Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت 24-سفیر جمهوری اسلامی افغانستان در ایران با رئیس مرکز امور بین‌الملل وزارت کشور دیدار کرد و دو کشور بر ساماندهی و تعیین تکلیف کودکان کار و خیابانی اتباع افغانستانی در تهران تاکید کردند.

رحیم ساکی روز یکشنبه در دیدار «عبدالغفور لیوال» سفیر جمهوری اسلامی افغانستان در ایران با بیان لزوم ساماندهی و تعیین هویت کودکان کار و خیابانی اتباع بیگانه بویژه اتباع کشور افغانستان با همکاری نهادهای ذیربط دو کشور و نهادهای بین المللی گفت: تعیین هویت کودکان فاقد سرپرست از اولویت برخوردار خواهد بود و حق این کودکان است که مورد حمایت دولت متبوع خود قرار گیرند و به خانواده‌های خود بپیوندند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مرکز امور بین الملل وزارت کشور با تاکید بر این که نگاه ما به کودکان کار و خیابانی نگاهی اسلامی و انسانی است، افزود: ما با حداکثر رافت اسلامی موضوع را پیگیری خواهیم کرد. ضمن اینکه موضوع سلامت این دسته از کودکان از نظر ابتلا به بیماری‌های واگیردار برای ما مهم است.

وی با بیان اینکه تعیین هویت کودکان کار و خیابانی افغانستانی با حداکثر دقت از سوی همکاران ما در اداره کل اتباع بیگانه و سازمان بهزیستی پیگیری خواهد شد، بیان کرد: دولت افغانستان با انتخاب محلی مناسب در کشور متبوع خود و یا در جوار مرزهای دو کشور و تعیین نمایندگان خود برای پیگیری و استفاده از سازمان‌های مردم نهاد داخل افغانستان موضوع کودکان خیابانی را به کمک جمهوری اسلامی ایران و نهادهای بین‌المللی به انجام برساند.

رئیس مرکز امور بین الملل وزارت کشور، لزوم همکاری تنگاتنگ بین دو کشور برای مبارزه قاطع با قاچاقچیان مواد مخدر و همچنین همکاری استان‌های نوار مرزی ایران و افغانستان در زمینه‌های گمرکی را یادآور شد.

تاکید بر لزوم مبارزه سخت و بی‌امان با قاچاقچیان مواد مخدر از سوی افغانستان و ایران

عبدالغفور لیوال سفیر جمهوری اسلامی افغانستان در ایران نیز در این نشست با قدردانی از امکان تحصیل فرزندان اتباع افغانستان در ایران به دستور رهبر معظم انقلاب اسلامی و همچنین پذیرایی از مهاجران این کشور در چهار دهه گذشته گفت: اقدام مهم تثبیت هویت کودکان خیابانی برای تعیین قطعی هویت کودکان افغانستان پیش از اعزام به کشور متبوع خود است و سفارت افغانستان همکاری‌های لازم را در این زمینه بعمل خواهد آورد.

وی همچنین با تاکید بر لزوم مبارزه سخت و بی امان با قاچاقچیان مواد مخدر از سوی دو کشور ایران و افغانستان، خواستار ارتباط موثر و مستمر نمایندگان سفارت افغانستان در ایران با نمایندگان مرکز بین‌الملل وزارت کشور و اداره کل اتباع بیگانه تا حصول نتیجه لازم و رسیدن به نتیجه دلخواه در زمینه ساماندهی کودکان کار و خیابانی تبعه افغانستان شد.

منبع: خبرآنلاین

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۷۳۹۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال از تیم فوتسال افغانستان + فیلم

مراسم استقبال مهاجرین افغانستانی مقیم شهر مشهد از سرمربی و تعدادی از بازیکنان تیم ملی فوتسال افغانستان در فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد برگزار شد .

صعود تیم ملی فوتسال افغانستان به جام جهانی ۲۰۲۴ ازبکستان شادی را در دل های مهاجرین آواره افغانستانی به ارمغان آورد.

افغانستانی‌ ها به استقبال تیم فوتسال افغانستان آمدند تا خوشحالی خود را به بازیکنان و سرپرست این تیم ابراز کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • چین: روابط با افغانستان را گسترش می‌دهیم
  • ۲۸ زندانی پاکستانی آزاد می‌شوند
  • خودروهای توقیفی تعیین تکلیف شود
  • اولویت مجلس آتی تعیین تکلیف لایحه عفاف و حجاب باشد
  • استقبال از تیم فوتسال افغانستان + فیلم
  • ۶۰ درصد ساکنان محله جوادیه تهران افغانستانی هستند
  • طالبان خواستار افزایش همکاری‌های تجاری با ازبکستان شد
  • حدود ۵۰ درصد اتباع در تهران ساکن هستند
  • امانی، عضو شورای شهر: ۶۰ درصد ساکنان محله جوادیه تهران افغانستانی هستند
  • آزادی ۵ صیاد ایرانی از جمهوری سیشل