Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام رحیم صفری گرائی، معاون فرهنگی ـ اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه فارس امروز، ۱۰ شهریورماه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز از اجرای طرح «شمیم حسینی» در ایام محرم خبر داد و گفت: هدف از اجرای این طرح حمایت از هیئات مذهبی است که در ایام محرم اقدام به برپایی مراسم‌های سوگواری می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: هیئات مذهبی که دارای مجوز فعالیت از سازمان تبلیغات اسلامی هستند می‌توانند در این طرح شرکت کرده از سهمیه ارزاق هیئات مذهبی که شامل حواله‌ای به ارزش ۵۰۰ هزار تومان در شیراز و بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان در سایر شهرستان‌های فارس است، استفاده کنند.
صفری گرائی با یادآوری اینکه این طرح از محل نیات موقوفات اجرا می‌شود، گفت: مسئولان هیئات مذهبی دارای مجوز در شیراز می‌توانند با در دست داشتن مجوز فعالیت هیئت خویش، جهت دریافت حواله ارزاق به خیمه معرفت دینی حرم سیدعلاءالدین حسین(ع) مراجعه کنند.
معاون فرهنگی ـ اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه فارس یادآور شد: این حواله به‌منظور خرید لوازم مورد نیاز هیئات مذهبی از بنکداران ارائه می‌شود.
وی از برپایی ۳۰ خیمه معرفت دینی در ایام محرم در سراسر فارس خبر داد و گفت: در شیراز تنها یک خیمه معرفت دینی آن هم در حرم سیدعلاءالدین حسین(ع) برپا خواهد شد که این خیمه از ساعت ۷:۳۰ صبح تا نمازظهر و از ساعت ۱۷:۳۰ تا نماز مغرب و عشاء فعالیت می‌کند که مسئولان هیئات مذهبی ظرف ۴ روز مهلت دارند برای دریافت سهمیه ارزاق به این مکان مراجعه کنند.
صفری گرائی در ادامه یکی از فعالیت‌های اوقاف را در ایام محرم و صفر اطعام برشمرد و گفت: امسال اطعام حسینی در مناطق فقیرنشین شهر مثل امامزاده سیدصادق(ع) مهدی‌آباد، سیدمحمد(ع) میدان الله، سیدمحمد(ص) پودنک، سیدمحمد(ص) دهپیاله، سیدمحمد(ع) قصردشت و همسایگان آنجا توزیع می‌شود.
معاون فرهنگی ـ اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه فارس همچنین گفت: اولین دوره گردشگری دینی در مساجد تاریخی فارس طی دو ماه گذشته برگزار شد و در ماه محرم نیز دومین دوره گردشگری مذهبی به‌منظور آشنایی با سنت‌های عزاداری ماه محرم اجرا می‌شود.
وی همچنین از فعالیت ۵ مبلغ زبان‌دان در مسجد تاریخی نصیرالملک و حرم مطهر علی‌بن حمزه(ع) شیراز خبر داد و گفت: در ایام محرم برنامه‌های سوگواری در بقاع متبرکه استان اجرا می‌شوند که از جمله آن می‌توان به برگزاری مراسم سوگواری با سخنرانی آیت‌الله فاطمی از قم به‌مدت ۱۱ شب در حرم مطهر حضرت سیدعلاءالدین حسین(ع) اشاره کرد و در حرم علی‌بن حمزه(ع) نیز حجت‌الاسلام والمسلمین صداقت سخنرانی می‌کند.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا استان فارس اجتماعی شمیم حسینی ایام محرم هیئات مذهبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۷۱۷۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت اجرای قانون جوانی جمعیت به طور کامل

انسیه شاه حسینی کارگردان و فیلمنامه نویس با تأکید بر سرعت افزایش جمعیت سالمندان در جامعه گفت: این امر باعث می‌شود که کاهش زاد و ولد به چشم بیاید و یک زنگ خطر برای کارشناسان حوزه سلامت و جمعیت محسوب شود و سال هاست که در این عرصه هم صحبت‌های زیادی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه قانون جوانی جمعیت باید به طور کامل و درست اجر شود، گفت: همین جایزه می‌تواند راهگشایی در این عرصه باشد هر چند که حل مسئله نیست بلکه یک راهبرد است. شاه حسینی با اشاره به اینکه دستگاه‌های مسئول در اجرای قانون جوانی جمعیت باید نهایت تلاششان را اتخاذ کنند، یادآور شد: این مسئولیت هم تنها با یک دستگاه نیست، دستگاه‌های زیادی می‌توانند فعال شوند. خود فرهنگ سازی در جامعه خیلی اثرگذار است تا این شعار دو فرزندی یا تک فرزندی که بلای جامعه شده، از اذهان پاک شود. شاه حسینی در پاسخ به این سوال که اگر فیلمی در این رابطه به او پیشنهاد شود، می‌پذیرد، گفت: بله قطعا در این فضا که هر کشوری برای خود سیاستی دارد هنرمندان ما هم بنا اقتضائات جامعه کاری انجام دهند.

وی با اشاره به تهدیدات نیروی کار جوان در سال‌های آتی و بحران سالمندی اظهار داشت: این را در نظر داشته باشیم که تنها شعار خانواده محوری و نگرانی کاری از پیش نمی‌برد، قانون جوانی جمعیت می‌بایست به طور کامل اجرا شود خوشبختانه دبیرخانه ستاد ملی جمعیت هم این روز‌ها خیلی خوب مشغول به فعالیت است.

دومین جایزه ملی جوانی جمعیت به همت ستاد ملی جمعیت در بخش‌های خانواده، رسانه، سازمان‌های مردم نهاد، دستگا‌های اجرایی، شرکت‌ها و موسسات خصوصی، مدیران و نخبگان اردیبهشت سال جاری با شعار سهم من از جوانی ایران برگزار خواهد شد.
علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت jameyat.ir مراجعه فرمایند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی ازدواج و خانواده

دیگر خبرها

  • حمایت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از بیماران مبتلا به به سلیاک
  • برپایی ۱۷۰ موکب از استان اصفهان در عراق برای زائران اربعین
  • بزرگداشت مقام معلم به تمام ایام سال معطوف می‌شود
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین سال جاری
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین امسال
  • ‌پیگیری بیش از ۱۰۰ برنامه کانون‌های مساجد فارس برای ایام تابستان
  • اجرای ۳۵۰ برنامه توسط آستان قدس رضوی در ایام دهه کرامت
  • مساجد به عنوان محور همه برنامه‌ها قرار داده شود
  • ضرورت اجرای قانون جوانی جمعیت به طور کامل
  • ۴۰۰۰ موکب به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی می کنند