Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان با اشاره به اجرای برنامه سوگواره بصیرت عاشوراییدر بقاع شاخص این استان گفت: در ایام محرم ۷۰ امامزاده و بقعه متبرکه در استان سمنان آماده برپایی مجالس عزاداری برای امام حسین (ع) شده‌اند. ۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۳ استانها سمنان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، حجت‌الاسلام اسماعیل تدینی ظهر امروز در آیین اهتزاز پرچم عزا که در آستان مقدس امامزاده اشرف (ع) سمنان برگزار شد با اشاره به اینکه این مراسم هم‌زمان با سراسر کشور برگزارشده است اظهار داشت: اهتزاز پرچم سرور و سالار شهیدان در حقیقت نشان آغاز ماه محرم و برپایی مجالس عزاداری از سوی هیئت‌های مختلف مذهبی در سراسر استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طرح «سوگواره بصیرت عاشورایی» در 30 بقعه متبرکه ایلام برگزار می‌شودسوگواره بصیرت عاشورایی در 450 بقعه متبرکه فارس برگزار می‌شودسوگواره «بصیرت عاشورایی» در 350 بقعه متبرکه استان اصفهان برگزار می‌شودسوگواره بصیرت عاشورایی در 35 بقعه متبرکه استان اردبیل برگزار می‌شود

وی یکی از نمادهای اهتزاز پرچم امام حسین (ع) در نخستین روز از ماه محرم را اتحاد و همبستگی عزاداران حسینی زیر پرچم سالار شهیدان عنوان کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان تأکید کرد: راه و مرام و مسلک حسینی در فرهنگ ایرانی اسلامی ریشه دوانده است و به عبارتی باید گفت با رگ و پوست و جان این فرهنگ عجین شده است و پیوندی ناگسستنی برقرار است.

حجت‌الاسلام تدینی بیان داشت: راه امام حسین (ع) و شهدای دشت کربلا پایان‌ناپذیر است و تا روزی که دنیا بادوام و برقرار است ادامه دارد.

وی با بیان اینکه شهادت جزئی از فرهنگ ماست گفت: برافراشته شدن این پرچم در حقیقت نوعی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: امروز میلیون‌ها پرچم در سراسر جهان به نام و یاد امام حسین (ع) برافراشته شده است و این یعنی فرهنگ ایثار و مقاومت زنده است.

حجت‌الاسلام تدینی گفت: ملت ایران و ملت‌های مسلمان جهان در زیر بیرق اباعبدالله الحسین (ع) فریاد می‌زنند هرگز زیر بار ظلم و زور و ذلت مستکبران عالم نخواهند رفت.

انتهای پیام/ش

R41366/P/S6,64/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۷۳۷۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویژه‌برنامه استاد مجتهدی با عنوان «یک‌عمر معلم» برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، به‌مناسبت روز معلم ویژه‌برنامه استاد فلسفه و غرب‌شناس برجسته، دکتر کریم مجتهدی با عنوان «یک‌عمر معلم» برگزار می‌شود.

در این مراسم از کتابخانه تخصصی فلسفه و غرب‌شناسی به همراه ۲۰ جلد از آثار انتشارات پژوهشگاه علوم انسانی رونمایی به‌عمل می‌آید.

همچنین طبق برنامه در این مراسم محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی سخنرانی خواهند کرد.

این همایش دوشنبه، ۱۰ اردیبهشت‌ماه ۴۰۳ از ساعت ۹ الی ۱۲ در تالار تمدن پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی برگزار خواهد شد.

کد خبر 6089680 سمانه نوری زاده قصری

دیگر خبرها

  • توجه ویژه جشنواره «رضوان» به جوانان صاحب ایده/ توسل به فرهنگ رضوی
  • ایلام میزبان جشن‌های دهه کرامت است
  • حضور بیش از ۱۲۰۰ نفر ورزشکار در ویژه‌برنامه «ایرانی پهلوان»
  • ۳۰ برنامه در هفته عقیدتی و سیاسی در همدان برگزار می‌شود
  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)
  • ویژه برنامه‌های دهه کرامت در استان ایلام برگزار می‌شود
  • ویژه‌برنامه‌های دهه کرامت در استان فارس اعلام شد
  • ویژه‌برنامه استاد مجتهدی با عنوان «یک‌عمر معلم» برگزار می‌شود
  • امیریه دامغان میزبان پانزدهمین جشنواره گل غلتان نوزادان می شود
  • نهاوند میزبان پرچم متبرک حرم رضوی