Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛ اخبار ضد و نقیض زیادی را همواره می‌شنویم که مصرف قهوه بر سلامتی انسان تاثیر مثبت یا منفی زیادی به دنبال دارد. با این حال در تحقیقات زیادی ثابت شده که مصرف قهوه می‌تواند جلوی پیشروی بیماری‌های‌ قلبی-عروقی، آلزایمر، پارکینسون و حتی سرطان پروستات را تا حد زیادی بگیرد. دانشمندان هم اینک با انجام تحقیق دیگری پی برده‌اند که مصرف قهوه می‌تواند با بیماری چاقی نیز مبارزه کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بدن ما دو نوع چربی سفید و قهوه‌ای وجود دارد. چربی سفید، کالری مازاد را ذخیره می‌کند. در حالیکه چربی قهوه‌ای از کالری برای تولید گرمای بدن بهره می‌برد. ذخیره بیش از حد چربی می‌تواند موجب ایجاد بیماری چاقی شود.

دانشمندان در محیط‌ آزمایشگاهی سعی کرده‌اند تا با تزریق کافئین به سلول‌ها، چربی قهوه‌ای را تحریک کنند. آنها توانسته‌اند در یک دوز مشخص ثابت کنند قهوه با فعالیت این سلول‌ها در ارتباط است و با همین طرز تفکر، روی سلول‌های انسانی آزمایشی را ترتیب دادند.

پژوهشگران با بهره جستن از تکنیک تصویربرداری گرمایی، فعالیت سلول‌های چربی قهوه‌ای در ناحیه گردن را مورد بررسی قرار داده‌اند. پس از آنکه ۹ سوژه آزمایشگاهی، قهوه نوشیدند، دانشمندان پس از نیم ساعت از این واقعه دریافتند که چربی قهوه‌ای بدن افراد در این آزمایش گرم‌تر می‌شود و به نظر می‌رسد چربی‌های قهوه‌ای، میل بیشتری به سوزاندن کالری از خود نشان می‌دهند. با این اوصاف دانشمندان هنوز با قاطعیت اظهار نظر نمی‌کنند. چرا که شاید متغیر دیگری در این فرآیند دخیل بوده و آنها متوجه‌اش نشده باشند. پروفسور مایکل سیموندز، نویسنده دوم مقاله این پژوهش توضیح می‌دهد:

این اولین پژوهش روی انسان‌ها بوده که نشان می‌دهد نوشیدن یک لیوان قهوه به صورت مستقیم چه تاثیری بر عملکرد چربی‌های قهوه‌ای بدنمان دارد. نتایج پژوهشمان حاکی از آن است که می‌توان روی درمان چاقی و به تبع دیابت که فراگیر شده، به صورت اساسی فکر کنیم.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آلزایمر بدن انسان چاقی درمان سرطان پروستات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۷۶۱۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کینه خونین کارگر قهوه‌خانه شهر ری را قربانی کرد

به دنبال قتل کاگر قهوه‌خانه‌ای در شهرری به‌خاطر کینه‌جویی، یک سناریوی جنایی مقابل کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ، قرار گرفت. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، بیست و هشتم فروردین‌ ماه امسال، کشف جسد مرد جوانی در قهوه‌خانه‌ای در شهری‌ ری به مرکز فوریت‌های پلیسی 110، گزارش داده شد.

با اعلام این خبر، تیمی زبده از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی راهی محل حادثه شدند و جسد مرد جوان اهل کشور افغانستان را مشاهده کردند که گلویش با چاقو بریده شده بود؛ بررسی‌های اولیه هم نشان می‌داد قاتل پس از ارتکاب جنایت تمام قلیان‌های موجود در قهوه‌خانه را شکانده است.

کارآگاهان که در جریان تحقیقات میدانی متوجه دوربین‌های مداربسته اطراف صحنه جرم شده بودند، به بازبینی آن پرداختند که مشخص شد، کارگر قبلی قهوه‌خانه به نام مــالک با نقشه قبلی از درب ورودی وارد و پس از چند دقیقه‌ با  لباس و دستانش خونی از محل جنایت خارج شده است.

قتل آتشین پدر در خواب عصرگاهی با نقشه شیطانی دختر جوان

در نخستین گام صاحب قهوه‌خانه، هدف تحقیق قرار گرفت و به تیم جنایی گفت: مــالک در گذشته اینجا کار می‌کرد اما به دلیل‌ مشکلاتی که داشت، اخراجش کردم و مقتول از فردای آن روز در قهوه‌خانه مشغول به کار شد که او کینه به دل گرفت و دست به این جنایت زد.

پس از پایان تحقیقات میدانی در صحنه جرم، کارآگاهان ماموریت یافتند تا با اقدامات اطلاعاتی گسترده ابتدا مخفیگاه مرد جنایتکار را شناسایی و سپس نسبت به دستگیری وی اقدام کنند.

به گزارش تسنیم، جسد مقتول برای معاینات دقیق‌تر به پزشکی قانونی منتقل شد و تحقیقات کارآگاهان اداره دهم پلیس‌ آگاهی تهران بزرگ ادامه دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فناوری مشاهده درون سلول‌های سرطانی ابداع شد
  • جنایت کارگر قهوه خانه بعد از اخراج!
  • کشف جسد مرد جوان در قهوه‌خانه‌ای در جنوب تهران
  • "کینه خونین" کارگر قهوه‌خانه شهر ری را قربانی کرد
  • جشنواره تحقیقات برتر پیوند سلول‌های بنیادی خونساز برگزار می‌شود
  • چهارمین جشنواره تحقیقات برتر برگزار می‌شود
  • قتل فجیع کارگر قهوه خانه در شهرری
  • کینه خونین کارگر قهوه‌خانه شهر ری را قربانی کرد
  • خواص ظرف های ضد سرطانی
  • بهترین زمان نوشیدن قهوه برای مبتلایان به کبدچرب