Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، شیر کنترل جریان در صرفه جویی مصرف آب عنوان محصولی ایرانی است که به همت محققان جوان و توانمند دانشگاه بین المللی ساخته شده است. این محصول کاربردی با موفقیت تست‌های خود را پشت سر گذاشت و صرفه جویی 20 تا 50 درصدی در مصرف آب کشاورزی را نشان داد.

در روش‌های نوین آبیاری مزارع ممکن است فشار آب به صورت یکنواخت منتقل نشود و همین موضوع خود باعث هدر رفت آب می‌شود اما با استفاده از این محصول می‌توان فشار آب را در سطح مزرعه یکنواخت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد بی جن خان مجری طرح پژوهشی درباره دستاورد این محصول گفت: از آنجا که مصرف آب در بخش کشاورزی قابل توجه است بنابراین درصد کوچکی از صرفه جویی نیز در این زمینه دارای اهمیت است، بنابراین با انجام این طرح پژوهشی موفق به ساخت این محصول بسیار کاربردی شدیم. هم‌اکنون مراحل ساخت نمونه اولیه و تست‌های آزمایشگاهی آن به اتمام رسیده است. در حال حاضر در مزرعه دانشگاه بین‌المللی امام خمینی قزوین و بوستان باراجین استفاده می‌شود.

وی ادامه داد: این محصول در فشارهای پایین کاربرد دارد و هر میزان توزیع فشار نامتقارن‌تر باشد شاهد صرفه جویی بیشتری با کاربرد این محصول می‌شویم.

عضو هیات علمی دانشگاه بین المللی امام خمینی افزود: توسط کمیسیون بین‌المللی آبیاری و زه کشی، این طرح در بخش محققان جوان برگزیده شده است. این کمیسیون مرجعی در حوزه آبیاری و کشاورزی است و بیش از 100 کشور عضو آن هستند. امیدواریم با کسب این موفقیت در داخل کشور مسئولان به توانمندی‌ نیروی‌های جوان توجه بیشتری داشته باشند.

انتهای پیام/

169 / 336 صرفه جویی در مصرف آب شیر کنترل دانشگاه محصول ایرانی مزرعه هدررفت آب کمیسیون بین‌المللی آبیاری

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: صرفه جویی در مصرف آب شیر کنترل دانشگاه محصول ایرانی مزرعه هدررفت آب کمیسیون بین المللی آبیاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۷۴۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسراف در مصرف آب به لطف آبیاری گل‌ها در محدوده پل آذر اصفهان + فیلم و تصاویر

هدررفت آب در برخی مواقع به صورت موضوعی نگران کننده درآمده است. این روز‌ها در محدوده پل آذر شهر اصفهان آبیاری گل ها به گونه ای انجام می گیرد که منجر به هدر رفت حجم بسیاری از آب می شود، این موضوع با توجه به کمبود منابع آبی و فرا رسیدن فصل گرم تابستان می‌تواند مشکلات شهروندان را دو چندان کند.

شهروندخبرنگار ما فیلم و تصاویری ارسال کرده است که مشاهده می‌کنید.

منبع: شهروندخبرنگار - اصفهان

بیشتر بخوانید:

داستان دنباله دار ترکیدگی لوله آب این بار در دزفول + فیلم

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • صادرات نفت با خط لوله نداریم
  • صرفه‌جویی یک میلیارد دلاری پالایشگاه آبادان
  • صرفه‌جویی ۳ میلیون تنی آرد و نان با اجرای مناسب طرح هوشمندسازی
  • حفظ منابع آبی نیازمند ترویج فرهنگ صرفه‌جویی و مسئولیت‌پذیری جمعی است
  • آیا از لوله سیاه آهنی برای مصارف کشاورزی می‌توان استفاده کرد؟
  • اسراف در مصرف آب به لطف آبیاری گل‌ها در محدوده پل آذر اصفهان + فیلم و تصاویر
  • صرفه‌جویی ۴۰۰ مگاواتی برق با اصلاح روشنایی معابر
  • کمتر از ۳۰ درصد مخازن سد‌های خراسان‌شمالی آب دارد/ضرورت صرفه جویی درتابستان
  • رونمایی رسمی از بزرگترین پویش کشور در زمینه انرژی
  • صرفه‌جویی جالب به سبک کمیته داوران!