Web Analytics Made Easy - Statcounter

حمزه بروجنی روز یکشنبه در جلسه مبارزه با مواد مخدر مهاباد و آیین تودیع و معارفه رییس جدید زندان این شهرستان افزود: هم‌اکنون هشت هزار و ۵۰۰ زندانی در ۱۴ ندامتگاه آذربایجان‌غربی حضور دارند که زندانیان مربوط به پرونده‌های مواد مخدر رتبه اول جرایم کیفری را در این استان به خود اختصاص داده است. 

وی با اشاره به اینکه مراکز ماده ۴۲ مخصوص جداسازی و طبقه‌بندی مجرمان مواد مخدر در شمال آذربایجان‌غربی در حال  احداث است، ادامه داد: این گونه مراکز تاکنون در جنوب استان ایجاد نشده است که با برنامه‌ریزی انجام شده و همکاری فرمانداری‌ها و منابع طبیعی امیدواریم زمین‌ مورد نیاز برای حداث این مراکز تحویل امور زندان‌ها شود تا عملیات ساخت آنها آغاز شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه آذربایجان‌غربی با ۱۴ زندان، دومین استان کشور از لحاظ تعداد ندامتگاه‌ها در کشور است، بیان کرد: سال گذشته بیش از ۱۱ هزار نفر در زندان‌های استان حضور داشتند که این آمار امسال به لطف دستگاه قضایی به هشت و هزار و ۵۰۰ نفر کاهش یافته است.

مدیرکل امور زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی آذربایجان‌غربی اظهار داشت: امسال با کمک خیران بیش از ۴۵ میلیارد ریال کمک‌های نقدی و تعهدی از سراسر این استان جمع آوری شده که با استفاده از این مبلغ ۱۵۲ نفر زندانی غیرعمد ازاد و به آغوش خانواده‌های خود بازگشتند.

فرماندار مهاباد نیز در این جلسه ضمن تقدیر از زحمات رییس سابق زندان مهاباد گفت: در طول یک سال گذشته بیش از پنج هزار مترمربع از فضای زندان این شهرستان در جهت حفظ کرامت و شان زندانیان بهسازی و نوسازی شد.

ایرج شجاعی ادامه داد: از رویکردهای مهم دولت تدبیر و امید در مبارزه با مواد مخدر، استفاده از ظرفیت‌های نهادهای مردمی و اجتماعی کردن موضوع مبارزه با مواد مخدر است.

وی تاکید کرد:  دوری از معنویت جزو مهمترین عوامل موثر در گسترش روزافزون انواع آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی به ویژه اعتیاد در جامعه است.

رییس اداره بهزیستی مهاباد هم در این جلسه با انتقاد از نحوه جمع‌آوری معتادان متجاهر و معرفی آنان به کمپ‌های ترک اعتیاد سطح شهر گفت: معتادانی که توسط نیروی انتظامی دستگیر می‌شوند باید قبل از معرفی به کمپ در اختیار اداره بهزیستی قرار گرفته و اسامی آنان در سامانه مبارزه با مواد ثبت شود.

مهران یوسفی اضافه کرد: بدون ثبت اسامی معتادان متجاهر در این سامانه امکان جذب اعتبار برای کمپ‌های تریاک اعتیاد وجود ندارد و با توجه به اینکه این کمپ‌ها به صوت خصوصی فعالیت می‌کنند، بدون تامین اعتبار از نگه‌داری معتادان تا زمان مقرر امتناع خواهند کرد.

وی اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون ۳۶ معتاد متجاهر در این شهرستان جمع‌آوری و به کمپ‌های تریاک اعتیاد تحویل داده شدند اما به دلیل ثبت نشدن در سامانه تاکنون اعتباری در این زمینه جذب نشده است.  

در ادامه این مراسم حکم «داریوش بخشی» مسوول جدید زندان مهاباد قرائت و از ۲۰ ماه خدمت «محمد اکبرنژاد» رییس سابق زندان این شهرستان تقدیر به بعمل آمد.

مهاباد با ۲۳۷ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی و دارای یک زندان است.

۹۹۰۳/۶۱۸۵

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مهاباد آذربایجان غربی مواد مخدر سازمان زندان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۷۳۷۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت مخازن سد حوضه‌های آبریز دریاچه ارومیه و ارس

 

به گزارش تابناک از وزارت نیرو،"مجید رستگاری" ضمن اعلام این خبر گفت: هم ‌اکنون حجم آب پشت سد‌های استان طبق آخرین پایش به یک میلیارد و ۳۸۳ میلیون مترمکعب رسیده ‌که بیش از ۷۱ درصد حجم نرمال بوده و ۵ درصد نسبت به زمان مشابه سال گذشته بیشتر است‎. ‎

وی اظهار داشت: این حجم در زمان مشابه سال گذشته یک میلیارد و ۳۱۶ میلیون مترمکعب بود و ‌امسال این میزان ۶۷ میلیون مترمکعب افزایش یافته است‎.

وی افزود: طبق آخرین پایش، سد بوکان ۶۷۴، مهاباد ۱۷۶، آغ چای چایپاره ۱۱۷ و شهرچای ‌ارومیه ۹۴ میلیون مترمکعب آب دارند که نزدیک به ۷۷ درصد کل آب‌های موجود در سد‌های ۱۴ ‌گانه این استان است‎.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی حجم آب موجود در سد کانی سیب را ۱۵۰ میلیون مترمکعب اعلام کرد و گفت: سد قیقاج مشابه سال گذشته ۹ میلیون مترمکعب آب دارد، و در ۷ سد ‌شهرچای ارومیه، مهاباد، بارون ماکو، آغ چای چایپاره، شهید قنبری ماکو، ارس ۲ و کرم آباد پلدشت، نسبت به سال گذشته آب بیشتری ذخیره شده است. ضمن اینکه در حال حاضر ۱۴ سد در آذربایجان غربی وجود دارد که حجم آنها نزدیک به ۲ میلیارد مترمکعب است‎. ‎

دیگر خبرها

  • بیش از۶۰ درصد جمعیت آذربایجان غربی زیر پوشش بیمه سلامت
  • استان ۲ میلیون نفری هرمزگان فقط ۱۵۶ زندانی دارد
  • وضعیت مخازن سد حوضه‌های آبریز دریاچه ارومیه و ارس
  • اشتغال زندانیان از مهم‌ترین کارهای امنیت‌ساز است
  • ۷۱ درصد از حجم سدهای آذربایجان‌غربی پر آب است
  • بررسی مشکلات مددجویان زندان سپیدار اهواز در دیدار با رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان
  • ۷۱ درصد از حجم سد‌های آذربایجان‌غربی پر آب است
  • بررسی مشکلات ۱۵ مددجو زندان سپیدار اهواز
  • بازدید رئیس حوزه قضایی شهرستان رابر از زندان بافت
  • عفو موردی ۱۴۹ زندانی در کامیاران