Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش برنا آذربایجان غربی ، محمد حضرت پور با تسلیت فرارسیدن ایام محرم به اعلان عزا و اهتزاز پرچم حسینی اشاره و بیان کرد: شهرداری ارومیه با اعلان عزا و اهتزاز پرچم حسینی طی پنجشنبه هفته گذشته با حضورعاشقان و دلدادگان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در محوطه شهرداری به استقبال ماه محرم رفت.

او با بیان اینکه فضای شهر ارومیه با نصب پرچم‌ها و ریسه‌های مشکی در آستانه محرم سیاه پوش شد، عنوان کرد: تلاش عمده شهرداری بر این است که محرم بصورت مردمی برگزار و اینکه ۱۴۰۰ سال است که محرم با شور حسینی توسط مردم برگزار می‌شود و این مهم ادامه خواهد داشت و شهرداری نیز به عنوان یک دستگاه فرهنگی رسالت‌هایی بر عهده دارد و تلاش دارد با سیاه پوش کردن فضای شهر و کمک به هیات‌های مذهبی در قالب توزیع اقلام فرهنگی رسالت خود را تحقق بخشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



حضرت پور اظهار کرد: در دهه اول محرم شاهد توزیع نذری توسط هیات‌های مذهبی مختلف و شهروندان در سطح شهر هستیم لذا بر این اساس اگرچه با تعبیه مخزن‌های بزرگ زباله در کنار محل هیات‌های مذهبی و آماده باش پاکبان‌های مدیریت شهری در نقاط مختلف شهر جهت رفت و روب شهری، اما از شهروندان در خواست داریم نظافت شهری را در ایام محرم رعایت کنند و عزاداران در این زمینه با شهرداری همکاری کنند.

او  گفت: ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار جهت سیاه پوش کردن شهر و توزیع اقلام فرهنگی در بین هیات‌های مذهبی هزینه صرف شده است و کمک‌های شهرداری ارومیه به هیات‌های مذهبی فقط در قالب توزیع اقلام، چون ریسه و پرچم‌های سیاه است و کمک هایی، چون تحویل صندلی و داربست در توان شهرداری برای کمک به هیات‌های مذهبی نیست.

شهردار ارومیه در ادامه عنوان کرد: دشمنان اسلام به هیچ وجه حاضر به مشاهده رونق در برگزاری مراسمات محرم نیستد و بر اینکه مردم را از محرم فاصله دهند به هر شگردی متوسل می‌شود و در تلاشند که مردم در این مراسمات حضور نداشته باشند.

او  با بیان اینکه اباعبدالله الحسین (ع) متعلق به همه قرن و برای تمام جهان است به اشاعه برخی افراطی گری‌ها در ماه محرم اشاره کرد و گفت: در تمامی مراسمات محرم همه برادران و خواهران شیعه و سنی در کنار هم هستند، ولی زمانی که برخی فتنه‌های خارج از کشور سعی بر کم رونق دادن این مراسمات را دارند با انجام برخی اقدامات و ترویج آن در برخی اشخاص مذهبی منجر می‌شود که این اشخاص مذهبی بدون توجه به آینده، موضاعاتی را نشر می‌دهند که یک سم برای عزاداری‌های ماه محرم است.

شهردار ارومیه بیان کرد: صدای بلند بلندگو هیات‌های مذهبی از جمله عواملی است که منجر می‌شود مراسمات عزاداری از رونق بیافتد و عوض اینکه بهترین شعر‌ها در مراسمات قرائت شود، طبل‌هایی در داخل هیات مذهبی می‌زنند و نمی‌گذارند ماهیت شعر‌ها در عزاداری‌ها به تصویر کشیده شود و این یک بدعت است.

او عنوان کرد: نباید اجازه دهیم برخی خرافات و بدعت‌ها در عزاداری وارد شود چرا که سم بزرگی برای عزاداری‌ها است و ماهیت عزاداری‌ها از بین می‌رود.

شهردار ارومیه در ادامه با بیان اینکه ماه محرم همزمان شده با هفته کرامت، احسان و نیکوکاری، بیان کرد: در آستانه بازگشایی مدارس هشتگی در شبکه‌های مجازی جهت کمک به دانش آموزان بی بضاعت راه اندازی می‌شود و مدیریت ارتباطات و اموربین الملل شهرداری با کمک رسانه ملی و سازمان‌های مردم نهاد نسبت به راه اندازی این هشتگ هماهنگ شوند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: احسان و نیکوکاری دانش آموزان شعر شیعه و سنی عزاداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۷۰۶۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰ چمن ورزشی ویژه دانش آموزان در زنجان افتتاح شد

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به افزایش ۵۰ درصدی فضاهای روباز و سالنی گفت: ۲۰ زمین چمن افتتاح شده و چهار سالن ورزشی در آستانه بهره‌برداری است.

‌به گزارش خبرگزاری ایمنا از زنجان، علی اسماعیلی، امروز_ دوشنبه هفدهم اردیبهشت- در آئین گرامیداشت مقام معلم اظهار کرد: ارتقای مناطق آموزش و پرورش استان زنجان در رتبه‌بندی کشوری از جمله دستاوردهای مهم است، به طوری که یکی از مناطق استان ۲۷۰ پله جابه‌جایی داشت.

وی افزود: در خروجی امتحانات نهایی در سال گذشته رتبه ۱۱ کشوری را کسب کردیم که سال‌های قبل در جایگاه ۲۰ تا ۲۱ قرار داشت که این امر نشان از ارتقای سطح آموزش در استان است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اینکه توسعه و گسترش رشته‌های فنی و مهارتی از برنامه پیش‌بینی شده وزارت متبوع بیشتر است، افزود: در سال گذشته شاهد رشد ساخت‌وساز مدارس بودیم و بر این اساس اداره نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس ۲۱۷ کلاس را تحویل آموزش و پرورش داد.

وی ارتقای برنامه‌های فرهنگی و تربیتی را از دیگر اقدامات آموزش و پرورش برشمرد و گفت: در شرایط تربیتی به وجود آمده، اردوگاه‌ها و توسعه فضاهای تربیتی مورد توجه قرار گرفته است و باعث شده فضای حاکم در مدارس متفاوت شود.

اسماعیلی با بیان اینکه کسب رتبه‌های علمی، فرهنگی، قرآنی و المپیاد جهش مناسبی داشته است، اضافه کرد: یک دانش‌آموز در شهرستان خدابنده از مدارس عادی راهی مسابقات المپیاد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان در مورد توسعه فضاهای ورزشی عنوان کرد: ۵۰ درصد فضاهای روباز و سالنی افزایش پیدا کرده و ۲۰ زمین چمن افتتاح شده و چهار سالن ورزشی در آستانه بهره‌برداری است.

وی با تأکید بر اینکه توجه به سلامت دانش‌آموزان در همه ابعاد مورد توجه آموزش و پرورش است، یادآور شد: توزیع شیر بعد از ۱۰ سال وقفه پیگیری شد و زنجان جزو نخستین استان‌هایی بود که با تأمین اعتبار قرارداد لازم را منعقد کرد.

اسماعیلی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بیان کرد: این سند منشأ بروز و ظهور تحول علمی و فرهنگی در مدارس است و برای اجرایی‌سازی آن همگام با سیاست‌های وزارت متبوع تلاش خود را به‌کار می‌گیریم.

کد خبر 751131

دیگر خبرها

  • باشگاه خبرنگاران پلیس در اردبیل راه اندازی شد
  • ۲۰ چمن ورزشی ویژه دانش آموزان در زنجان افتتاح شد
  • کمبود ۷۰ هزار مشاور و نیروی پرورشی در مدارس 
  • نخستین سرویس مدرسه تهران مخصوص بچه‌پولدارها بود
  • طرح «ماهر» در مدارس فارس آغاز شد
  • برگزاری مسابقات قرآن بین کودکان و دانش آموزان در روستای الیف + تصاویر
  • شبکه‌ای از دانش‌آموزان سمپاد در نمایشگاه دستاورد‌های پژوهشی شکل می‌گیرد
  • شهریه دانش‌آموزان چهار دهک اول در مدارس سمپاد رایگان است
  • مدارسی که شهریه می‌گیرند را معرفی کنید
  • هزینه تحصیل رایگان ۴ دهک اول در مدارس سمپاد پرداخت نشده است