Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید مهدی میرجهانیان روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : با توجه به مخاطرات بیماری تب کریمه کنگو و ابتلای تعدادی از مردم به این بیماری و فوت برخی از آنها؛ تهیه گوشت و مواد پروتئینی از مبادی مجاز و قانونی و استفاده از ظروف یک بار مصرف مجوزدار و مناسب، خط قرمز این مرکز برای نظارت بر تهیه و توزیع مواد غذایی و نذری در عزاداری های محرم و صفر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تب خونریزی دهنده کریمه کنگو، یکی از بیماری‌های خطرناک و با درصد کشندگی بالا در انسان است. از ابتدای امسال تاکنون نزدیک به ۸۰ نفر در کشور به این بیماری مبتلا شدند و پنج نفر فوت کردند.

وی با تاکید بر اینکه کشتار غیرمجاز دام در هر صورت و هر مکان ممنوع است، اظهار داشت: مردم به ویژه افرادی که اقدام به تهیه مواد غذایی و نذری در عزاداری های ماه محرم و صفر می کنند باید بدانند که کوچک‌ترین اهمال در این زمینه ممکن است زمینه ساز خطری بزرگ برای مردم باشد.

میرجهانیان، نظارت بر کیفیت مواد اولیه، طریق فرآوری مواد غذایی و نحوه عرضه آن را از برنامه‌های مرکز بهداشت در ماه محرم و صفر خواند و اضافه کرد: همه عمده فروشی های مواد غذایی از جمله خرما، حبوبات و برنج در یک ماه اخیر کنترل و مقدار زیادی مواد اولیه غیر قابل مصرف، جمع آوری و معدوم شد.

مدیر بهداشت محیط مرکز بهداشت اصفهان، تاکید کرد: نحوه عرضه مواد غذایی و نذری نیز از اهمیت بسیاری برخوردارست و آموزش های لازم در این زمینه به ارگان‌های مربوطه و هیات‌های  عزاداری داده شد.

وی با بیان اینکه لازم است از ظروف متناسب با نوع موادغذایی استفاده شود، افزود: ظروف یک بار مصرف تا جایی که امکان دارد، توصیه نمی شود و برای چای بهتر است از لیوان های شیشه‌ای به شرط رعایت شرایط بهداشتی در شست و شو و گندزُدایی آن یا سلولزی یا شفاف پروپیلن (PP) مجوز دار استفاده شود.

میرجهانیان با اشاره به شیوع برخی بیماری‌های تنفسی و آنفلوآنزا در ماه شهریور به ویژه پس از بازگشت حجاج، گفت: اگر در توزیع مواد غذایی از ظروف دائم استفاده می شود باید در شست و شو و گندزُدایی آن دقت بسیار شود تا زمینه گسترش این بیماری‌ها از بین برود.

وی درباره توزیع مواد غذایی داغ و چرب نیز توضیح داد: برای این کار تاکید می شود که از ظروف زیست تجزیه پذیر و با درجه بندی کیفی بالا استفاده شود از جمله فویل آلومینیوم، سلولزی، گیاهی و ظروف شفاف پروپیلن (PP) که باید شماره مجوز و پروانه بهداشتی آنها در کف ظرف درج شده باشد.

مدیر بهداشت محیط مرکز بهداشت اصفهان ادامه داد: ظرف های با درجه بندی کیفی بالا، اختلاف قیمت با ظرف‌های بی کیفیت دارند اما افرادی که این هزینه‌ها را برای تهیه و توزیع نذری میان مردم پرداخت می کنند، لازم است برای تامین هرچه بیشتر سلامتی مردم، ظروف مناسب را نیز تهیه کنند.

وی تاکید کرد: ظروف سفید رنگ فوم یا شفاف پلی استایرن (PS) برای توزیع و نگهداری مواد غذایی گرم، مناسب نیست. 

میرجهانیان همچنین گفت: برنامه‌های هماهنگی و آموزشی با حضور نمایندگان ارگان‌های مسئول در برگزاری مراسم عزاداری مانند برق، آتش نشانی، اورژانس، تعزیرات حکومتی، صنعت، معدن و تجارت، تبلیغات اسلامی و هیئات عزاداری از یک ماه گذشته برگزار شده است.

وی افزود: بر اساس رویه ای که از چند سال گذشته تاکنون در استان اصفهان اجرا شده است، همه کارکنان مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و نذری ها از جمله آشپزخانه‌ها، آبدارخانه‌ها و ایستگاه‌های صلواتی باید برای دریافت کارت بهداشت اقدام کنند.

میرجهانیان با اشاره به اینکه تا کنون بیشتر آشپزخانه های بزرگ برای این کار اقدام کردند، ادامه داد: از یک هفته گذشته کار کنترل مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و نذری‌ها در مسجدها و حسینیه‌ها در سه نوبت کاری در روز تشدید شد و ۷۰ تیم بهداشت محیط در استان در این زمینه فعالیت می کنند. 
ماه محرم امسال از یکشنبه دهم شهریور آغاز شد و ۱۸ و ۱۹ شهریور مصادف با تاسوعا و عاشورای حسینی است. 

۶۰۲۲/ ۳۰۱۱

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر تعزیرات خرما صنعت معدن و تجارت گوشت مواد غذایی قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۷۳۰۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون آموزشی وزارت بهداشت خبر داد؛ زمان اعلام نتایج اولیه آزمون دستیاری پزشکی

به گزارش وزارت بهداشت، ابوالفضل باقری فرد درباره برگزاری پنجاه و یکمین آزمون پذیرش دستیار تخصصی پزشکی گفت: در این آزمون ۵۲ درصد شرکت کنندگان خانم هستند که در ۲۵ رشته تخصصی رقابت کردند.

وی با بیان اینکه نتایج اولیه آزمون در نیمه دوم خرداد اعلام خواهد شد، خاطر نشان کرد: کارنامه حاوی نمره و رتبه داوطلبان آزمون دستیاری پزشکی تا یک ماه بعد از آزمون در اختیار داوطلبان قرار می گیرد تا بتوانند نسبت به انتخاب رشته خود اقدام کنند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت، تغییرات در برنامه دستیاری را موجب بهبود مشارکت خواند و تصریح کرد: امسال تغییراتی در برنامه دستیاری ایجاد کردیم تا موجب افزایش انگیزه در دستیاران شود که از مهمترین آن می‌توان به افزایش دستمزد دستیاران، کاهش شیفت های کاری اشاره کرد و اقدامات دیگری که در حال برنامه ریزی است.

باقری فرد افزود: امسال با مصوبه وزارت بهداشت، در بعضی از رشته های مورد نیاز کشور مانند جراحی قلب، جراحی قفسه صدری، جراحی کودکان افراد هم در مقطع تخصص و هم فوق تخصص می توانند وارد رشته شوند. سال گذشته تعداد زیادی از صندلی های خالی با همین شیوه تکمیل شد و امسال نیز این اقدام صورت خواهد گرفت.

پنجاه و یکمین آزمون پذیرش دستیار تخصصی پزشکی در دانشگاه‌های علوم پزشکی اراک، شهرکرد، اردبیل، شیراز، ارومیه، کرمان، اصفهان، کرمانشاه، اهواز، گلستان، بندرعباس، گیلان، بوشهر، لرستان، بیرجند، مشهد، تبریز، مازندران، همدان، زاهدان، شهیدصدوقی یزد، سمنان، قزوین، کاشان، کردستان، قم و دانشگاه‌های علوم پزشکی شهر تهران با بیش از ۱۲ هزار داوطلب برگزار شده است.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • این مواد غذایی قند پنهان دارند
  • شناسایی فرار مالیاتی ۸۶۰ میلیارد تومانی دلال پتروشیمی در فارس
  • تمام خواص و مضرات ادویه کاری + طرز تهیه و ارزش غذایی
  • امحای ۲۰۰۰ کیلوگرم مواد غذایی فاسد در میاندوآب
  • تولیدکنندگان آلومینیوم مواد اولیه را به قیمت دلار ۶۰ هزار و ۵۰۰ تومان خریداری می‌کنند
  • معاون آموزشی وزارت بهداشت خبر داد؛ زمان اعلام نتایج اولیه آزمون دستیاری پزشکی
  • امحای ۲ تن انواع مواد غذایی غیرقابل‌مصرف در میاندوآب
  • نتایج اولیه آزمون دستیاری پزشکی در نیمه دوم خرداد اعلام می‌شود
  • نتایج اولیه آزمون دستیاری پزشکی در نیمه دوم خرداد اعلام می شود
  • احمدرضا درویش امسال «کندو» را کلید می‌زند؟/ توافقات اولیه سریال