Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایتنا - حملات باج افزارها به دولت‌های محلی مشکل بسیار بزرگی است و در همین راستا دولت تگزاس افشا کرده است که 23 نهاد دولتی در صبح شانزدهم ماه اوت مورد عمله بازافزار ویزه ای قرار گرفته‌اند. به گفته وزارت اطلاعات آمریکا بسیاری از این نهادها «دولت‌های محلی کوچک‌تر» بودند و خوشبختانه سیستم‌های شبکه‌های تگزاس در این حمله آسیبی ندیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دولت تگزاس به تازگی اعلام کرده است که 23 نهاد دولتی در یک حمله باج افزاری به دولت محلی این ایالت خسارت های شدیدی دیده اند.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  engadget، حملات باج‌افزارها به دولت‌های محلی مشکل بسیار بزرگی است و در همین راستا دولت تگزاس افشا کرده است که 23 نهاد دولتی در صبح شانزدهم ماه اوت مورد عمله بازافزار ویزه‌ای قرار گرفته‌اند. به گفته  وزارت اطلاعات آمریکا بسیاری از این نهادها «دولت های محلی کوچکتر» بودند و خوشبختانه سیستم‌های شبکه‌های تگزاس در این حمله آسیبی ندیده است.
 
تیم‌های امنیتی نتوانستند مقصر اصلی این حملات را کشف کنند اما شواهدی که تا امروز به دست آمده است نشان می‌دهد که «یک عامل تهدید» به صورت همزمان به تمامی این نهادها حمله کرده است.
 
حملات باج‌افزاری معمولا از طریق سازمان‌های مجرمانه با هدف ایجاد سود سریع انجام می‌شود اما مواردی از ردپای دولت‌های متخاصم نیز در چنین حملاتی دیده شده است. دولت‌های شهری معمولا به دلیل نداشتن منابع کافی برای جلوگیری از این تهدیدها اصلی ترین هدف آنها خواهند بود.
 
میزان اهمیت این حمله از جانب دولت ها بالا در نظر گرفته شده است وبه همین دلیل دولت محلی تگزاس در این مورد علاوه بر پشتیبانی چند سازمان ایالتی از حمایت وزارت امنیت ملی، اف.بی.آی، FEMA و دیگر شرکای امنیتی فدرالی نیز برخوردار شده است.
 
هنوز مشخص نیست که مقامات دولتی چگونه به این حمله پاسخ خواهند داد اما این پاسخ دهی حتمی است. در بسیاری از موارد حملات باج‌افزاری از نقص‌های قدیمی با کارمندانی استفاده می‌کنند که از خطرات حملات فیشینگ آگاهی ندارند. در چنین مواقعی است که دست کم گرفتن اهمیت شبکه های دولت مدرن و آموزش کارکنان موجب بروز چنین خسارت هایی می‌شود.
 

منبع: ايتنا

کلیدواژه: آمریکا امنیت سایبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۷۰۴۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمار شهدای امروز حمله های رژیم صهیونیستی به غزه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، منابع خبری از شهادت ۳۴ فلسطینی در حمله های امروز اشغالگران به نوار غزه خبر دادند.

این منابع اعلام کردند که در حمله های امروز ارتش اشغالگر صهیونیستی به نوار غزه تا این لحظه ۳۴ نفر به شهادت رسیدند.

تنها در حملات به شهر رفح در جنوب نوار غزه ۲۶ فلسطینی شهید شدند.

ده‌ها نفر هم در این حملات مجروح شدند.

این در حالی است که ساعاتی قبل، وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد: ارتش رژیم صهیونیستی در ۲۴ ساعت گذشته ۳ کشتار و جنایت دیگر را در حق فلسطینیان در این باریکه مرتکب شده است.

این وزارتخانه افزود که در این حملات ۳۴ فلسطینی به شهادت رسیده و ۶۸ نفر دیگر زخمی شدند. هنوز بیش از ۸۰۰۰ نفر هم مفقود و زیر آوار هستند.

شمار شهدای جنگ علیه غزه از هفتم اکتبر گذشته تاکنون به ۳۴ هزار و ۴۸۸ نفر و شمار مجروحان نیز به ۷۷ هزار و ۶۴۳ نفر رسیده است. ۷۲ درصد از شهدا و مجروحان نیز زن و کودک هستند.

کد خبر 6092462

دیگر خبرها

  • درخواست وکلای دولت بایدن برای متوقف کردن عرضه تسلیحات آمریکا به رژیم صهیونیستی
  • روز ۲۰۷ طوفان‌الاقصی|تداوم حملات هوایی اسرائیل به غزه
  • دستگیری ۹۷ دانشجوی معترض از ۲ دانشگاه آمریکا
  • بازداشت وحشیانه دانشجویان تگزاس توسط یگان ضد شورش آمریکا
  • گسترش خیزش جهانی دانشجویان حامی فلسطین / پلیس آمریکا دانشگاه کلمبیا را محاصره کرده است + فیلم
  • ۹۷دانشجوی دانشگاه ویرجینیا و تگزاس آمریکا هم بازداشت شدند
  • آمار شهدای امروز حمله های رژیم صهیونیستی به غزه
  • نقشه جهانی اعتراضات دانشجویی ضداسرائیلی (+عکس)
  • حمله صهیونیست‌ها به دانش‌آموزان فلسطینی در قدس اشغالی +فیلم
  • طوفان و گردباد در اوکلاهمای آمریکا/ 3 کشته و 30 زخمی / ده‌ها خانه نابود شدند