Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@11:37:59 GMT

اعتبارات اجرای شبکه فاضلاب کهگیلویه ‌ناچیز است

تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۷۰۱۱۱

اعتبارات اجرای شبکه فاضلاب کهگیلویه ‌ناچیز است

مدیر آب‌ و‌ فاضلاب کهگیلویه اعتبارات حوزه فاضلاب را ناچیز اعلام کرد و گفت: تنها ۲ پروژه فعال به متراژ ۸۰۰ متر با اعتبار ۹۸۰ میلیون تومان در دست اجرا داریم. ۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۷ استانها کهگیلویه و بویراحمد نظرات - اخبار استانها -

داریوش فقهی‌پور در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در دهدشت، اظهار داشت: امسال اعتبارت حوزه فاضلاب در قالب ملی و استانی ناچیز بوده به گونه‌ای که تنها 2 پروژه فعال به متراژ 800 متر با اعتبار 980 میلیون تومانو میانگین پیشرفت فیزیکی 80 درصد داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس آب‌و‌فاضلاب شهری کهگیلویه گفت: بیش از 6 میلیارد تومان پروژه اصلاح و توسعه شبکه آب در شهرهای مختلف کهگیلویه در حال احداث است.

وی با اشاره به عملکرد 5 ماهه اول امسال آب‌و‌فاضلاب شهری کهگیلویه اظهار داشت: در شهرستان کهگیلویه تاکنون تعداد 12 پروژه با اعتباری بیش از 6 میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی و بخشی دیگر از محل اعتبارات استانی سال 97 در حال اجرا است.

فقهی‌پور با اشاره به زمان افتتاح پروژه‌های شهرستان کهگیلویه، گفت: از این میزان پروژه، برخی به‌صورت 100 درصد تکمیل شده و برخی دیگر نیز بیش از 70 درصد پیشرفت داشته که در ایام دهه فجر امسال افتتاح و بهره‌برداری می‌شوند.

وضعیت آب و فاضلاب مناطق محروم خوزستان به صورت ویژه پیگیری شودشاخص تصفیه فاضلاب شهری در گیلان 16 درصد پایین‌تر از میانگین کشوری استبهره‌برداری از اولین تصفیه‌خانه فاضلاب روستایی در کهگیلویه و بویراحمد

وی تصریح کرد: از این میزان پروژه، شهر دهدشت با 6 پروژه در حوزه آب و 2 پروژه در حوزه فاضلاب با میزان اعتبار 5 میلیارد تومان بیشترین تعداد پروژه را دارد.

فقهی‌پور با اشاره به دیگر پروژه‌ها، گفت: شهر سوق با تعداد 2 پروژه و میزان اعتبار یک میلیارد و یک صد میلیون تومان، شهر قلعه‌رئیسی با یک پروژه و میزان اعتبار 75 میلیون تومان و شهر دیشموک نیز با یک پروژه و میزان اعتبار 520 میلیون تومان به‌ترتیب بیشترین پروژه‌ را در شهرستان کهگیلویه در حوزه آب‌و‌فاضلاب دارند.

وی گفت: از این 12 پروژه، تعداد 4 پروژه از اعتبارات بخش آبرسانی و تجهیز تأسیسات و 7 پروژه نیز از محل اعتبارات اصلاح شبکه آب به متراژ 7 هزار و 700 متر بوده که هم‌اکنون در حال اجرا هستند.

رئیس اداره آب‌و‌فاضلاب شهری کهگیلویه با بیان اینکه در 5 ماه اول امسال مشترکان آب‌و‌فاضلاب تعداد 200 فقره افزایش یافته است، افزود: آبفای شهری کهگیلویه در راستای خدمات‌دهی بهتر به مشترکین بخشی از خدمات خود را به بخش خصوصی واگذار کرده است.

وی با اشاره به کمبود اعتبارات در حوزه فاضلاب، گفت: حوزه فاضلاب امسال به دلیل کمبود اعتبارات ملی و استانی اختصاص یافته، فقط 2 پروژه فعال به متراژ 800 متر داشته که میزان اعتبار آن 980 میلیون تومان بوده و هر 2 پروژه به‌صورت میانگین تاکنون 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشتند.

فقهی‌پور با بیان اینکه در 5 ماه اول امسال 170 مورد نمونه‌برداری میکروبی آب در سطح شهر دهدشت انجام گرفته است، افزود: در حوزه بهره‌برداری تعداد 180 مورد رفع اتفاقات شبکه توزیع و تعداد 42 مورد نیز رفع اتفاقات تأسیسات و ایستگاه‌های پمپاژ در 5 ماه اول امسال تاکنون انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: در 5 ماه اول امسال در کوی گلزار دهدشت به میزان 600 متر اصلاح شبکه انجام شده که اجرای آن به‌صورت مشارکتی و باهمکاری شرکت آبفای شهری و بسیج سازندگی سپاه بوده و میزان سهم آبفای شهری در اجرای این پروژه مبلغ 300 میلیون تومان بوده است.

انتهای پیام/ش

R41452/P/S6,69/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۷۰۱۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۵۹میلیارد تومان برای اجرای عملیات آبخیزداری در ایلام

معاون آبخیرداری اداره‌کل منابع طبیعی استان ایلام از اختصاص ۵۹میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی، استانی و مدیریت جامع آبخیز (حوزه سد میمه) و تملک دارایی به این استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ایلام ایرج عالی صبح امروز، سه شنبه، در جمع خبرنگاران با اشاره به تخصیص 59 میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی، استانی و تملک دارایی به استان ایلام در سال جاری اظهار داشت: این میزان اعتبار 32 میلیارد تومان از اعتبارات ملی، 15 میلیارد تومان استانی، 5 میلیارد تومان مدیریت جامع و 7 میلیارد و 300 میلیون تومان نیز از محل تملک دارایی استان است.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی ایلام با اشاره به انجام کار مطالعات طرح تفصیلی آبخیزداری در سطح 63 حوزه شامل 650 هزار هکتار(نزدیک به 34 درصد از مساحت کل استان) افزود: این مطالعات منجر به اجرای عملیات مکانیکی، بیومکانیکی و بیولوژیکی شده است.

عالی در ادامه با تاکید بر اینکه ایلام یکی از استان‌های موفق در اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوانداری است، تصریح کرد: اجرای این طرح‌ها علاوه بر جلوگیری از فرسایش بی‌رویه خاک و تغذیه سفره‌های آب‌های زیرزمینی، نقش موثری در هدررفت آب‌های روان، تغذیه و احیای قنوات، استخرهای ذخیره آب و انتقال آب کشاورزی دارند.

وی به تفاهم‌نامه سه‌جانبه سازمان منابع‌ طبیعی و آبخیزداری کشور، استانداری ایلام و سازمان مدیریت برنامه‌ریزی استان در سال گذشته اشاره داشت و گفت: در سطح 511 هزار هکتار از مناطق مطالعه شده در کل استان طی یک دوره 3 ساله (از سال 1402 تا سال 1405) طرح‌های آبخیزداری با اعتبار 17 هزار و 500 میلیارد ریال توسط قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) اجرا می‌شود که قرار است اعتبارات مورد نیاز در این قرارداد از محل مولدسازی و تهاتر نفت تامین و تخصیص داده شود.

معاون آبخیزداری استان ایلام به اجرای طرح‌های آبخیزداری از مهم‌ترین برنامه‌های موفق پیشگیری از تخریب عرصه‌های مرتعی، جنگلی و مخاطرات ناشی از جاری شدن سیل‌های مخرب در مناطق شهری و روستایی است.

عالی در ادامه گفت: با توجه به تغییرات و شرایط اقلیمی اجرای طرح‌های آبخیزداری یکی از بهترین فرصت‌ها و مهم‌ترین راهکار عملی و موثر، برای جبران کم‌آبی و عبور از بحران خشک‌سالی است.

وی در پایان به برنامه‌های سال جاری در این حوزه اشاره داشت و گفت:اجرای پروژه‌های آبخیزداری از جمله عملیات خاکی ذخیره نزولات و پخش سیلاب در مناطق مستعد و بالادست اراضی کشاورزی، عملیات مکانیکی و بیومکانیکی و نیز با اتمام مطالعات تفصیلی اجرایی پارک آبخیز حوزه شهر دهلران ایجاد پارک آبخیز از جمله این  برنامه‌هاست که در شهرستان دهلران جانمایی و اجرا می‌شوند.

انتهای پیام/180/.

دیگر خبرها

  • اختصاص ۵۹میلیارد تومان برای اجرای عملیات آبخیزداری در ایلام
  • هزینه ۱۰۵ میلیارد تومانی دولت به پروژه های آبفا در کردستان
  • اجرا نشدن شبکه فاضلاب روستایی در حاشیه زاینده‌رود سلامت عمومی را به خطر می‌اندازد
  • اجرا نشدن فاضلاب روستایی در حاشیه زاینده‌رود سلامت عمومی را به خطر می‌اندازد
  • مشکل کم‌آبی ۶۹ روستای استان ایلام در سال جاری برطرف می‌شود
  • جهاد آبرسانی در ۶۹ روستای ایلام از ابتدای سال جاری آغاز شده است
  • پروژه آبرسانی به شهر ارکواز ملکشاهی امسال تکمیل می شود
  • پروژه فاضلاب مسکن ملی خلخال با عدم تامین اعتبار روبرو است
  • اتمام پروژه کمربندی دوم شهر، نیازمند تخصیص اعتبارات ملی است
  • توسعه و بهسازی راه‌های استان زنجان با اجرای ۷ پروژه