Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-26@16:05:42 GMT

واحدهای صنفی فاقد پروانه کسب ساماندهی می‌شوند

تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۷۱۰۲۸

واحدهای صنفی فاقد پروانه کسب ساماندهی می‌شوند

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت تربت حیدریه گفت: ساماندهی و رفع مشکلات قانونی واحدهای صنفی فاقد پروانه کسب شهرستان تربت حیدریه از برنامه‌های اولویت‌دار اتاق اصناف در سال جاری خواهد بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی عباسپور، رییس اداره صنعت، معدن و تجارت تربت حیدریه در گفت و گو با خبرنگار صبح توس؛ با اشاره به تشکیل ستاد ساماندهی صنوف فاقد پروانه کسب در این شهرستان اعلام کرد: در این راستا تعیین تکلیف فاقدین پروانه کسب در سطح شهرستان با همکاری واحد بازرسی و نظارت اصناف، اتحادیه و دایره نظارت بر اماکن عمومی بعنوان یکی از برنامه های عملیاتی سال ۹۸ در دستور کار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی با اشاره به آمار بالای تخلفات صنفی واحدهای فاقد مجوز از جمله گرانفروشی و عدم صدور فاکتور فروش، افزود: همکاری مشترک اتحادیه، اتاق اصناف، دایره نظارت بر اماکن عمومی با ادارات و کمیسیون نظارت شهرستان در حسن اجرای قانون نظام صنفی بویژه ساماندهی واحدهای فاقد مجوز بسیار حائز اهمیت است.

عباسپور تاکید کرد: شناسایی واحدهای بدون پروانه کسب در اولویت کاری بازرسین اتاق اصناف قرار گرفته که پس از شناسایی این واحدها با صدور برگه های اخطاریه به متصدیان واحدهای صنفی ۱۵ روز مهلت داده می شود تا با مراجعه به اتحادیه مربوطه نسبت به دریافت پروانه کسب واحد صنفی خود اقدام کنند.

 رئیس کمیسیون نظارت شهرستان تربت حیدریه تصریح کرد: واحد‌های فاقد پروانه کسب بر اساس ماده ۲۷ قانون نظام صنفی، ضمن معرفی به اداره نظارت بر اماکن عمومی و با هماهنگی با بازرسین واحد بازرسی و نظارت اصناف نسبت به پلمپ واحدهای صنفی بدون پروانه کسب اقدام خواهند کرد.

وی در ادامه از ‌آغاز طرح نظارتی ویژه بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید و ایام محرم خبر داد و گفت: بازرسین اداره به همراه بازرسان اتاق اصناف و تعزیرات حکومتی و اتحادیه های صنفی و ناظرین افتخاری در این طرح همکاری دارند.

عباسپور اظهار کرد: با توجه به فرارسیدن ماه محرم و ایام بازگشایی مدارس، دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی و شروع سال تحصیلی جدید تقاضا برای خرید اقلام مورد نیاز این ایام، مواد پروتئینی و حبوبات از قبیل گوشت مرغ، گوشت قرمز، برنج، روغن و اقلامی مانند قند و شکر و ظروف یکبار مصرف و همچنین لوازم التحریر، کیف، کفش و سایر ملزومات تحصیلی افزایش می یابد.

 وی افزود: در این راستا، به منظور بازرسی و نظارت برقیمت، تامین و توزیع و ارائه به موقع کالا و خدمات اولویت دار این ایام «طرح نظارتی ویژه بازگشایی مدارس و ماه محرم» برای جلوگیری از هرگونه کمبود و افزایش غیر منطقی قیمت ها و بروز تخلفات احتمالی در سطح شهرستان با محوریت این اداره اجرا می شود.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان تربت حیدریه افزود: این طرح با هدف نظارت بر شرکت های پخش، صنوف مرتبط مانند خوار و بار واحدهای صنفی عرضه کننده اقلام مورد نیاز این ایام وهمچنین نظارت بر عملکرد مؤسسات آموزشی علمی و سایر آموزشگاه ها، مهد کودک ها و پیش دبستانی ها ومدارس غیر انتفاعی در اخذ شهریه ها، نظارت ویژه بر تعیین و رعایت نرخ سرویس های ایاب و ذهاب مدارس برگزار می شود.

وی همچنین ممانعت از فروش اجباری کالا به همراه دفترچه های دانش آموزی،‌ بر حمل ونقل درون شهری با توجه به افزایش تقاضا در تردد دانش آموزان،‌ جلوگیری از توزیع و فروش لوازم التحریر خارجی و داخلی فاقد استاندارد و بی کیفیت با رویکرد حمایت از تولید داخل و تسریع در رسیدگی به شکایات و پرونده های متشکله با همکاری اداره تعزیرات حکومتی را از دیگر اهداف اجرای این طرح عنوان کرد.

رییس کمیسیون نظارت شهرستان تربت حیدریه تاکید کرد: بر اساس قانون نظام صنفی کلیه واحد صنفی ملزم به درج قیمت کالا و نصب نرخنامه در معرض دید عموم و همچنین ارائه فاکتور و صورتحساب به مشتری می باشند.

وی اظهار کرد: سامانه ۱۲۴ ستاد خبری اداره صنعت، معدن و تجارت در طول طرح به منظور تسریع در رسیدگی به امور، بصورت شبانه روزی آماده دریافت گزارش های مردمی است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۷۱۰۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 ۲۰ اردیبهشت‌ماه آخرین‌ مهلت تبدیل پروانه کسب فیزیکی به الکترونیکی

به گزارش قدس خراسان، سید حامد حسینی اظهار کرد: بعد از پایان این مهلت قانونی، اصنافی که شناسه یکتا دریافت نکرده باشند، از دریافت خدمات دولتی محروم خواهند شد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی افزود: بر اساس حکم تبصره ۷ ماده ۱ قانون تسهیل صدور مجوزها، تمام مجوزهای قدیمی و کاغذی باید تبدیل به مجوز الکترونیکی (شناسه یکتا) شوند.

وی تصریح کرد: کسب‌وکارهایی که شناسه یکتا نداشته باشند، به لحاظ قانونی فاقد مجوز محسوب شده و با هوشمند شدن خدمات دولت در آینده نزدیک، چنانچه نامشان در بانک اطلاعات کسب‌وکار کشور (http://qr.mojavez.ir) نباشد، برای دریافت خدمت در ادارات دولتی و بانک‌ها دچار مشکل خواهند شد.

حسینی عنوان کرد: از ۲۳۰ هزار پروانه صنفی در استان، تنها ۲۸ هزار پروانه، معادل ۱۲ درصد، شناسه یکتا دریافت کرده‌اند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی گفت: در مدت باقی‌مانده، صاحبان مشاغل می‌توانند از طریق گوشی‌های هوشمند و یا مراجعه به اتحادیه‌ها، اتاق اصناف شهرستان و کافی‌نت‌ها نسبت به تبدیل مجوزهای کاغذی به شناسه یکتا اقدام کنند.

وی اضافه کرد: همچنین متقاضیان می‌توانند با گوشی همراه خود و ورود فقط ۳ کد (شماره سریال کارت ملی، شناسه کد صنفی و کد پستی محل کسب) در درگاه ملی مجوزها (http://mojavez.ir)، به سرعت، رایگان و غیرحضوری، مجوز الکترونیکی (شناسه یکتا) دریافت کنند.

دیگر خبرها

  • خلیل آباد کمترین واحد صنفی بدون مجوز را دارد
  • ۲۵۴۳ مورد بازرسی از واحدهای صنفی محلات انجام شد
  • کشف بیش از ۷ تن برنج تقلبی در شهرستان مشهد
  • خلیل آباد کمترین واحد صنفی بدون پروانه را دارد
  • پلمب ۶۵ واحدصنفی املاک و خودرو در کرمان
  • پلمب هر ١١ روز یک واحد صنفی مشاور املاک و خودرو متخلف در کرمان
  • پلمب ۶۵ مشاور املاک و خودرو در کرمان
  • پلمب ۶۵ واحد صنفی فاقد پروانه کسب مشاورین املاک و خودرو در کرمان
  •  ۲۰ اردیبهشت‌ماه آخرین‌ مهلت تبدیل پروانه کسب فیزیکی به الکترونیکی
  • رعایت حجاب و عفاف در واحدهای صنفی اسلامشهر الزامی است