Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،سید محمد جواد هاشمی‌نژاد مدیر امور زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی گفت:این ویژه برنامه‌ها در قالب ۱۰ عنوان برنامه، از صبح تا ساعات پایانی شب شامل برنامه‌های سخنرانی مذهبی، مداحی و عزاداری در رواق‌های کوثر، دارالرحمه، دارالمرحمه و صحن و رواق غدیر ویژه زائران اردو، عرب، آذری و انگلیسی زبان اجرا خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او تصریح کرد: روزانه ۵ مراسم محوری با هدف تبیین ارزش‌های ماه محرم، احیای شعائر دینی و آرمان‌های ابا عبدالله‌الحسین (ع) همراه با سخنرانی، مداحی، عزاداری و قرائت زیارت عاشورا ویژه گروه‌های مختلف زبانی در رواق‌های کوثر، دارالمرحمه، غدیر، دارالرحمه و صحن غدیر برگزار می‌شود.

هاشمی‌نژاد اجتماع عظیم هیئت‌های عزاداری کشور افغانستان در روز تاسوعا را از دیگر برنامه‌های شاخص این ایام ذکر کرد و افزود: این هیئات که از تمامی گویش‌های کشور افغانستان هستند بعد از اقامه نماز ظهر و عصر در رواق دارالمرحمه در اجتماعی بزرگ به عزاداری و سوگواری خواهند پرداخت.

مدیر امور زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی گفت: ویژه برنامه مقتل‌خوانی با بیان مقتل سیدالشهدا (ع) روز عاشورا از ساعت ۹ صبح ویژه زائران عرب‌زبان در رواق دارالمرحمه برگزار می‌شود و سرکنسول کشور عراق در مشهد مهمان ویژه این مراسم عزا خواهد بود.

هاشمی‌نژاد با اشاره به اینکه ویژه برنامه مقتل‌خوانی ظهر عاشورا برای زائران اردو‌زبان در رواق کوثر و ویژه زائران آذری‌زبان در رواق دارالرحمه برگزار می‌شود، افزود: همچنین هیئات عزاداری در زبان‌ها و ملیت‌های مختلف می‌توانند در این روز با حضور در رواق‌های مذکور به عزاداری سید و سالار شهیدان بپردازند.

هاشمی‌نژاد ادامه داد: همچنین در مراسم «اذن عزا» ۸ هیئت فعال غیر ایرانی از کشور‌های عراق، عربستان، بحرین، لبنان، افغانستان، پاکستان و ترکیه پرچم عزای سید و سالار شهیدان را از آستان قدس رضوی دریافت کردند.

انتهای پیام//ز.‌ی اعلام برنامه‌های دهه اول محرم ویژه زائران غیر ایرانی حرم رضوی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آستان قدس رضوی مناسبت های مذهبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۷۲۸۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زائران حج مورد عنایت ویژه الهی هستند

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله حبیب الله شعبانی شامگاه شنبه در همایش آموزشی و توجیهی زائران حج تمتع استان همدان بیان کرد: زائران حج، از لحظه اول برای حضور در این مراسم معنوی مورد عنایت ویژه الهی هستند.

وی با بیان اینکه در روایات بر لزوم انجام این سفر بسیار توصیه شده است، افزود: قدردان این توفیق که نصیب شما شده، باشید.

شعبانی با اشاره به اینکه نه تنها در قبل و بعد از سفر، که بعد از انجام حج نیز عظمت این سفر معنوی برای زائران ادامه دارد، گفت: در عرفات با این هدف حاضر شوید، که به محضر حضرت حجت (عج) می‌رسید.

وی با بیان اینکه در کنار اعمال ظاهری، به باطن حج نیز باید توجه شود و آن را درک کرد، بیان کرد: حج تنها یک عمل عبادی نیست، بلکه نگاه سیاسی هم بر آن حاکم است.

شعبانی با اشاره به اینکه همه شما سفیران فرهنگ تشیع در این سفر هستید، گفت: خوب است طواف مستحبی برای امام حسن عسکری (ع)، تنها امامی که به سفر حج نرفتند را انجام دهید

کد خبر 6096666

دیگر خبرها

  • شست و شوی رواق دارالذکر حرم مطهر رضوی | ویدئو
  • میزبانی سلماس از جشنواره بین المللی شعر رضوی ترکی
  • ۴۵۰ ویژه برنامه دهه کرامت در سطح استان بوشهر اجرا می‌شود
  • بردن گیاهان دارویی و مواد اسیدی به عربستان ممنوع است
  • از پاسداشت زبان فارسی تا تجلیل از فعالان و کنشگران حوزه میراث‌ فرهنگی
  • جزئیات برگزاری دور دوم اردوی زیارت‌اولی‌ها ویژه دانش‌آموزان مناطق کم‌برخوردار
  • زائران حج مورد عنایت ویژه الهی هستند
  • زائران حج در واقع سفیران جمهوری اسلامی ایران هستند
  • زائران حج، سفیران جمهوری اسلامی هستند
  • بهره برداری از ۱۱۰۰ مسکن ویژه محرومان به همت بسیج سازندگی در خراسان رضوی