Web Analytics Made Easy - Statcounter

جلسه امروز شورای شهر تبریز صبح امروز در عمارت تاریخی شهرداری تبریز برگزار و ترکیب جدید هیات رئیسه نیز انتخاب شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تبریز بیدار، در جلسه امروز شورای شهر تبریز در غیاب شهردار تبریز تحت‎الشعاع انتخاب ترکیب جدید اعضای هیأت رئیسه قرار گرفت که با رأی اعضا انتخاب شدند: (بیشتر بخوانید)

رییس شورا: شهرام دبیری

نایب رییس شورا: سونیا اندیش

دبیر شورا: سعید دباغ نیکوخصلت

سخنگوی شورا: کریم صادقزاده

خزانه دار شورا: غلامحسین مسعودی ریحان

محمدباقر بهشتی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه ضمن تبریک به اعضای جدید هیأت رئیسه و قدردانی از تلاش های اعضای سابق، از مهدوی فرماندار تبریز درخواست کرد که انتخابات هیأت رئیسه سال بعدی سر موقع مقرر یعنی ۱۵ مرداد انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین از اعضای جدید هیأت رئیسه خواست که از وظایف و مسئولیت های خود به طور دقیق مطلع باشند

بهشتی همچنین در خصوص نحوه چیدمان و حضور اعضا در صحن علنی مجلس گفت: برای تعیین محل اعضای شورا در سال سوم، باید مکان های اعضا قرعه کشی شود تا محل ها مشخص شود.

دبیری رئیس شورای شهر تبریز در سال سوم نیز ضمن قدردانی از اعضای شورا بیان نمود: از اعتماد اعضای شورا تشکر می کنم و از زحمات آقای اکبرنژاد نیز تشکر می کنم که ۲ سال ما را تحمل کردند ایشان از جانبازان و یادگاران دفاع مقدس هستند.

وی با تاکید بر اینکه باید آئین کار شورا رعایت و اجرا شود، اظهار داشت: سعه صدر آقای اکبرنژاد زیاد بود و ما را بیش از حد تحمل می کردند. اما بیاید دقیقا براساس آیین کار شورا که خودمان تصویب کرده ایم، کار کنیم.

دبیری همچنین با اشاره به اینکه هدف ما باید خدمت به مردم و ایجاد امید در جامعه باشد، خاطرنشان کرد: اقتدار شورا در اتحاد است. تمام اعضای شورا در این ۲ سال رعایت کردند و شاهد مسائل حاشیه ای نبودیم و همه باید تلاش کنیم ما با هیچ کس مشکلی نداریم حتی با عزیزانی که رای خالی دادند نیز مشکلی نداریم.

وی اظهار داشت: عزیزانی که خواهان عضویت در کمیسیون ها هستند می خواهم که به صورت کتبی اعلام کنند تا هفته بعد انجام شود.

مسعودی ریحان که بعنوان خزانه دار شورا در سال سوم انتخاب شد، ضمن اعلام انصراف از عضویت در شورای استان خواستار جایگزینی اکبرنژاد در آن شورا بجای وی شد که دبیری در واکنش به این تصمیم مسعودی ریحان گفت: باید مراحل قانونی طی شود و ابتدا باید در شورای عالی استان ها انصراف دهید و آقای اکبرنژاد باید اول در شورای شهرستان انتخاب شود سپس در شورای استان انتخاب شود.

اکبرنژاد نیز خطاب به مسعودی ریحان گفت: من آمادگی ندارم و اجازه دهید مراحل قانونی طی شود.

مسعودی ریحان که گویا از مخالفت اعضای شورا با این تصمیمش ناراحت شده بود، گفت: دیگر تفسیر لازم نیست من انصراف خود را اعلام می کنم.

دبیری در ادامه جلسه ضمن اشاره به آغاز ماه محرم از کسانی که قصد تبریک گفتن به وی را دارند خواست که از چاپ و نصب بنرهای تبریک انتخابات هیأت رئیسه خودداری کنند.

نیکوخصلت، دبیر جدید شورای اسلامی کلانشهر تبریز نیز طی سخنانی ضمن قدردانی از زحمات هیأت رئیسه قبلی و بخصوص دبیر قبلی قلیزاده گفت: «تکیه بر جای بزرگان نتوان زد» نشستن در این جایگاه به جهت حضور دکتر قلیزاده در این سمت هم سخت و هم آسان است. به این دلیل آسان است که وجود حقوقدانی چون ایشان مسیر را برای من آسان کرده چون زیرساختها ایجاد شده است و سخت است چون جناب آقای قلیزاده فردی کاردان با دقت و دلسوز بودند.

در ادامه جلسه با رأی اعضای شورا، برگزاری جلسه فوق العاده در روز سه شنبه تصویب شد.

در ادامه نامه شهرداری در خصوص تغییر روش های صدور پروانه ساختمانی بررسی شد.

شهرداری در پی تغییر روش صدور پروانه ساختمانی

بابایی اقدم رئیس کمیسیون شهرسازی در این خصوص گفت: تغییر روش های صدور پروانه ساختمانی موجب می‌شود شهروندان راحت تر از گذشته پروانه ساختمانی خود را دریافت کنند.

اشرف نیا نیز در همین رابطه با اشاره به اینکه مردم باید برای اخذ پروانه های ساختمانی تسهیلاتی دریافت کنند و این روش در شهرهای بزرگ نیز اجرا شده است، خاطر نشان کرد: بر اساس قانون باید مطالبات شهروندان بررسی شده و برای بهبود شرایط رسیدگی به این مطالبات اقدامات اساسی صورت گیرد.

 وی ادامه داد: برای انجام این امور باید اقدامات بایسته صورت بگیرد، امیدوارم این روال اجرایی شده و ما را از شرایط فعلی رها کند چرا که ما مامور وصول مطالبات دیگر دستگاه ها از شهروندان نیستیم.

در ادامه دستور دوم جلسه که مربوط به «ادامه بررسی شیوه نامه امور سرمایه گذاری و مشارکت شهرداری تبریز» بود پرداخته شد و با رأی و نظر اعضای شورا ماده ۱۲ با حذف بند ۷ و ۱۱ و اصلاح بند ۱۲ و همچنین ماده ۱۳ که مربوط به بحث نظارت بود، با قید نظارت فنی، اجرایی و مالی تصویب شد.

دستور سوم جلسه به موضوع «ارائه گزارش توسط سرهنگ منفرد فرمانده پلیس راهور استان» اختصاص داشت.

سهم ۶۰ درصدی تبریز در تصادفات منجر به فوت

سرهنگ منفرد گفت: در کل استان ۸۹۳۲۸۷ خودرو داریم که سهم تصادفات فوتی تبریز ۶۰ درصد طی سال۹۷ بوده است و بالای ۵۰ درصد تصادفات مختص تبریز است.

 وی ادامه داد: با دوربین های ثبت تخلف در۴ ماه اول سال ۲۷۸۶ اعمال قانون داشتیم. یک میلیارد و هفتصد هزار تومان اعمال قانون کاهش یافته چرا که ثبت تخلف با دوربین منجر به کاهش این مورد شده است.

وی اضافه کرد: هنگام مسابقات ورزشی، اعیاد و مراسم ها نیروهای راهنمایی و رانندگی شب و روز نیروها در حال تلاش هستند.

برنامه ای که قرار بود شورا و ناجا را همراه کند

اشرف نیا در ادامه با اشاره نامه ارسال شده از طرف وزارت کشور گفت: در این خصوص از وزارت کشور نامه ای برای نظرسنجی ارسال شده بود که در پاسخ به این نامه سه شرط گفته شد که برای قانونی شدن همراهی شورای شهر و بودن در خدمت نیروی انتظامی و راهنمایی و رانندگی نیازمند اجرای سه شرط مصوب شورای اسلامی شهر تبریز باشیم.


بهشتی با انتقاد از عدم همراهی شورا و شهرداری از طرف نیروی انتظامی برای نوشتن برنامه پنج ساله بیان نمود: از نیروی انتظامی به دفعات دعوت شد که در تدوین و تنظیم برنامه پنج ساله حضور داشته باشند که همراهی نکردند.

 وی با بیان اینکه از نظر من پلیس راهنمایی و رانندگی را در صورت اجرای اصولی قوانین همراهی کنیم، ادامه داد: دیدگاه ها و برنامه ها نوشته شود تا در آینده و برنامه های آتی این برنامه ها اجرایی شود

 بابایی اقدم در رابطه با گزارش فرمانده پلیس راهور ناجا استان گفت: گزارشاتی که از همکاری پلیس راهنمایی با شهرداری اعلام می شود، بسیار قابل توجه است اما انتظار داشتم مواردی که در پاور پوینت بود بصورت ریالی هم باشد و ارایه می شد.

وی ادامه داد: شهرداری رقم های قابل توجهی در خصوص آموزش های شهروندی هزینه کرده است و پیشنهاد می دهم تفاهم نامه ای ما بین پلیس راهنمایی و رانندگی و شورای شهر تبریز در خصوص درخواستهای دو طرف بسته شود.

نیکوخصلت نیز با درخواست مطالبه گری از نیروی انتظامی، اظهار داشت: خواهش میکنم مطالبه گری داشته باشید و ازشهرداری در خصوص ترافیک و... بپرسید که چه کار کرده است. ما نیز از شما می خواهیم در خصوص پارک دوبله و نرده ها که زیبنده تبریز نیست چه اقدامی انجام خواهید داد.

وی ادامه داد: علت وجود نرده بی احترامی به قانون است. می خواهم کارگروهی تشکیل داده و دراین خصوص تصمیم بگیرید. به ایران خودرو اعتراض کنید که تا کی قرار است ماشین های غیر استاندارد تولید کند.

 در این قسمت از جلسه با رای اعضای شورا جلسه تا ساعت ۱۱:۳۰ تمدید شد.

دبیری نیز خطاب به سرهنگ منفر گفت: شما گزارش مختصری ارائه دادید و درخواست های خود را نیز گفتید اما برنامه های خود را نگفتید.

سرهنگ رَدکا، معاون هماهنگ کننده نیروی انتظامی استان نیز در این قسمت از جلسه گفت: شهرداری باید از ما براورد می خواست ما آماده هستیم در کمترین زمان ممکن برنامه های خود را اعلام کنیم تا اگر نیاز باشد در شورا مطرح شود و اگر لازم باشد ما نیز دوباره برای دفاع از برنامه های پیشنهادی حاضر شویم. نباید تنها از نیروی انتظامی انتظار باشد که مشکلاتی مانند ترافیک و... را حل کند. 

سرهنگ منفرد نیز با اشاره به آمار و ارقام ارائه شده و همچنین در واکنش به سخنان نیکو خصلت گفت:  آماری که ارایه شد، نشانگر تلاش پلیس است. اما حتی جان باختن یک نفر نیز مهم است. با وجود نرده ها این اعداد کشته می شود، فرض کنید اگر نرده ها نباشد، چه می شود. من مخالف مسیرگشایی هستم. ایرانی ها فرهنگ بالایی دارند. اما بیشرین علت تلفات استفاده از گوشی همراه است.

وی ادامه داد: در ترکیه جریمه ای که برای اطتفاده از تلفن همراه اعمال می کنند، تقریبا ۴ میلیون تومان (معادل پول ایران) است. این اولین جلسه ای است که من در خدمت شما هستم پیشنهاد مبدهم بازهم جلساتی داشته باشیم و با یکدیگر همفکری کنیم

دبیری نیز ضمن تشکر از حضور فرمانده پلیس راهور استان در جلسه شورا گفت: از زحمات شما تشکر می کنیم. ما هدف مان اعمال قانون است و نمی خواهیم شهر را به صورت جزیره ای اداره کنیم.

اشرف نیا نیز در پایان با اشاره به اینکه  نظر اعضا شورا بر همکاری و حل مسایل است، گفت: جرایم محدوده تبریز به خود شهر تبریز بازگردد و باید در جلسات پیش رو این مشکلات حل شود تا شهروندان احساس امنیت و آرامش داشته باشند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۷۲۰۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرقت مغازه در استان بوشهر ۲۸ درصد کاهش یافت

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ جوشن سهرابی یکشنبه شب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برابر برنامه ریزی انجام شده طرح سه روزه ویژه مقابله با سرقت مغازه در استان بوشهر با بهره گیری از ظرفیت دوایر تجسس و پلیس آگاهی اجرا که تلاش پلیس استان منجر به شناسایی و دستگیری ۹ نفر سارق و کشف ۱۱ فقره سرقت مغازه با استرداد اموال سرقتی مکشوفه به افراد مالباخته شد.

وی افزود: معدل کشف سرقت مغازه استان بوشهر در سال جاری میزان ۸۰ درصد به دست آمده، و افزایش ۶۰ درصدی کشفیات این سرقت مهم در سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال قبل منجر به کاهش ۲۸ درصدی وقوع سرقت مغازه در سال جاری شده است.

رئیس پلیس آگاهی استان بوشهر به نقش مؤثر مردم در رعایت توصیه‌ها و نکات ایمنی و همراهی و همکاری با پلیس در کسب این موفقیت اشاره و تاکید کرد: نصب تجهیزات مراقبتی الکترونیکی و تقویت حفاظت فیزیکی مناسب این اماکن در کنار ایجاد اشتغال و کارآفرینی و از همه مهم‌تر پیشگیری و درمان به موقع مصرف کنندگان مواد مخدر می‌تواند در کاهش بیشتر وقوع این سرقت مؤثر باشد.

کد خبر 6091500

دیگر خبرها

  • پایان تحقیقات درباره اتوپایلوت تسلا پس از 13 تصادف مرگبار
  • سرقت مغازه در استان بوشهر ۲۸ درصد کاهش یافت
  • آبستراکسیون ناموفق در شورای شهر تهران در اعتراض به شهردار!
  • اعضای شورای شهر در هر تصمیمی نفع مردم را لحاظ کنند
  • ۵ رقیب قالیباف در کرسی ریاست مجلس /تندروها به صف شدند /وزیر احمدی نژاد هم هست
  • اعلام آمادگی قالیباف ، متکی ، ذوالنوری ، آقاتهرانی ، رسایی و حاجی‌بابایی برای ریاست مجلس
  • تاکنون کدام گزینه ها برای ریاست مجلس دوازدهم مطرح شده اند؟
  • ۵ رقیب قالیباف برای ریاست مجلس مشخص شدند / این ۵ نفر می‌خواهند قالیباف را ناک اوت کنند
  • آخرین آمار تصادفات منجر به فوت در سال گذشته
  • چه کسی بر صندلی ریاست مجلس دوازدهم تکیه می‌زند؟