Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، ابراهیم حیدری، مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ظهر امروز، ۱۰ شهریورماه، در جلسه هم اندیشی ششمین دوره طرح پایتخت کتاب ایران و جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب و شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر، اظهار کرد: مسیر هر اتفاق فرهنگی، هنری و آموزشی از کتاب می‌گذرد و هر فردی که بخواهد به رشد و پویایی خود در جامعه ادامه دهد، باید به کتاب متوسل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: برنامه‌های ترویج کتابخوانی با این رویکرد در کشور اجرا می‌شوند تا تمامی افرادی که در این زمینه فعالیت دارند، بیش از پیش در راستای ترویج این فرهنگ تلاش کنند.

حیدری افزود: در رابطه با جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب بیش از ۵ هزار روستا مشارکت داشته‌اند که هرساله ۱۰ روستا برگزیده شده و به هر روستا بیش از ۴۰ میلیون تومان جایزه نقدی اهدا می‌شود و روستاهای استان نیز جز برگزیدگان این طرح هستند.

وی خاطرنشان کرد: در رابطه با تقدیر از مروجان کتابخوانی نیز تاکنون نزدیک به ۳ هزار گروه و فرد در کشور فعال شناسایی شده‌اند.

مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه نیاز به عدالت توزیعی در حوزه کتاب داریم، تصریح کرد: ترویج کتابخوانی باید به‌عنوان دغدغه‌ای برای تمامی اقشار جامعه مطرح شود و وزارت ارشاد باید در امور کتابخوانی به‌عنوان تسهیل‌گر عمل کند.

وی با اشاره به اینکه برنامه جام باشگاه‌های کتابخوانی پدیده نادری در کشور بود، یادآور شد: امروز بیش از ۱۵ هزار باشگاه کتابخوانی با ۲۲۰ هزار عضو و ۱۵ هزار مربی در سطح کشور فعالیت داشته و بیش از ۱۸۰ باشگاه کتابخوانی نیز در استان وجود دارد.

حیدری تاکید کرد: دبیرخانه استانی جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب باید در آذربایجان‌غربی تشکیل شود.

وی گفت: برنامه‌های زیرساختی ترویج فرهنگ کتابخوانی شامل معرفی کتاب، برگزاری کارگاه‌های کتابخوانی و نقد و بررسی و دعوت از نویسندگان و هم‌اندیشی با آنان است.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن کتابخوانی ارشاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۶۹۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همراهی رادیو فرهنگ با نمایشگاه کتاب تهران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، رادیو فرهنگ با برنامه «کتاب فرهنگ» به طور ویژه بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی کشور را همراهی می‌کند.

این برنامه از روز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت به طور ویژه به پوشش سی و پنجمین نمایشگاه کتاب تهران اختصاص دارد.

شبکه رادیویی فرهنگ برنامه کتاب فرهنگ را با حضور نویسندگان و ناشران برجسته ساعت ۱۷ تا ۱۸ از گروه تاریخ و اندیشه از مصلی تهران محل برگزاری نمایشگاه کتاب تقدیم مخاطبان می‌کند.

گفت و گوی گزارشگران با غرفه داران، شرکت‌کنندگان و بازدیدکنندگان از نمایشگاه و شنیدن دغدغه‌های آنها بخشی از این برنامه است.

برنامه سرزمین من به طور زنده با بخش‌های گزارش، گفتگو و اطلاع رسانی رویداد‌های مربوط به نمایشگاه کتاب، ساعت ۱۳ تا ۱۴ روی آنتن می‌رود.

برنامه ققنوس با معرفی کتاب در گفتگو با ناشران و نویسندگان حوزه ادب و هنر ساعت ۱۵ و برنامه «صبح به وقت فرهنگ» در قالب گزارش و اطلاع رسانی ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه پخش می‌شوند.

دیگر خبرها

  • وزیر فرهنگ: بنای دولت تمرکز جدی بر توسعه فعالیت‌های فرهنگی و هنری است
  • بنای  دولت تمرکز جدی بر توسعه فعالیت‌های فرهنگی و هنری است
  • فعالیت‌های کانون پرورش فکری همدان، در راستای ترویج فرهنگ حجاب
  • همراهی رادیو فرهنگ با نمایشگاه کتاب تهران
  • برپایی کنگره حضرت رضا (ع) با شعار عدالت / دنیای امروز به درک عدل و ترسیم الگوی رضوی نیاز دارد
  • شست‌وشوی عقل به واسطه کتاب انجام می‌شود
  • حمامی که کافه کتاب شد
  • ۶۰ عنوان برنامه دهه کرامت در اردبیل برگزار می‌شود
  • تحقق عدالت فرهنگی با فروش هم‌زمان حضوری و مجازی در نمایشگاه کتاب
  • ۶۶۱ نفر در جشنواره کتابخوانی عشایر اردبیل نام‌نویسی کردند