Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@14:08:09 GMT

هوآوی پیشروترین شرکت در بازار گوشی‌های ۵G  تا سال ۲۰۲۰

تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۷۳۱۷۳

هوآوی پیشروترین شرکت در بازار گوشی‌های ۵G  تا سال ۲۰۲۰

تحلیل موسسه معتبر Strategy Analytics نشان می‌دهد چنانچه طرح‌های کشور چین برای توسعه ۵G مطابق با برنامه پیش برود، هوآوی تا سال ۲۰۲۰ یکه‌تاز فناوری ۵G در جهان خواهد شد.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام هوآوی، بر اساس تحلیل‌های انجام شده توسط موسسه Strategy Analytics، در صورتی که رشد فناوری ۵G در کشور چین طبق برنامه پیش برود، فروش جهانی گوشی‌های هوشمند ۵G در سال ۲۰۲۰ به ۱۶۰ میلیون دستگاه خواهد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بازار چین برای عرضه گوشی‌های هوشمند ۵G آماده است و یکی از بزرگ‌ترین بازارهای دنیا به شمار می‌رود. از طرفی هوآوی در موقعیت بسیار خوبی برای به دست آوردن بخش عمده فناوری ۵G در این بازار قرار دارد.

کن هایرز، مدیر گروه Analytics Strategy  در خصوص این موضوع اعلام کرده: در حالی که چین به سوی فناوری ۵G پیش می‌رود، تولیدکنندگان تراشه‌های ۵G مانند کوالکام، مدیاتک، Unisoc و... رشد چشم‌گیری در تولید و عرضه تراشه‌های ۵G و دریافت مجوزهای مورد نظر برای عرضه به بازار داشته‌اند.

ویل پتری، معاون گروه Analytics Strategy  درباره این موضوع گفت: کلید موفقیت بازار جهانی فناوری ۵G در کشور چین قرار دارد و هر شرکتی که در بازار چین برنده شود، نقش مهم و تعیین کننده‌ای را در بازار جهانی ۵G ایفا خواهد کرد.

یکی دیگر از مدیران ارشد این موسسه نیز اعلام کرده است که سامسونگ فقط ۱% از بازار کشور چین را در اختیار دارد. چین به عنوان بزرگ‌ترین بازار گوشی‌های هوشمند ۵G شناخته می‌شود و انتظار می‌رود که تا سال ۲۰۲۰ نزدیک به ۸۰ میلیون گوشی ۵G در این بازار به فروش برسد.

او در ادامه صحبت‌های خود گفته است که هوآوی پس از محدودیت‌های دولت آمریکا، تمرکز خود را روی بازار داخلی افزایش داده‌است. تا سه ماهه دوم سال ۲۰۱۹، هوآوی از رقبای خود بسیار جلوتر بوده و سهم فروش گوشی‌های هوشمند خود را تا ۴۰% افزایش داده است. در حال حاضر هوآوی موقعیت بسیار خوبی را در بازار چین دارد و به همین دلیل می‌تواند بخش بزرگی از بازار ۵G این کشور را نیز از آن خود کند.

دیوید کر به طور مستقیم اعلام کرد که اگر چین اهداف تهاجمی خود را برآورده کند، هوآوی می‌تواند رهبری فناوری ۵G را بر عهده بگیرد و از آن به عنوان اهرمی برای رشد و بهبود بازار خود در اروپای غربی و سایر کشورهای جهان استفاده کند.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: هوآوی گوشی های 5G فناوري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۷۳۱۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم بررسی قیمت گوشی های نوکیا در بازار از سوی وزارت صمت

بررسی بازار موبایل نشان می دهد برخی از اقلام موبایل های دکمه ای موجود در بازار، نسبت به قیمت تمام شده با احتساب سود واردکننده و عوارض گمرکی، اختلاف قیمت قابل توجهی دارند. - اخبار اقتصادی -

مهدی عبقری، دبیر سابق انجمن موبایل در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، ضمن اشاره به اهمیت تولید با کیفیت تلفن های همراه در داخل کشور گفت: در سال گذشته انجمن تولیدکنندگان تلفن همراه عنوان کرد که ظرفیت تامین 3 میلیون گوشی تلفن همراه را دارد و این تقاضا را مطرح کرد که واردات این دسته از تلفن های همراه ملغی شود.

عبقری ادامه داد: در نهایت نظر وزارت صمت بر این شد که برای حمایت از تولید داخل واردات به طور کامل ممنوع نشود اما محدودیت هایی ایجاد شود. البته با توجه به صحبت های اخیر وزیر صمت منتظر نظر نهایی این وزارت خانه و همچنین قوه قضاییه در خصوص اصالت گوشی های تولید شده در کشور با برند خارجی هستیم.

وی افزود: نکته ای که وجود دارد این است که برخی از شرکت هایی که در لیست رسمی خودشان یک گوشی از برند نوکیا را به قیمت 950 هزار تومان قیمت گذاشتند (که در بازار قیمت این گوشی به 1 میلیون و 300 هزار تومان هم می رسد) قیمت بسیار پایین تری باید عرضه کنند.

عبقری گفت: لازم به ذکر است، قیمت مدل اصلی این مدل تلفن همراه در بازار امارات 45 درهم است و مدل های کپی آن حدود 15 درهم قیمت دارد. بنابراین با نرخ درهم 11 هزار 200 تومانی در مرکز مبادله، احتساب عوارض گمرکی، و 18 درصد سود واردکننده این محصول، نهایت قیمت آن باید حدود 600 هزار تومان باشد.

وی ادامه داد: این در حالی است که هم اکنون در فاکتورهای رسمی این گوشی 950 هزار تومان و در بازار حدود 1 میلیون و 200 تا 300 هزار تومان به دست مشتری می رسد. البته این فروض برای زمانی است که از اصالت کالا اطمینان داشته باشیم چرا که همانطور که اشاره شد های کپی این محصول در بازار امارات 15 درهم است.

عبقری گفت: نکته ی دیگری که وجود دارد این است که قیمت این کالا در سامانه ارزش گذاری گمرک 60 درهم است در حالی که هم اکنون در بازار دوبی نهایت قیمت این محصول 45 درهم است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • لزوم بررسی قیمت گوشی های نوکیا در بازار از سوی وزارت صمت
  • محدودیت دسترسی به گوشی‌های هوشمند و شبکه‌های اجتماعی برای کودکان فرانسوی
  • دسترسی کودکان فرانسه به گوشی و شبکه اجتماعی محدود شود
  • گوشی شیائومی 14 SE ماه آینده عرضه می‌شود
  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳/ آیفون ۱۳ چند؟
  • قیمت گوشی امروز 10 اردیبهشت 1403
  • گوشی های محبوب میان رده سامسونگ در بازار ایران
  • مهم‌ترین گام‌ توسعه‌ای‌ اکوسیستم فناوری اتصال دانش‌بنیان‌های ایرانی به بازار‌های جهانی است
  • توسعه حمل و نقل بر پایه هوش مصنوعی و اینترنت اشیا در کارخانه نوآوری آزادی
  • مهم‌ترین گام‌توسعه‌ای‌ اکوسیستم فناوری اتصال دانش‌بنیان‌های ایرانی به بازار‌های جهانی است