Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد داداش‌زاده، در گفتگو با خبرنگار بسیج در ارومیه، اظهار کرد: در هیئت ‌های عزاداری باید به جوانان بصیرت‌دهی شود و رهروی از امام حسین(ع) نباید  فقط مختص به ایام خاص محرم و عزاداری شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان‌غربی افزود: درحال‌حاضر ۲ هزار و ۷۰۰ هیئت‎ فعال در استان وجود داشته که یک‌هزار و ۶۰۰ هیئت‎ آن دارای مجوز است و همه‌ساله نیز ساماندهی می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه  پیش از این ۸۰۰ هیئت مذهبی در ارومیه فعالیت می‌کردند، گفت: پس از ساماندهی و انتخاب فعال‌ترین آن‌ها، اکنون ۳۸۰ هیئت‎ فعال در ارومیه وجود دارد.

حجت الاسلام و المسلمین داداش‌زاده تصریح کرد: مبلغان اعزامی به مساجد فقط مبلغانی هستند که در سامانه سجام یا سامانه اعزام مبلغ ثبت‌نام کرده و مورد تأیید واقع هستند.

این مقام مسوول عنوان کرد: مبلغانی که در سامانه اعزام مبلغ ثبت‌نام کرده، کد و نامه اعزام دریافت می کنند و تاکنون یک‌هزار و ۳۰۰ نفر اعزام شده‌ که از این تعداد یک‌هزار و ۱۳۰ نفر آقا و ۱۷۰ نفر، مبلغ خانم هستند.

وی  در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه عزاداری‌های ماه محرم باید به‌گونه‌ای باشد که در شأن و مقام امام حسین(ع) و یاران باوفای ایشان باشد، بیان کرد: برخی از هیئت‎ها در برگزاری عزاداری‌ها منزلت امام حسین(ع) را رعایت کرده و به این هدف آگاه هستند  و در زمان معین و با سخنرانی پرمحتوا در رابطه با اهداف حماسه سید‌ وسالار شهیدان امام حسین(ع) مردم و به‌ خصوص جوانان را آگاه می‌ سازنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی با تاکید به اینکه در کنار مراسم های همچون سینه و زنجیرزنی و نوحه‌خوانی که از آداب عزاداری است، باید حال مردم را رعایت کنند، گفت: عزاداری های که به‌خاطر امام حسین(ع) و این ماه عزیز بوده نباید موجب آزار و اذیت مردم شود و مردم باید در مکان‌های مشخص دارای مجوز و در ساعت‌های معین برگزار شود.

حجت الاسم داداش زاده افزود: بازرسی‌هایی نیز درخصوص نحوه عزاداری‌ها انجام می‌شود و هیئت خاطی مورد تذکر جدی قرار خواهند گرفت و در غیر این‌صورت مجوز هیئت برای سال بعد تمدید نخواهد شد.

 انتهای پیام/

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۷۵۳۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عزاداری زنان با لباس‌های عجیب و غریب در خیابان

دیگر خبرها

  • دو کارگزاری جدید مجوز فعالیت گرفتند
  • مجوز فعالیت دو کارگزاری جدید صادر شد/ ۸ درخواست در مرحله تاسیس
  • دو کارگزاری جدید بورس مجوز فعالیت گرفتند
  • عزاداری زنان با لباس‌های عجیب و غریب در خیابان
  • پیشنهاد افزایش ۴۰ درصدی تعرفه شهریه آموزشگاه‌های آزاد هنری یزد
  • ۱۰ رسانه جدید به جمع پایگاه‌های خبری ایلام پیوستند
  • واکنش هیئت فوتبال تهران به ماجرای مرگ یک فوتبالیست پیشکسوت
  • آموزشگاه‌های آزادهنری معاف از مالیات می‌باشند
  • دستورالعمل جدید صدور پروانه فعالیت کانون‌های آگهی و تبلیغاتی ابلاغ شد
  • دستورالعمل جدید صدور پروانه فعالیت کانون‌های تبلیغاتی ابلاغ شد