Web Analytics Made Easy - Statcounter

وی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا در مسکو با بیان این مطلب افزود: ایران پس از آن که آمریکا از برجام خارج و اقدامات خود را برای جلوگیری از اجرای این توافق بین المللی به اجرا درآورد، گام هایی را در راستای اجرای تعهدات دیگر طرفها برداشته است چرا که طرف‌های اروپایی برجام شامل فرانسه، انگلیس و آلمان در دوره پس از خروج آمریکا از این توافق اقدامات موثری برای تامین منافع ایران در این توافق بکار نگرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایران به برجام پایبند می‌ماند

رئیس مرکز مطالعات ایران در انستیتو شرق شناسی روسیه معتقد است که سیاست‌های ایران بر حفظ برجام استوار است اما تنها با تامین منافع ایران می‌توان امیدوار بود که تهران در این توافق باقی بماند هر چند که به نظر می‌رسد تهران به برجام پایبند خواهد ماند.

مامدووا خاطرنشان کرد: گام های ایران در خصوص کاهش تعهدات شفاف است و آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز بارها این موضوع را تائید کرده است.

جامعه جهانی باید با کمک هم در برابر زورگویی آمریکا بایستد

مامدووا در ادامه با اعتراف به اینکه آمریکا زورگویی می‌کند و می خواهد خواسته‌های خود را به دیگران تحمل کند حال می‌خواهد طرف مقابل روسیه، انگلیس، ایران یا کشور دیگری باشد اگر دقت کنید متوجه می شوید که حتی متحدان نزدیک آمریکا نیز از رفتار و گفتار دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در خصوص کشورشان ناراحت هستند.
وی گفت: جامعه جهانی باید در برابر زورگویی‌های آمریکا بایستد نباید اجازه داد تا خودسری‌های یک کشور هر چند ابرقدرت،بر وضع مردم دیگر کشورها تاثیر منفی بگذارد.
کارشناس روس گفت: ما امروز این مساله را فقط در مورد ایران نداریم و کشورهای مختلف جهان از اقدامات غیرقانونی آمریکا و متحدانش به تنگ آمده‌اند.

این صاحبنظر روس سفر اخیر محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران به فرانسه را بسیار مهم خواند که برای تبیین مواضع ایران در وضع کنونی انجام گرفت و نشان داد که دستگاه دیپلماسی ایران در هر شرایطی آماده دفاع از منافع قانونی کشور خود است.

وی با بیان اینکه ظریف بزودی به روسیه سفر می‌کند، افزود: ایران و روسیه شرکای خوبی هستند و توانسته اند با وجود تمام مشکلات، روابط خود را روزبروز بهتر کنند و در برجام نیز همکاری نزدیک و تنگانگی دارند.

مامدووا گفت: بدون شک دیپلمات‌های ایران با مهارتی که از آن‌ها در چند سال اخیر دیده‌ایم، می‌توانند توطئه‌های آمریکا علیه این کشور را خنثی و شرایط برای پیشرفت ایران و همکاری تهران با دیگران را فراهم کنند.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: برجام روسیه ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۷۰۵۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا در حال کار بر روی یک توافق امنیتی بلندمدت با اوکراین است

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تایید کرد که ایالات متحده در حال کار بر روی ترتیبات امنیتی بلندمدت با اوکراین است.

به گزارش ایسنا، متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا طی یک نشست مطبوعاتی گفت: «باید بگویم ما به صراحت اعلام کرده‌ایم که در حال کار بر روی راه‌هایی برای ارائه حمایت بلندمدت از امنیت اوکراین هستیم. ما روی ترتیبات امنیتی بلندمدت کار کرده‌ایم، این چیزی است که رئیس جمهور جو بایدن در زمان آخرین اجلاس سران ناتو علنی کرد.»

به گزارش اسپوتنیک، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین هفته گذشته در مصاحبه‌ای گفت که ایالات متحده و اوکراین در حال مذاکره درباره توافقنامه امنیتی دوجانبه مشابه توافقی هستند که کی‌یف با هشت کشور از جمله آلمان، بریتانیا، فرانسه و فنلاند تا به امروز امضا کرده است.

به گفته زلنسکی، کی‌یف قصد دارد با ایالات متحده یک توافقنامه کمک امنیتی امضا کند که «قوی‌تر» از همه توافق‌هایی است که اوکراین تاکنون امضا کرده است و شامل حمایت مالی، سیاسی، تسلیحاتی و تولید مشترک تسلیحات می‌شود.

کشورهای غربی از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در فوریه 2022، کمک‌های نظامی و مالی به کی‌یف ارائه کرده‌اند. کرملین به طور مداوم نسبت به تداوم تحویل تسلیحات به کی‌یف هشدار داده و گفته است که منجر به تشدید بیشتر درگیری خواهد شد. در آوریل 2022، روسیه یک یادداشت دیپلماتیک به همه کشورهای ناتو درباره موضوع ارسال تسلیحات به اوکراین ارسال کرد.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه هشدار داده که هرگونه محموله حاوی تسلیحات برای اوکراین به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • روسیه وزیر دفاع سابق اوکراین را تحت تعقیب قرار داد
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • مثلث آمریکایی چه هدفی را در تقابل با فعالیتهای هسته‌ای ایران دنبال می‌کنند؟ / نقشه راه گروسی در تهران پس از عملیات وعده صادق
  • جزئیات توافق‌های بانکی ایران و روسیه
  • فعال کردن مراکز اقتصادی وداشتن مرکز هوشمند
  • جهان برای تحقق آرمان فلسطین به پا خواسته است
  • روسیه بیشترین منفعت را از جنگ غزه و اسرائیل برد
  • واعظی: روسیه بیشترین منفعت را از جنگ غزه و اسرائیل برد
  • مرکز مطالعات عراق با ۱۰۰ عنوان به نمایشگاه کتاب می آید
  • آمریکا در حال کار بر روی یک توافق امنیتی بلندمدت با اوکراین است