Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-09@02:14:00 GMT

۱۷۵ هکتار از مراتع همدان در آتش سوخت

تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۷۳۱۱۳

۱۷۵ هکتار از مراتع همدان در آتش سوخت

اسفندیار خزائی روز یکشنبه در نشست اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران استان همدان بیان کرد: در این راستا ۶۹ فقره آتش سوزی به وسعت ۱۷۵ هکتار در اراضی منابع طبیعی این استان رخ داد که به طور متوسط شامل روزی یک فقره آتش سوزی به وسعت ۲.۲ هکتار می شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان اظهار داشت: این استان از نظر وسعت و تعداد آتش سوزی مراتع جزو استان های میانی کشور است که این وضعیت خطر پذیری منابع طبیعی را گوشزد می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خزائی با عنوان اینکه حریق و کنترل آتش سوزی ها یکی از مولفه ها مهم در مدیریت بحران به شمار می رود ابراز امیدواری کرد: از محل اعتبارات مدیریت بحران رقمی برای خرید دستگاه دمنده و آتش کوب موتوری اختصاص یابد.

وی اضافه کرد: فرمانداری های دیگر استان اقدام به خرید این دستگاه ها از محل منابع مدیریت بحران کرده و آنها را در اختیار منابع طبیعی قرار داده اند.

خزائی گفت: ۲۲ هزار سازه بزرگ و کوچک در استان همدان وجود دارد و امسال نیز ۲ بند خاکی در فامنین و حمزه لو سفلی از محل اعتبارات استانی در حال اجرا است.

۷۵۲۶/۲۰۸۷

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر آتش سوزی شورای هماهنگی مدیریت بحران مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مدیریت بحران منابع طبیعی قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۷۳۱۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف و توقیف چوب جنگلی قاچاق در آمل

روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ساری اعلام کرد: مأموران یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان آمل و سرجنگلبانی سرخرود در راستای مقابله با قاچاق چوب، از کارگاه‌های چوب‌بری و مراکز دپو و خرید و فروش چوب بازدید کردند.

در جریان این بازدید سرزده، مأموران منابع طبیعی موفق به کشف و توقیف چوب جنگلی قاچاق شدند.

هموطنان می‌توانند در صورت مشاهده وقوع هرگونه تخلف در حوزه منابع طبیعی از قبیل قطع و حمل چوب آلات جنگلی، برداشت و حمل گیاهان مرتعی، برداشت و حمل محمولات فرعی جنگلی (چلم، خزه، سرخس و...) تصرف و تخریب اراضی ملی و حریق در عرصه‌های جنگلی و مرتعی را با شماره‌های ۲۴ ساعته امداد جنگل و مرتع ۱۵۰۴ و ۱۳۹ در میان بگذارند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • ۷۵ هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی در فروردین ماه سال جاری رفع تصرف شد 
  • ۷۵ هکتار از اراضی ملی کردستان رفع تصرف شد
  • یک حلقه چاه آب غیر مجاز در تنگستان پلمب شد
  • ۲ تن چوب تاغ قاچاق در شاهرود کشف شد
  • ضرورت برخورد جدی دستگاه قضا با عاملان آتش‌سوزی عمدی جنگل‌ها
  • ۴۷ درصد زایمان‌های استان همدان طبیعی است
  • کشف و توقیف چوب جنگلی قاچاق در آمل
  • اثربخشی مراتع در تولید گوشت قرمز
  • مردمی‌سازی منابع طبیعی با توجه به طبیعت، اقتصاد و امور اجتماعی
  • صدور پروانه چرا برای ۶۰۰ هزار واحد دامی در همدان