Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان ؛خواجه ایی امروز در خصوص آخرین وضعیت مسکن سیل‌زدگان لرستانی به  خبرنگاران ،اظهار کرد: هزار و 961 روستا و نزدیک 47 هزار واحد مورد ارزیابی قرار گرفته و حتی واحدهایی که احتمال می‌دادیم در آینده با بارندگی‌هایی که پیش رو داریم دچار خسارت شوند را هم وارد مقوله ارزیابی کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

او افزود: نتیجه ارزیابی‌ها این شد که در بخش احداثی،50هزار و 750 واحد در شهر و 11 هزار و 600 واحد در روستا خسارت دیده اعلام شد که تا به امروز 35 هزار واحد به بانکهای عامل معرفی شده است و حدود 31 هزار واحد عقد قرارداد داشته‌ایم که این عدد بزرگی است و از بانکهای استان تقدیر و تشکر می‌کنیم.

خواجه ایی  با بیان اینکه بالای 650 میلیارد تومان پول از طرف بانک‌ها به دست مردم رسیده و باعث سرعت در عملیات بازسازی شده، تصریح  کرد: 134 میلیارد و 350 میلیون تومان بلاعوض در قالب اجاره‌بها، تعمیر و احداث و تجاری به متقاضیان پرداخت شده است.  

او با بیان اینکه عملیات تعمیر برای 15 هزار و 750 واحد آغاز شده است ، خاطر نشان  کرد: درحالی که اعتبار مرحله اول ما 14 هزار واحد بوده ولی عملیات تعمیر  14 هزار و 800 واحد کار به اتمام رسیده و این نشان می دهد که خود مردم هم پای کار بوده‌اند، حساست موضوع را درک کرده‌ و زودتر خانه‌های خود را تعمیر و مرمت کرده‌اند.  

رئیس ستاد هماهنگی بازسازی لرستان بیان کرد: خط قرمز ما در بحث واحدهای تعمیری و احداثی، کیفیت است و نظارت و کنترل کیفیت را از طریق ناظرین انجام می‌دهیم کمااینکه در زلزله کرمانشاه امتحان خود را پس دادیم و دیدیم که حتی پس لرزه 6.4 ریشتری هم نتوانست خسارتی به بار بیاورد.

خواجه ایی  با بیان اینکه خارج از مقوله تسهیلات و بلاعوضی که دولت در اختیار مردم  قرار داده، ما یک سری خدمات جنبی هم ارائه می‌دهیم، افزود: در بحث احداث در مرحله اول هفت هزار و 800 متقاضی به بانک معرفی شدند که هفت هزار و 500 نفر از آنها شروع به کار کردند.

به گفته او  بیش از پنج هزار و 400 آلموتوربندی بدون فونداسیون و سه هزار و 300 واحد اجرای اسکلت داشته‌ایم، 2 هزار واحد دیوارچینی اجرا شده و بالغ بر 114 هکتار تملک اراضی داشته‌ایم همچنین جابجایی زمین و آزادسازی حریم رودخانه نیز انجام شده است.

خواجه ایی خاطر نشان کرد:  227 ماشین‌آلات سنگین داریم که در حال خدمت‌رسانی به مردم هستند و تلاششان این است که به کار سرعت دهند تا به‌زودی مشکلات رفع شود که البته تحقق آن همکاری و مشارکت مردم را می‌طلبد.

او اضافه کرد: برای هفت هزار و 500 واحد کار آواربرداری انجام دادیم، بالغ بر 450 نفر نیرو در استان برای رفع مشکلات سیل به کار گرفته شده و تاکنون بیش از 23 هزار تن سیمان رایگان اهدایی مقام معظم رهبری به منطقه آورده‌ایم که همه آن به صورت عادلانه توزیع شده است و حتی هزینه حمل سیمان از کارخانه تا مقصد را هم بنیاد مسکن تقبل کرد.  

خواجه ایی گفت:  حدود چهار هزار و 800 تن آهن آلات به منطقه آورده‌ایم و بتن آماده تحویل مردم می‌دهیم تا کیفیت کارها را بالا ببریم همچنین هزینه طراحی، نظارت، نقشه و پروانه هم برای مردم رایگان است تا قیمت تمام شده ساختمان به حداقل برسد.

او ادامه داد: در تسهیلاتی که پرداخت می‌کنیم به راحتی پول دست مردم نمی‌دهیم بلکه به نسبت پیشرفت کار پول آزاد می‌کنیم تا اهرمی برای کنترل کار داشته باشیم و مطمئن شویم که پول فقط خرج ساختمان می‌شود و همین روال را هم برای بلاعوض انجام می‌دهیم.

خواجه ایی عنوان کرد: اعتباری که در مرحله دوم به ما ابلاغ شده چهار هزار و 800 تسهیلات احداثی روستایی و 710 تسهیلات شهری است البته ما منتظر این اعتبارات نماندیم و از محل بلاعوض کار را شروع کرده‌ایم ولی اگر این تسهیلات ابلاغ شود کار سریعتر جلو می رود.  

اوبا اشاره به وضعیت روستای چم‌مهرنیز یادآورشد: در چم‌مهر حدود 133 واحد باید جابه‌جا شود و تعدادی هم درجا سازی شوند؛ مشکلی که ما در چم‌مهر داشتیم این بود که پل نداشت امکان رفت و آمد نبود و از زمانیکه دسترسی ها برقرار شد و پل زده شد ما شروع به‌ کار کردیم.

خواجه ایی گفت: در حال حاضر در روستای چم‌مهر دیوار ساحلی در حال ساخت است، خاکبرداری‌های زیادی انجام شده، در زمینه درجاسازی بالغ بر 20 مورد اجرای اسکلت داشتیم، در راستای جابه‌جایی‌ها طراحی و آزمایش خاک انجام شده و ظرف یکماه آینده پیشرفت چشمگیری در آن منطقه خواهیم داشت کمااینکه کار به سرعت در حال انجام است، خیلی از واحدها اسکلت زده شده، فونداسیون کار شده و مشکلی وجود ندارد.

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: زلزله سیل سیمان مسکن مقام معظم رهبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۷۱۴۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نصب بیش از ٥٠ تابلوی دو زبانه راهنمای گردشگری در روستای پالنگان

به گزارش خبرنگار مهر، منصور مهرزاد ظهر سه شنبه به خبرنگاران رسانه‌ها اعلام کرد: روستای پالنگان تفرجگاه‌های زیبا و گردشگرپذیر، مناطق طبیعی و تاریخی دیدنی، سوغات و صنایع‌دستی برجسته و مراکز فرهنگی- اقامتی بسیاری دارد که هر یک از آن‌ها می تواند نقش مهمی در رونق گردشگری و اقتصاد منطقه داشته باشد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان افزود: در این راستا و با توجه به کثرت گردشگران داخلی و خارجی بازدیدکننده ازاین روستای تاریخی، تعداد ٥٣ تابلوی معرفی امکان گردشگری و خدماتی موجود در روستا به همت این اداره‌کل و با همکاری و مشارکت فرمانداری کامیاران و اهالی پالنگان برای راهنمایی گردشگران به دو زبان فارسی و انگلیسی تهیه و نصب شد.

وی با بیان اینکه تعدادی تابلوی خوشامدگویی و تفسیری در جاده منتهی به روستا نیز نصب شده است، عنوان کرد: این اقدام با هدف توسعه زیرساخت‌های گردشگری، ارائه اطلاعات و معرفی جاذبه‌های گردشگری منطقه به گردشگران ورودی و ارتقاء کیفیت خدمت‌رسانی به مردم انجام شد.

مهرزاد یادآور شد: بر روی این تابلوها اطلاعاتی از جاذبه‌های گردشگری و خدمات موجود از جمله مراکز اقامتی، فروشگاه‌های صنایع‌دستی و محصولات روستایی، مسجد، تابلوهای مربوط به شیلات، تعاون روستایی، فوریت‌های پزشکی و … در سایزهای مختلف درج شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان بیان کرد: امیدواریم با همکاری دستگاه‌های مختلف خدماتی و نظارتی بتوانیم خدمات بیشتری به مسافران و گردشگران ارائه و باعث رونق بیش از پیش گردشگری استان شویم.

کد خبر 6093240

دیگر خبرها

  • مدیر عامل بانک سینا برکنار شد
  • مقاوم‌سازی ۲۵۶ واحد مسکن روستایی در فامنین
  • علی ابدالی مدیر عامل بانک سینا شد
  • نصب بیش از ٥٠ تابلوی دو زبانه راهنمای گردشگری در روستای پالنگان
  • پرداخت تسهیلات مسکن روستایی در کهگیلویه و بویراحمد به ۶۲ درصد رسید
  • ثبت نام بیمه رایگان بازنشستگی مادران روستایی و عشایری تمدید شد
  • توزیع رایگان تخم نوغان بین مددجویان کمیته امداد گیلان
  • عزم دولت برای تأمین مسکن جدی است
  • دستگیری عامل توزیع غیر مجاز دارو در فلاورجان
  • ۸۵ درصد نمایندگان پست با گوشی هوشمند توزیع مرسوله می‌کنند