Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، تازه‌ترین آمار بانک مرکزی نشان می‌دهد، میزان بدهی‌های خارجی ایران در پایان خردادماه سال ۹۸ به هشت میلیارد و ۶۷۸ میلیون دلار رسید که نسبت به پایان سال ۹۷ حدود هفت درصد کاهش نشان می‌دهد.

از هشت میلیارد و ۶۷۸ میلیون دلار میزان بدهی خارجی کشور در پایان خرداد ماه امسال، ۶ میلیارد و ۹۶۹ میلیون دلار مربوط به بدهی‌های میان مدت و بلند مدت و یک میلیارد و ۷۰۸ میلیون دلار از این میزان متعلق به بدهی‌های کوتاه مدت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: بدهی‌های خارجی ایران ۱۷ درصد کاهش یافت

تعهدات بالفعل ایران بر مبنای یورو نیز حدود هفت میلیارد و ۷۰۰ میلیون یورو است که ۶ میلیارد و ۱۸۴ میلیون یورو از این میزان مربوط به حجم بدهی‌های میان مدت و بلندمدت و حدود یک میلیارد و ۵۱۶ میلیون یورو نیز حجم بدهی‌های کوتاه‌مدت است.

حجم بدهی‌های ایران در پایان اردیبهشت ماه امسال هشت میلیارد و ۸۱۶ میلیون دلار بوده که در پایان خردادماه با افت روبرو شده و به ۸ میلیارد و ۶۷۸ میلیون دلار رسیده است.

این در حالی است که آمار بدهی‌های خارجی ایران در پایان اسفندماه سال ۹۷ معادل ۹ میلیارد و ۳۳۹ میلیون دلار بوده است که این آمار حکایت از کاهش حجم بدهی‌های خارجی ایران در سه ماهه نخست سال ۹۸ دارد.

انتهای پیام/

میزان بدهی‌های خارجی ایران  به هشت میلیارد و ۶۷۸ میلیون دلار رسید

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار اقتصادی بانک مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۷۵۳۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسب رتبه نخست گمرک پرویزخان در ترانزیت خارجی

علی اصغر عباس‌زاده مدیرکل گمرک استان کرمانشاه گفت : بیشترین میزان ترانزیت خارجی از مسیر ایران در فروردین ماه سال جاری از مبدا گمرک پرویزخان در استان کرمانشاه انجام گرفته است.

وی با آمار ارائه شده از سوی گمرک ایران اشاره کرد و افزود: ترانزیت خارجی از مسیر ایران در اولین ماه از سال ۱۴۰۳، به رقم یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن رسید.

مدیرکل گمرک استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: این میزان ترانزیت خارجی نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۷ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

عباس‌زاده ادامه داد: بر اساس ارائه شده از سوی گمرک ایران، گمرک پرویزخان با ۴۸۶ هزار تن کالا بیشترین میزان ترانزیت خارجی مبدا در بین گمرکات کشور را به خود اختصاص داده است.

وی اضافه کرد: گمرک شهید رجایی با ۳۷۷ هزار تن و گمرک باشماق با ۲۰۳ هزار تن در جایگاه بعدی قرار گرفتند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • قیمت طلا افزایش یافت
  • قیمت نفت / برنت ۸۳ دلار و ۲۹ سنت شد
  • کسب رتبه نخست گمرک پرویزخان در ترانزیت خارجی
  • افزایش ۵۹۳ درصدی قیمت کره حیوانی از سال ۱۳۹۹/ پیش بینی قیمت طلا تا پایان سال/ انتقاد وزیر صمت از مافیای واردات خودرو/ صف میلیونی برای دریافت وام اجاره
  • تجارت خارجی استان سمنان ۵۹ درصد رشد داشت
  • رشد ۵ درصدی مبادلات تجاری ایران و هند
  • تجارت ایران و هند با رشد ۵ درصدی به ۳۷۷ میلیون دلار رسید
  • واردات ۱۳۴ میلیون دلار برنج هندی در ۲ ماه
  • برنت ۸۲ دلار و ۹۶ سنت شد
  • تجارت خارجی ۴۱۴ میلیون دلاری از گمرکات کردستان