Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-28@10:56:12 GMT

وحدت و شئونات اسلامی در اشعار مداحان حفظ شود

تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۷۱۹۲۱

وحدت و شئونات اسلامی در اشعار مداحان حفظ شود

به گزارش ایکنا از کردستان، نشست توجیهی مسئولان هیأت‌های مذهبی شهرستان سنندج با حضور مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان و جمعی از مسئولان هیأت‌های مذهبی استان امروز، 10 شهریورماه در بقعه متبرکه امامزاده هاجره خاتون(س) سنندج برگزار شد.
حجت‌الاسلام محمد کاروند، مدیرکل اقاف و امور خیریه کردستان در این نشست با تأکید بر ضرورت برگزاری هرچه با شکوه‌تر مراسمات عزادار هیأت‌های مذهبی در ایام محرم اظهار کرد: عزاداری برای امام حسین بالاترین جلوه عزاداری بین مسلمانان است و این نشان‌دهنده درجه والای عزت و احترام الهی ایت که مشمول حضرت سید الشهدا(ع) شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با تأکید بر حفظ وحدت و شئونات اسلامی در اشعار مداحان افزود: تمامی مسئولان و فعالان هیأت‌های مذهبی قبل از شروع کار هیأت‌داری باید هم طهارت ظاهری داشته باشند و هم طهارت باطنی و اخلاص را در اولویت کار قرار دهند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان با اشاره به اهمیت اقامه نماز در هیأت‌های مذهبی بیان کرد: یکی از بزرگترین پیام های قیام حضرت سید الشهدا اقامه نماز در سخت ترین شرایط جنگ بود و این درس بزرگی برای همه مسلمانان است که باید در هیات های مذهبی ،تکایا و مساجد در اولویت قرار گرفته شود.
وی در ادامه به فعالیت‌های اوقاف در ماه محرم اشاره و عنوان کرد: برگزاری ویژه برنامه بصیرت عاشورایی و اجرای نیت واقفان خیراندیش با نیت سوگواری و عزاداری سید الشهدا(ع)، برگزاری ویژه برنامه‌های لبیک یا حسین، شیرخوارگان حسینی، همایش احلی من العسل ، ویژه برنامه‌های روز تاسوعا و عاشورای حسینی و همایش رهروان زینبی از برنامه‌های اوقاف و امور خیریه استان است که در بقاع متبرکه شاخص استان برگزار می‌شود. در محرم امسال از محل نیات موقوفات استان به بیش از 100 هیات مذهبی کمک مالی شده است.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا کردستان اجتماعی نشست هیات مذهبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۷۱۹۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علت عمده سقط جنین مسایل فرهنگی و اقتصادی است

به گزارش خبرگزاری مهر، انسیه خزعلی، معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده در همایش هم‌اندیشی و راهبردی مدیران بنیاد بین‌المللی یک بنیاد خیریه‌ای، گفت: امیدواریم بنیادهای خیریه‌ای در سال جدید بر دو مطلب بیش از امور دیگر متمرکز شود، اول با اشاره به شعار مقام معظم رهبری مبنی بر مشارکت در جهش تولید فراهم کردن شرایط اشتغال برای همه کسانی که در شرایط نامساعد قرار دارند و به طور خاص برای بانوان سرپرست خانوار لازم است و این امر ضمن کمک به تولید موجب زندگی عزتمندانه این بانوان خواهد شد.

وی افزود: مسأله دوم با توجه به چالش بزرگ جمعیتی تمرکز بر حمایت از خانواده‌ها در جنبه‌های اقتصادی و فرهنگی برای پیشگیری از سقط جنین است، آنچه پژوهش‌ها نشان می‌دهد علت عمده سقط جنین مسائل فرهنگی و بخشی از آن هم اقتصادی است که آبشار عاطفه‌ها می‌تواند با پشتیبانی از گروه‌های حامی جنین این امر را حمایت نماید.

کد خبر 6090559

دیگر خبرها

  • علت عمده سقط جنین مسایل فرهنگی و اقتصادی است
  • اهداء تخته فرش به بقعه متبرکه امامزاده شاه محمد بخش اسیر
  • نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقاف بستری برای ارائه عملکرد واقفین
  • جریان وقف باید به سمت دانش‌محور شدن برود / مبلغ ما در وقف شفاف‌سازی و نمایش کارهای علمی است
  • صدور اسناد تک برگی برای همه موقوفات تا پایان سال جاری
  • سرمایه گذاری ۲ هزار میلیارد ریالی اوقاف مرکزی در طرح پرورش ماهی
  • سرمایه وقف به سمت رفع نیاز مردم در حرکت است
  • از «غلامحسین رضوانی» چه می‌دانیم
  • حرکت سازمان اوقاف در مسیر مولدسازی و بهبود اقتصاد کشور با حمایت از شرکت‌های دانش بنیان + فیلم
  • افتتاح نمایشگاه وقف