Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-30@22:19:05 GMT

هشدار پلیس به قمه زن‌ها و جریان‌های انحرافی

تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۷۲۳۶۶

هشدار پلیس به قمه زن‌ها و جریان‌های انحرافی

نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با صدور پیامی فرارسیدن ماه محرم و ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) را تسلیت گفت.

در متن این پیام آمده است: «محرم، ماه نهضت بزرگ سید شهیدان و سرور اولیای خداست که با قیام خود در مقابل طاغوت، تعلیم سازندگی و کوبندگی به بشر داد و راه فنای ظالم و شکستن ستم کار را در فدایی دادن و فدایی شدن دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

(امام خمینی (ره).

سلام بر امام حسین (ع) و هفتاد و دو تن از یاران مخلص و جان بر کفش که با از خودگذشتکی و ایثار، علیه کژی‌ها و ناراستی‌ها و شکستن استبداد و استکبار و برای احیا و تداوم ارزش‌های اسلام ناب محمدی در راه دین و عقیده از جان مایه گذاشتند.

در بررسی تاریخی واقعه کربلا و مشاهده روند توسعه‌ای ابعاد مختلف فرهنگی، اجتماعی و اعتقادی ملاحظه می‌کنیم که همواره و هر سال نسبت به سال قبل بردار شور و شعور مردمی در حیطه شناخت و به طبع آن در حیطه هیجان و عاطفه و شکل گیری عواطف بشری با هر دین و آیین و مسلک به سرور و سالار شهیدان و یاران با وفایش صعودی است، به گونه‌ای که هر انسان آزاده و بی غرضی در طول عمر خویش می‌تواند به افزایشی بودن فرهنگ عاشورا در زمینه‌های مختلف اذعان کند و می‌توان گفت: ماه محرم یادآور بزرگترین حماسه ظلم ستیزی و استکبار، یادآور آزادی خواهی، حق جویی، عزت و فداکاری انسان‌هایی است که منادی آزادی و آزادگی بودند و جهاد و عشق به شهادت در راه خدا را به رهروان خود آموختند و حرکت‌ها و خیزش‌های آزادی خواهان بسیاری از نقاط جهان امروز نیز ریشه در قیام حسینی (ع) و برخاسته از فرهنگ ناب اسلام و نماد و نمود آن یعنی عاشوراست.

واقعه عاشورا از حوادث ناب تاریخی است که باید از آن درس زندگی، صبر و استقامت، شجاعت و وفاداری آموخت و سیره و روش و رفتار عاشورائیان و شهدای صحرای کربلا را به عنوان نقشه راه، الگو و اسوه در راستای اعتلای اسلام و حفظ ارزش‌های آن برای تمامی جهانیان قرار داد.

در این مسیر پیروان امام حسین (ع) و شیعیان آن حضرت باید در راستای احیای "امر به معروف و نهی از منکر" به عنوان مهم‌ترین پیام عاشورا که در قیام امام حسین (ع) تبلور یافت فرصت را غنیمت شمرده و این فریضه بزرگ الهی را نسل به نسل و برای پیوند خوردن جوانان امروز با مکتب عاشورا منتقل کنند.

نیروی انتظامی نیز همچون گذشته همگام با این پویش عظیم مردمی و عزاداری حسینی بیش از گذشته برای برقراری و تداوم نظم و امنیت و خدمتگزاری صادقانه و بی منت به مردم و همچنین توسعه و رونق این مراسم عزاداری باهیأت‌ها و تکایا با کمال افتخار همکاری و انجام وظیفه می‌کند.

برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) و تامین نظم و امنیت مطلوب برای عموم مردم و خصوصا عزاداران حسینی (ع)، مسئولان هیئات و تکایا و دسته‌های عزاداری حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) نسبت به موارد زیر اهتمام ورزند.

از هر گونه اختلال در نظم عمومی شامل نصب داربست در معابر و پیاده رو‌ها (که مانع از تردد افراد و مزاحمت برای کودکان، سالمندان، معلولان و جانبازان عزیز شود) پرهیز کنند.

با هرگونه جریان انحرافی از قبیل: قمه زنی، استفاده از آلات و ادوات نامتعارف موسیقی، استفاده از تصاویر خرافی و نامناسب و سایر رفتار‌های موهن، هوشمندانه مقابله کنند.

هنگام عبور دسته‌های عزاداری، شریان‌ها و گذرگاه‌های عمومی را مسدود نکرده و نظم عبور و مرور را مختل نکنند. هنگام حرکت دسته‌های عزاداری و حین برگزاری مراسم عزاداری، به ویژه در ساعات پایانی شب از سیستم‌های صوتی که ایجاد مزاحمت می‌کند، استفاده نشود.

فلسفه قیام امام حسین (ع) که همانا انجام و احیاء فریضه امر به معروف و نهی از منکر است از سوی دست اندرکاران هیأت‌های مذهبی مدنظر قرار بگیرد.

اصول ایمنی و استفاده از تجهیزات مربوطه در راستای جلوگیری از بروز حوادث ناشی از آتش سوزی، اتصال برق و... مورد توجه دقیق قرار می‌گیرد.

مراکز ۱۱۰ پلیس در تمامی شبانه روز آماده ارائه خدمت و پاسخگویی به مردم هستند و ماموران انتظامی و راهنمایی و رانندگی نیز طبق روال جاری خود با تلاش بی وقفه کوشش خواهند کرد با برقراری نظم، امنیت و مدیریت ترافیک بر شکوه و عظمت مراسم عزاداری در سراسر کشور بیفزایند».

منبع: پارسینه

کلیدواژه: ماه محرم پلیس قمه زنی تصاویر خرافی جریان انحرافی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۷۲۳۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کُرسی آینده‌پژوهی یونسکو به قزوین آمد

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی (ره) از تخصیص کرسی آینده‌پژوهشی یونسکو به این دانشگاه برای نخستین‌بار در کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، سیدعلی قاسم‌زاده امروز -دوشنبه دهم اردیبهشت- در نشست با محمدرضا حسنی آهنگر، رئیس دانشگاه جامع امام حسین (ع) اظهار کرد: در حوزه‌های پژوهشی و علمی دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی (ٰره) رشد خوبی داشته و در آخرین رتبه‌بندی تایمز این دانشگاه رتبه سوم دانشگاه‌های جامع کشور و رتبه نهم دانشگاه‌های کل کشور را کسب کرده است.

وی افزود: در حوزه دانشگاه‌های قاره آسیا نیز دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی (ٰره) در رتبه‌های ۲۰۰ تا ۲۵۰ قرار دارد که رتبه‌بندی دقیق آن نیز به زودی اعلام خواهد شد و این رتبه در طول دوران فعالیت این دانشگاه کم‌نظیر بوده است.

نماینده عالی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در استان قزوین با بیان اینکه در حوزه بین‌المللی رشد خوبی در جذب دانشجویان خارجی و تنوع رشته‌ها داشتیم، خاطرنشان کرد: در حوزه فعالیت‌های بین‌المللی در اتحادیه مختلف علمی به ویژه شبکه آموزشی اروپایی اراسموس، کشورهای جاده ابریشم، اتحادیه خزر و اتحادیه کشورهای اسلامی فعال شدیم. برای نمونه بخش دانشجویی اتحادیه کشورهای خزر را به عهده گرفتیم.

قاسم‌زاده از تخصیص کرسی آینده‌پژوهشی یونسکو به دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی (ره) خبر داد و تاکید کرد: در حال حاضر ۱۱ نفر دانشمند یک‌درصدی (جزو یک‌درصد دانشمندان برتر جهان) در این دانشگاه داریم که چند نفر از مدیران نیز جزو همین دانشمندان یک‌درصدی هستند، همچنین در جایزه ملی ثریا در چهار رشته و حوزه جوایز به دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی (ره) رسید.

وی با اشاره به طراحی و اجرای برنامه تحول پژوهشی و علمی در این دانشگاه ادامه داد: در حوزه‌های توسعه کشاورزی کم‌آب‌بر، فلزات غیرکانی و شیشه، چشمه نور (شتابگرها)، ایران‌شناسی، هوش مصنوعی و فن‌آوری‌های نو مأموریت‌های ملی ویژه به دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی واگذار شده است.

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی (ره) از کسب رتبه دوم کشوری توسط تیم رباتیک این دانشگاه خبر داد و گفت: از زمان روی کار آمدن دولت سیزدهم ۱۰ رشته آموزشی و علمی جدید در این دانشگاه راه‌اندازی شده که عمده آنها در سطح ارشد و دکتری قرار دارند. رشته‌های شتابگر ذرات و علم داده‌ها هم از رشته‌های انحصاری دانشگاه به حساب می‌آیند.

قاسم‌زاده با اشاره به توانمندی‌های دانشگاه جامع امام‌حسین (ع) اضافه کرد: دانشگاه امام‌حسین (ع) در رتبه‌بندی جایگاه دوم دانشگاه‌های کشور را به دست آورده که افتخار ارزشمندی برای دانشگاه امام‌حسین (ع) محسوب می‌شود که دانشگاه نمونه و تراز انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه دانشگاه امام‌حسین (ع) الگوی دانشگاه‌های حکمت‌بنیان به شمار می‌رود، گفت: بازدید از دانشگاه امام‌حسین (ع) و تماشای دستاوردهای این دانشگاه در دستور کار ما قرار دارد که یکی از اردوهای دیدنی راهیان پیشرفت ما خواهد بود.

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی (ره) اجرای طرح بانوی اسوه را از طرح‌های فرهنگی مهم این دانشگاه دانست و تاکید کرد: این طرح برای نخستین بار در سه حوزه دانشجویی، کارمندی و استادی نخستین‌بار در دانشگاه ما طراحی و به وزارت علوم ابلاغ و در نهایت اجرا شد.

قاسم‌زاده ادامه داد: امسال هم برای نخستین‌بار از استادان بین‌المللی برتر تقدیر می‌کنیم که در این برنامه استاد برتر حوزه بین‌الملل را معرفی می‌کنیم تا انگیزه‌ای شود که اساتید با توجه به رسالت دانشگاه فعالیت داشته باشند.

وی از فعالیت ۴۰ استاد تمام در این دانشگاه خبر داد و گفت: در واقع ۱۸۰ نفر دانشیار داریم و بقیه اساتید ما استاد تمام به حساب می‌آیند. پیش از دولت سیزدهم ۱۳ مربی داشتیم که تعداد آنها به چهار نفر کاهش یافته است.

کد خبر 749049

دیگر خبرها

  • تجهیز بیمارستان امام حسین (ع) شهرستان هشترود به دستگا‌های جدید
  • حرکت کاروان عزاداری شهادت امام صادق (ع) از میدان المپیک تا دانشگاه علامه طباطبایی 
  • دسته‌روی هیأت‌های مذهبی در خراسان‌ شمالی برگزار می‌شود
  • هشدار لاپید درباره گرانی‌ افسارگسیخته در اراضی اشغالی
  • ساخت ۴ شبستان جدید در طرح توسعه حرم امام حسین (ع)
  • حرکت دسته عزاداری در روز شهادت امام جعفر صادق (ع) در تهران برگزار می شود
  • دهه کرامت به یک اقدام روتین تبدیل نشود
  • الگوی مکتب دانشگاهی انقلاب اسلامی را استخراج کردیم
  • تدارک ویژه حوزه‌های علمیه برای دهه کرامت در ۱۴۰۰ نقطه دنیا
  • کُرسی آینده‌پژوهی یونسکو به قزوین آمد