Web Analytics Made Easy - Statcounter

 ایوب کرد روزیکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه بیشترین سرقت‌های علائم و تابلوها در جاده‌های مرزی سیستان و بلوچستان رخ داده است اظهار داشت: تخریب و سرقت از تابلوهای هشدار دهنده رانندگی که همواره جان رانندگان و مسافران را نیز در معرض خطر قرار می دهد به یکی از معضلات جاده‌های این استان تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: حفظ حریم راه‌ها، نصب تابلو در مکان‌های مناسب، آشکارسازی نقاط پرتصادف و نصب سرعت گیرهای مورد نیاز به خصوص در محورهای منتهی به شهرها از مهمترین اقدامات این اداره کل در زمینه ارتقای ایمنی راه‌هاست.
سرپرست اداره‌کل‌راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان افزود: تابلوها و علائم هشدار دهنده برای راهنمایی و هدایت رانندگان با هدف حفظ و ارتقاء ایمنی جانی مسافران نصب شده و سرقت آنها ایمنی تردد را کاهش و احتمال بروز سوانح را افزایش می‌دهد.
وی افزود: این اداره‌کل به منظور افزایش ایمنی جاده‌ها با وجود مشکلات اعتباری بر حسب وظیفه عملکردی سریعا علائم و تابلوها را جایگزین می کند به طوریکه تیم‌های گشت این نهاد با انجام بازدیدها و نظارت‌های مستمر در طول راه‌های ارتباطی استان بویژه جاده‌های اصلی و شناسایی مکان‌ها و مسیرهای نیازمند نصب تابلو نسبت به نصب آن اقدام می کند.

کرد با قدردانی از دستگاه قضایی در برخورد با متخلفان گفت: تاکنون اقدامات ارزشمندی در شناسایی و دستگیری سارقان تابلوها و علائم توسط مراجع قضایی انجام شده است که جای قدردانی دارد.

وی تاکید کرد: علاوه بر برخورد قانونی باید از طریق فرهنگ سازی در تمامی اقشار برای جلوگیری از این عمل مجرمانه اقدام کرد زیرا متاسفانه در برخی نقاط مشاهده می‌شود این علائم توسط نوجوانان مورد سرقت قرار می گیرد.

سرپرست اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان گفت: علائم راهداری سرقت شده با قیمت‌های بسیار اندک خرید و فروش می شود در حالیکه این اداره کل باید برای خرید و نصب مجدد آنها هزینه‌های سنگینی را از محل اعتبارات استانی و ملی متحمل شود.

وی بیان کرد: این اداره‌کل علاوه بر جایگزین کردن علائم در برخی نقاطی که سرقت بیشتر رخ می دهد نیز با نصب علائم لرزاننده و نقاشی روی جاده اقدام به مطلع کردن رانندگان از وضعیت مسیرها می کند.

کرد خاطر نشان کرد: مردم در صورت مشاهده سرقت‌های اینچنینی می توانند مراتب را به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند یا از طریق تماس با تلفن ۳۱۴۱ (با پیش شماره ۰۵۴) و یا ارسال پیام به سامانه پیامکی ۳۰۰۰۱۴۱ موارد را گزارش دهند.

۷۳۱۶**۳۲۱۳

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر تلفن خرید و فروش راهداری و حمل و نقل جاده سیستان و بلوچستان مسافران قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۷۰۱۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت ۴۰۰ مسئول ایمنی در سیستان و بلوچستان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان، گفت: ۴۰۰ مسئول ایمنی در کارگاه‌های تولیدی، خدماتی و عمرانی این استان بر اجرای دستورالعمل‌های ایمنی و بهداشت کار نظارت می‌کنند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، خلیل احمد سلامی صبح امروز در جلسه با مسئولین ایمنی استان، اظهار داشت: 400 مسئول ایمنی در کارگاه‌های تولیدی، خدماتی و عمرانی این استان بر اجرای دستورالعمل‌های ایمنی و بهداشت کار نظارت می‌کنند. 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: ایمنی و بهداشت کار از مهترین مسائلی است که هر فرد در هر سطحی در محیط کار و زندگی باید به آن توجه کند، زیرا غفلت از آن باعث صدمات و ضایعات جبران ناپذیری می شود.

وی با بیان اینکه آموزش نکته کلیدی پیشگیری از حوادث کار است، افزود: طبق قانون کار، کارگاه‌ها پیش از راه‌اندازی باید چارچوب ایمنی را داشته و آموزش‌های لازم را به نیروهای خود داده باشند. 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان ادامه داد: در سال گذشته با مجموع اقدامات نظارتی بازرسان کار و ارائه آموزش‌های کاربردی به جامعه هدف، میزان حوادث ناشی از کار در استان نسبت به سال قبل‌تر، 10 درصد کاهش یافت. 

سلامی از فعالیت 396 کمیته حفاظت فنی و بهداشت کار در سیستان و بلوچستان هم خبر داد و گفت: از وظایف کمیته‌ حفاظت فنی و بهداشت کار می‌توان به طرح مسائل و مشکلات حفاظتی و بهداشتی در جلسات کمیته و ارائه پیشنهادات لازم به کارفرما برای رفع نواقص و سالم سازی محیط کار و همکاری با کارشناسان بهداشت حرفه‌ای و بازرسان کار برای اجرای مقررات حفاظتی و بهداشت کار اشاره کرد. 

وی تأکید کرد: جلب مشارکت کارگران در برنامه‌های ایمنی و آموزش‌های لازم در این زمینه نیز منجر به پیشگیری از حوادث ناشی از کار و رشد بهره‌وری در تولید می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خط کشی ۳۵۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی سیستان و بلوچستان
  • خسارت ۵۲ میلیارد تومانی سیل به اردستان
  • خط‌کشی ۳۵۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی سیستان و بلوچستان در سال ۱۴۰۲
  • تکمیل جاده سربند- مشگین‌شهر نیازمند یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار
  • هزینه خسارت سیل به روستاهای سیستان و بلوچستان اعلام شد
  • کاهش ۱۰ درصدی میزان حوادث ناشی از کار در سیستان و بلوچستان
  • فعالیت ۴۰۰ مسئول ایمنی در سیستان و بلوچستان
  • تصادفات جنوب سیستان و بلوچستان ۴۶ کشته برجا گذاشت
  • تشریح برنامه‌های روز ملی ایمنی حمل‌ونقل در سیستان و بلوچستان
  • بارندگی های اخیر ۱۸۴ میلیارد ریال به بناهای تاریخی سیستان و بلوچستان خسارت زد