Web Analytics Made Easy - Statcounter

امروز در ایالات مهم شرقی براندنبورگ و زاکسن آلمان انتخابات محلی برگزار می‌شود که با توجه به پیش بینی‌ها درباره موفقیت چشمگیر احزاب اپوزیسیون در این انتخابات نتایج آن می‌تواند زلزله سیاسی سختی را در دولت ائتلافی ایجاد کند. ۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۷ بین الملل اروپا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه سوئیسی "نویه زوریخه سایتونگ" در گزارشی در این باره نوشت: امروز (یکشنبه) در ایالات شرقی "براندنبورگ" و "زاکسن" آلمان انتخابات محلی برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش بینی می شود که احزاب دولت ائتلافی یعنی حزب دموکرات مسیحی و سوسیال دموکرات   در این دو ایالت مهم شرقی با ریزش آراء چشمگیری مواجه شده و حزب افراطی "جایگزینی برای آلمان" و سبزها هم آراء زیادی را به دست آورند.

در روز یکشنبه در آلمان این پرسش ها مطرح است که آیا همچنان می توان در ایالات شرقی آلمان از احزب بزرگ ملی سخن به میان آورد؟ حزب افراطی جایگزینی برای آلمان تا چه اندازه قدرتمند شده و نیروهای افراطی در این حزب تا چه حد قدرت می گیرند؟  نتایج این انتخابات چه تاثیری بر شرایط دولت ائتلافی آلمان خواهد گذاشت؟

در ایالت زاکسن نتایج این انتخابات نشان خواهد داد که آیا حزب دموکرات مسیحی می تواند یکی از آخرین سنگرهای خود در شرق را همچنان نگه دارد. این حزب از زمان اتحاد دوباره آلمان در سال 1990 بدون وقفه در این ایالت حکومت می کند. این حزب بعد از سقوط دیوار برلین با یک نامزد سه بار پشت سر هم اکثریت مطلق را در این ایالت به دست آورد.

مشابه این شرایط برای حزب سوسیال دموکرات در براندنبورگ وجود دارد که حدود سه دهه است در این ایالت حکومت می کند.

حالا این دو حزب بزرگ آلمان در معرض تهدید ریزشَ آراء شدید در این انتخابات های ایالتی قرار گرفته اند. بر اساس نظر سنجی ها حزب سوسیال دموکرات با 10 پله سقوط 22 درصد آراء شهروندان در براندنبورگ را کسب خواهد کرد. حزب دموکرات مسیحی هم در ایالت زاکسن با 7.4 پله سقوط 32 درصد آراء شهروندان را کسب خواهد کرد.

آلمان قانون مالکیت سلاح را تشدید می‌کندهشدار "اشتاین مایر" درباره جدایی آلمان در آستانه انتخابات‌های ایالتی شرقخشم سیاستمداران آلمانی از تعطیلی پارلمان انگلیس

در ادامه این مطلب آمده است اگر حزب افراطی "جایگزینی برای آلمان" در این دو انتخابات و یا یکی از آن ها قدرتمندترین حزب شود یک زمین لرزه سیاسی در آلمان ایجاد می شود. در این صورت بحث های داغ درباره جدایی جدید جامعه بین غرب و شرق اهمیت و شدت بیشتری خواهد یافت.

در ادامه این مطلب آمده است: حتی اگر حزب افراطی "جایگزینی رای آلمان" نتواند در جایگاه قدرتمندترین حزب در این ایالات آلمان قرار گیرد حضورش در پارلمان را مطمئنا گسترش خواهد داد. بر اساس نظر سنجی ها این حزب در ایالت زاکسن با حدود 25 درصد رضایتمندی روبرو است که در مقایسه با سال 2014 حدود 15 درصد افزایش داشته است. این حزب در براندنبورگ هم با 9 پله صعود حدود 21 درصد آراء شهروندان را کسب خواهد کرد.

اینکه همه احزاب ملی بستن ائتلاف با حزب افراطی را رد کرده اند در اولین نگاه برای آن ها چالشی بزرگ را ایجاد می کند.

در بخش دیگری از این مطلب آمده است که دومین برنده این انتخابات محلی احتمالا حزب سبز آلمان خواهد بود. این حزب در ایالت براندنبورگ بر اساس پیش بینی ها حدود 14 درصد آراء را از آن خود خواهد کرد  که این بیش از دو برابر آراء به دست آمده برای این حزب در انتخابات ایالتی سال 2014 خواهد بود.  این حزب در ایالت زاکسن هم 11 درصد آراء که باز هم دو برابر آراء دور قبل را شامل می شود کسب خواهد کرد.

حزب سبز آلمان از بحث ها درباره دگرگونی آب و هوا سود می برد.

بر اساس نظر سنجی های انجام شده در ایالت زاکسن آلمان "مایکل کرتشمر" از حزب دموکرات مسیحی و نخست وزیر این ایالت دیگر اکثریتی را برای تشکیل ائتلاف بزرگ کسب نخواهد کرد. بر اساس نظر سنجی ها حزب دموکرات مسیحی حدود 32 درصد و حزب سوسیال دموکرات حدود 8.5 درصد آراء شهروندان را  در این ایالت کسب خواهد کرد.

در ایالت براندنبورگ هم دولت محلی به رهبری حزب سوسیال دموکرات رای اکثریت برای تشکیل دولت ائتلافی با چپ ها را کسب نخواهد کرد.  

در بخش دیگری از این مطلب به تاثیرات نتایج این انتخابات های محلی در شرق آلمان بر دولت ائتلافی پرداخته شده و آمده است: در حزب سوسیال دموکرات که اخیرا خواستار پایان ائتلاف بزرگ بودند درخواست ها در این باره کمی کاهش یافته است. به این ترتیب احتمال اینکه دولت ائتلافی آلمان تا پایان این دوره همچنان پایدار باشد افزایش پیدا کرده است. با این حال هیچ کس نمی تواند پیش بینی کند که نتیجه این  انتخابات که موفقیت چشمگیر حزب افراطی و شکستی بسیار تلخ برای حزب سوسیال دموکرات در آن پیش بینی می شود چه شوکی می تواند به ائتلاف بزرگ وارد کند.

در مجموع این اتفاقات تحت تاثیر بحث های عمومی احتمالا قبل و یا بعد از زمان برگزاری کنگره حزب سوسیال دموکرات در اوایل دسامبر بتواند به تصمیم حزب سوسیال دموکرات برای خروج از دولت ائتلافی منجر شود.

رهبری حزب دموکرات مسیحی امیدوار است که این اتفاق نیفتد اما وقوع چنین سناریویی هم کاملا رد نمی شود.

انتهای پیام/

R31356/P/S8,89/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "آلمان"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آلمان اخبار آلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۷۱۴۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب تشکیل استان تهران شرقی

آفتاب‌‌نیوز :

سید محمدتقی شاهچراغی، معاون وزیر کشور امروز در جلسه شورای اداری ورامین با تاکید بر لزوم پیگیری و رسیدگی به مطالبات مردم اظهار کرد: فرایند تشکیل استان شرقی و استان شدن ورامین آغاز شده و در مسیر اجرا قرار دارد.

وی با بیان اینکه بخشی از کار‌های استان تهران شرقی پیش رفته است، گفت: این تقسیمات فرآیندی دارد که در حال پیگیری است و تاکنون در کمیسیون سیاسی دولت مصوب شده و بر اساس قانون باید در دولت و مجلس بررسی شود. 

معاون وزیر کشور با اشاره به برگزاری انتخابات افزود: انتخابات در استان تهران کم‌نظیر بود که با همکاری تمام استانداران و فرمانداران پیگیری شد و در احقاق ۴ راهبرد فرموده مقام معظم رهبری گام‌های ارزشمندی را شاهد بودیم.

شاهچراغی تصریح کرد: در مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۱۵ استان و ۲۲ حوزه انتخابیه، ۹۰ داوطلب برای تصاحب ۴۵ کرسی مجلس شورای اسلامی در روز ۲۱ اردیبهشت رقابت می‌کنند. 

رئیس ستاد انتخابات کشور خاطرنشان کرد: دشمنان ما از برگزاری انتخابات پرشور در ایران هراس داشتند و پیام‌های رسمی صادر کرده بودند که اختلال و ضربه‌ای به انتخابات وارد می‌کنند، اما انتخابات در تمام کشور و حتی در مرز‌ها به‌خوبی انجام شد و برای اولین بار بیش از ۹۹ درصد آرای مردم به‌صورت آنلاین اتخاذ شد.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • دیدنی های امروز؛ از سالگرد نسل کشی ارامنه تا اعتراضات دانشجویی در آمریکا
  • عزم تیک‌تاک برای مقابله با فشار دولت آمریکا
  • بایدن یا ترامپ؟ / کدام نقاط ابهام، سرنوشت کاخ سفید را غیرقابل پیس‌بینی کرده؟
  • تصویب تشکیل استان تهران شرقی
  • تصویب تشکیل استان تهرانِ شرقی در کمیسیون سیاسی دولت
  • آلمان حمایت از آنروا را از سرگرفت
  • تصویب استان تهران شرقی در کمیسیون سیاسی دولت
  • پیروزی ترامپ و بایدن در انتخابات مقدماتی پنسیلوانیا
  • اعتصاب‌های جدید در ایالت هسن آلمان
  • اعلام جنگ علیه ترامپ!