Web Analytics Made Easy - Statcounter

بابک محبوب علیلو روز یکشنبه در جلسه بررسی چگونگی امکان مشروط کردن ارایه برخی خدمات دستگاه های اجرایی به مالکان املاک و ثبت رسمی معاملات، افزود: ثبت رسمی معاملات در دفاتر رسمی در راستای اجرای برنامه ابلاغی قوه قضاییه تحت عنوان شناسایی و ارایه راهکارهای افزایش میزان ثبت معاملات املاک در دفاتر اسناد رسمی و به منظور اجرای تکالیف مقرر در ماده ۶۲ قانون احکام دایمی برنامه های توسعه کشور و ماده ۱۱۴ قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: علت تشکیل بخش قابل توجهی از پرونده های قضایی اعم از حقوقی و کیفری اعم از ایراد ضرب و جرح عمدی، توهین، تهدید، کلاهبرداری، انتقال مال غیر، تحصیل مال از طریق نامشروع و معامله معارض به اختلافات مالی اشخاص و بی توجهی در انجام معاملات باز می گردد.

محبوب علیلو یکی از اهداف دادگستری کل استان را کمک به ترویج و گسترش حجم معاملات و قراردادها با سند رسمی و هدایت متعاملین در هنگام معاملات از سوی مشاورین املاک به دفاتر اسناد رسمی است تا علاوه بر پیشگیری از آسیب های اجتماعی،  تکالیف مقرر در قوانین و مقررات نیز اجرایی شود.

وی با بیان اینکه  ۷۵ درصد پرونده های حقوقی به اختلافات و معاملات اشخاص مربوط است، یادآوری کرد: بخش قابل توجهی از این اختلافات هم به معامله با اسناد عادی بر می‌گردد که بر این اساس اگر معاملات با اسناد رسمی انجام بگیرد بسیاری از پرونده های قضایی کاهش خواهد یافت.

محبوب علیلو گفت: با توجه به مواد ۲۲، ۴۶، ۴۷ و ۴۸ قانون ثبت اسناد و املاک ‌مصوب ۲۶ اسفند ماه ۱۳۱۰ شمسی، معاملات راجع به اموال غیرمنقول و نقل و انتقال آن اموال الزاماً در نقاطی که اداره ثبت اسناد و املاک و دفاتر اسناد رسمی موجود است، باید با سند رسمی انجام گیرد و انجام چنین معاملاتی با سند عادی مشکلات عدیده حقوقی و قضایی و اجرای به دنبال دارد.

وی متذکر شد: معامله کنندگان باید با آگاهی به این موارد، معاملات خود را در دفاتر اسناد رسمی ثبت کنند.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل آذربایجان شرقی بر ضرورت تنظیم سند پیش فروش ساختمان در دفاتر اسناد رسمی تاکید کرد.

محبوب علیلو با اشاره به قانون مجازات استفاده‌کنندگان غیرمجاز از آب، برق، تلفن، فاضلاب و گاز و آیین نامه اجرایی آن، از ادارات متبوعه خواست تا از ارایه خدمات به مستحدثات غیرمجاز مشمول قانون، اجتناب کنند.

46

کد خبر 1295410

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان آذربایجان شرقی باشگاه استقلال محرم باشگاه پرسپولیس ایران و آمریکا بازیگران سینما و تلویزیون ایران لیگ برتر نوزدهم سینمای ایران ایالات متحده آمریکا حسن روحانی استان کردستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۷۴۴۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ناقص و ناتمام قوانین یکی از اشکال‌های قانون‌گذاری است

به گزارش خبرگزاری مهر، ابوالفضل نیکوکار معاون اجتماعی پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان تهران گفت: یکی از چالش‌های اساسی در حدود ۱۲۰ سال قانونگذاری در ایران، اجرای ناقص و ناتمام قوانین است و یکی از اشکالاتی که بر قانونگذاری وارد است میزان توان و ظرفیت دستگاه‌های اجرایی در ارجاع امور قوانین است.

معاون قضائی دادگستری کل استان تهران در فراکسیون سازمان‌های مردم نهاد مجلس شورای اسلامی در بررسی وضعیت آسیب‌های اجتماعی شهر تهران افزود: یکی از چالش‌های اساسی در حدود ۱۲۰ سال قانونگذاری در ایران، اجرای ناقص و ناتمام قوانین است، عدم اجرای قانون و ترک فعل برخی از دستگاه‌های اجرایی از انجام وظایف و تکالیف قانونی مانند عدم اجرای قانون هوای پاک، قانون حمایت از اطفال و نوجوانان و قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی به عنوان یک مسئله در دستگاه قضائی مطرح است.

نیکوکار در ادامه گفت: یکی از آسیب‌های شهر تهران، کودکان کار و خیابان و زباله گرد است که در قانون حمایت از اطفال و نوجوانان، تقسیم کار در دستگاه‌های ذی‌ربط صورت گرفته است؛ ولی به دلیل عدم تخصیص اعتبار و عدم نگارش آئین نامه یا دستورالعمل یا شیوه نامه معطّل مانده است.

وی اشاره کرد: در این زمینه لازم به ذکر است با تاکید رئیس کل دادگستری استان تهران تمام قد در برخورد قضائی و ساماندهی موضوعات آسیب زا همچون معتادان متجاهر و اماکن پلاک قرمز و حمایت از جمع‌آوری و ساماندهی کودکان کار و زباله گرد خیابان توسط شهرداری اقدام شود.

معاون اجتماعی پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان تهران گفت: باید بپذیریم اگر پیشگیری‌های اولیه و ثانویه در چند دهه گذشته به موقع و منسجم به اجرا درمی‌آمد، دچار آسیب‌های جدی اجتماعی در بخش‌های مختلف در شهر تهران نبودیم.

نیکوکار با اشاره به اینکه باید در مورد پیشگیری از آسیب‌ها، دستگاه‌های متولی کوشا باشند؛ گفت: دغدغه اصلی ما در مورد سازمان‌های مردم نهاد (سمن‌ها)، عدم اجرای قوانین و مقررات و ضوابط و دستورالعمل‌ها و شیوه نامه‌های موجود است.

کد خبر 6090550

دیگر خبرها

  • ممنوعیت نقل و انتقال واحدهای طرح نهصمت ملی مسکن 
  • ایران و روسیه در حوزه دفاتر اسناد رسمی تفاهم نامه امضا کردند
  • طراحی پلتفرم آنلاین معاملات مسکن در دستور کار
  • صدور کیفرخواست برای باند جعل اسناد سازمان یافته املاک در قم
  • انهدام باند جعل اسناد و کلاهبرداری سازمان یافته املاک در قم
  • باند جعل اسناد و کلاهبرداری سازمان یافته املاک در قم شناسایی شد
  • باند جعل اسناد و کلاهبرداری سازمان یافته املاک در قم منهدم شد
  • الزام به تنظیم سند رسمی یک جراحی حقوقی ـ اقتصادی ـ اجتماعی
  • مجمع تشخیص مصلحت نظام منشأ بزرگ فساد را می‌خشکاند؟!
  • اجرای ناقص و ناتمام قوانین یکی از اشکال‌های قانون‌گذاری است