Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا -طرح آبرسانی به باغات روستای قلعه جوق ملکشاهی با حضور جانشین سپاه امیرالمؤمنین(ع)، نماینده استان در مجلس و جمعی از مسئولین افتتاح و به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری آریا از ایلام ، طرح آبرسانی به باغات روستای " قلعه جوق " ملکشاهی با حضور کریمیان جانشین سپاه امیرالمؤمنین(ع)، امینی نماینده استان در مجلس و جمعی از مسئولین افتتاح و به بهره برداری رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرهنگ پاسدار "قدرت الله کریمیان"، جانشین سپاه امیرالمؤمنین(ع ) در گفتگو با ایلام بیدار گفت: طرح آبرسانی به باغات روستای قلعه جوق شهرستان ملکشاهی باهمکاری بسیج سازندگی سپاه استان، گروههای جهادی و پست بانک اجرا شده است.

وی اظهار کرد: جهت اجرای این پروژه چهار منبع ذخیره آب به مساحت 750 متر مکعب و ذخیره سازی 750 هزار لیتر آب با همکاری گروههای جهادی احداث گردیده است.

کریمیان افزود: در طرح باغ کوثر، سه هزار اصله درخت مثمر از نوع انجیر، انگور، بادام، زیتون، گل محمدی و گیاهان دارویی کاشت شده است.

جانشین سپاه امیرالمؤمنین (ع) اعتبار این طرح را 372 میلیون تومان عنوان کرد و گفت: 100 میلیون تومان توسط بسیج سازندگی، 40 میلیون تومان توسط هیئت امنا مسجد قلعه جوق، 82 میلیون تومان توسط پست بانک و 150 میلیون تومان توسط جهادکشاورزی از محل صندوق توسعه ملی پرداخت گردیده است.

وی هدف از اجرای این پروژه را استفاده بهینه از اراضی شیب دار، توسعه باغات و رونق تولید عنوان کرد.

کریمیان اذعان کرد: این پروژه از سال 96 آغاز گردیده و اکنون به بهره برداری رسید.

وی به اهمیت طرح آبرسانی در مناطق محروم اشاره و گفت:رویکرد سپاه در محرومیت زدایی از مناطق محروم چند سالی است که آغاز شده و در گذشته با توجه به نیازهای مردم این مناطق، اقدام به ساخت مسجد،مسکن محرومان نموده است.

کریمیان تاکید کرد: اما از سال 85، سپاه علاوه بر کارهای قبل،به سمت احیا و ساخت طرح های آبرسانی رفت چرا که این طرح ها موجب افزایش بهره وری،امنیت پایدار و همچنین جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهر ها شده و چه بسا این طرح ها موجب بازگشت روستاییان از شهرها نیز شده است.

وی گفت:سپاه آماده است با همکاری تمامی نهادها و ارگان ها در طرح های محرومیت زدایی مشارکت کند و نقشی تسهیل گونه در طرح ها ایفا نماید.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ایلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۷۰۹۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین آب آشامیدنی روستای کهن دژ

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری ، مهندس محمد کریمی گفت دولت سیزدهم مصمم است با تمام توان برای رفع محرومیت‌ و آبادانی روستاها ۱۰۰۰۰ (ده هزار) روستا در کشور را در قالب جهاد آبرسانی تامین آب نماید.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای آبرسانی به این روستا گفت: بهسازی و محوطه سازی یک دهنه چشمه ، نصب اتاقک برق ، حفر و تجهیز چاهک پمپاژ همچنین نصب و راه اندازی سیستم گندزدایی آب شرب از جمله کارهایی است که در محل آبگیر انجام شده است.

وی از اقدامات دیگر در جهت بهره‌مندی مردم کهن دژ از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی و پایدار را اجرای چهار کیلومتر شبکه آبرسانی در روستا ، اجرای ۱۲۵۰ متر خط انتقال آب از چشمه به مخزن، نصب و مدفون سازی یک عدد مخزن ذخیره آب به حجم ۵۰ مترمکعب از جنس پلی اتیلن ، خرید انشعاب و اجرای شبکه برق سه فاز ، نصب ۳۵ فقره انشعاب با تجهیزات کامل نظیر کنتور آب و...

مدیرعامل شرکت آبفا استان گفت:این پروژه آبرسانی با مشارکت قرارگاه محرومیت زدایی ارتش جمهوری اسلامی و با هدف تامین آب شرب اهالی این روستا اجرا شده است.

کریمی اعتبار هزینه شده برای این طرح آبرسانی روستایی را پنجاه میلیارد ریال معادل پنج میلیارد تومان اعلام کرد.

قابل ذکر است، روستای کهن دژ از توابع بخش ناغان شهرستان کیار در حدود یکصد کیلومتری شهرکرد مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

گفتنی است، در این آیین بهره برداری آقای حیدری استاندار چهارمحال و بختیاری ، سرهنگ رحمانی فرمانده قرارگاه محرومیت زدایی ارتش ، حاج آقا زمانی نماینده ولی فقیه در شهرستان ، ذیلایی فرماندار ‌کیار و دیگر مسئولین استانی و محلی و مردم مهمان نواز کهن دژ حضور داشتند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900035

دیگر خبرها

  • تأمین آب آشامیدنی روستای کهن دژ در بخش ناغان
  • اجرای ۹ طرح آبرسانی در شهرستان خرمدره
  • بهره‌برداری از طرح بهداشتی و درمانی در اسفراین
  • تامین آب آشامیدنی روستای کهن دژ
  • بهره‌مندی اهالی روستای سرپله آبدانان ایلام از آب سالم
  • آغاز ساخت دو طرح راهسازی در بندرعباس
  • عملیات احداث زیرگذر روستای سرخون آغاز شد
  • بهره برداری از طرح آبرسانی روستای گل سفید کیار
  • افتتاح ۴ طرح عمرانی در شهرستان کیار
  • بهره برداری از دفتر بسیج ورزشکاران شهرستان ساری