی به صورت سالیانه درکنار سایر برنامه‌ها در این ایام در بقاع شاخص مازندران برپا خواهد بود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: در این نمایشگاه تمامی خدمات مورد نیاز هیات مذهبی عرضه خواهد شد.

او افزود: هیات‌های مذهبی مستمر که توسط سازمان تبلیغات استان به اداره کل اوقاف و امورخیریه معرفی می‌شوند با شرکت در این طرح می‌توانند علاوه بر دریافت بن خرید کالا، از تخفیفات ویژه خرید اقلام مورد نیاز هیات‌ها در نمایشگاه نیز بهره‌مند شوند.

حجت الاسلام حیدری با اشاره به فعالیت ۸ هزار و ۵۰۰ مسجد، حسینیه و هیئت مذهبی فعال در استان، گفت: طرح شمیم حسینی به منظور کمک به آن‌ها و نیز مجالس سراسر کشور از محل موقوفات مرتبط، تا ۱۴ شهریورماه اجرا می‌شود.
انتهای پیام/س برپایی نمایشگاه شمیم حسینی در امامزاده گان مازندران

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اوقاف مناسبت های مذهبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۶۹۶۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمایه گذاری اوقاف در حوزه دانش بنیان‌ها موجب ایجاد انگیزه می شود

فاطمه شیرازی، حافظ، قاری و داور مسابقات قرآن با حضور در نمایشگاه دستاوردهای وقف در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، گفت: اولین سالی است که در این نمایشگاه حضور پیدا می‌کنم و مشتاق هستم تا بدانم عرصه‌های فعالیت سازمان اوقاف در بخش‌های مختلف به چه صورت است. البته با فعالیت قرآنی سازمان از سال ۱۳۷۴ آشنا هستم از چهاردهمین دوره مسابقات بین المللی قرآن همراه اوقاف بوده ام و کاملاً به فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی سازمان اشراف دارم.

وی اظهار کرد: اما در زمینه حمایت اوقاف از شرکت‌های دانش بنیان و اهدافی که برای وقف بیان شده که موقوفه حفظ شود و در راستای نیت واقف باشد، مسلماً در اقداماتی که در عرصه علمی صورت می‌پذیرد به عنوان مثال در حوزه تولید وسایل پزشکی که تکنولوژی آن در دست کشورهای اروپایی است مانند فیلتر دیالیز که در دوران تحریم به مشکل برخوردیم و در این نمایشگاه مشاهده کردیم که یکی از شرکت‌ها در این زمینه فعالیت می‌کند و باعث خرسندی است اگر اوقاف در این زمینه سرمایه گذاری کند. قطعاً واقفان نیز خشنود خواهند شد.

شیرازی بیان کرد: امید است اوقاف در عرصه‌های فرهنگی و قرآنی مستدام باشد. در عرصه کمک به فناوری و هر آنچه باعث شود ایران ما یک پله بالاتر رود ارزشمند است و باید مردم مشارکت داده شوند. ما مردم خالص و مخلص و جوانان نخبه داریم که باید به کار گرفته شوند و مسئولان اهتمام داشته باشند که بتوانیم ایران را ارتقا دهیم و در دنیا بدرخشد.

وی تصریح کرد: یکی از مسایلی که جای کار دارد بحث تأمین دارو است که با فعالیت شرکت‌های دانش بنیان و حمایت سازمان اوقاف می‌توانیم در این زمینه به خودکفایی برسیم. البته قبل از هر اقدامی باید حول محور پیشگیری فعالیت شود و اوقاف نیز می‌تواند در این زمینه ورود کند.

کد خبر 6092189 فاطمه علی آبادی

دیگر خبرها

  • سرمایه گذاری اوقاف در حوزه دانش بنیان‌ها موجب ایجاد انگیزه می شود
  • دستاوردهای سازمان اوقاف در مسیر انقلاب اسلامی است
  • روزانه ۷۰۰ نفر از نمایشگاه دستاورد‌های وقف بازدید کردند
  • روزی ۷۰۰ نفر از نمایشگاه دستاورد‌های وقف بازدید کردند
  • برپایی نمایشگاه «در آستان بقیع»/ تصاویری از حرم‌های مطهر ائمه(ع) قبل و بعد از تخریب
  • اهداء تخته فرش به بقعه متبرکه امامزاده شاه محمد بخش اسیر
  • نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقاف بستری برای ارائه عملکرد واقفین
  • وقف به عنوان یک سنت حسنه با دانش‌های جدید آمیخته شده است
  • بهره‌مندی از عواید وقف به نفع تقویت اقتصاد دانش‌بنیان
  • افتتاح نمایشگاه وقف