Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-30@08:16:37 GMT

کاهش بیش از ۹۰ درصدی زندانیان مهریه در هرمزگان

تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۷۶۳۸۶

کاهش بیش از ۹۰ درصدی زندانیان مهریه در هرمزگان

صالحی از کاهش بیش از ۹۰ درصدی زندانیان مهریه در استان هرمزگان طی یکسال اخیر خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، « علی صالحی » در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در مدت مشابه سال ۱۳۹۷ تعداد زندانیان مهریه استان هرمزگان 119 نفر بوده که  طی یکسال اخیر با 91/5 درصد کاهش به 10 نفر رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی تصریح کرد: با توجه به تأکیدات ریاست محترم قوه قضائیه مبنی بر لزوم ساماندهی به وضعیت زندانیان مهریه ، پس از بررسی پرونده های محکومین توسط شعب صادر کننده رأی ، تعدیل اقساط محکومیت  این افراد  اعمال و 109 نفر از زندانیان مهریه از ندامتگاه های استان هرمزگان آزاد شده اند.
 

رئیس کل دادگستری هرمزگان در ادامه تأکید کرد: آنچه با توجه به قانون و به منظور اجرای دستورالعمل ابلاغی باید انجام شود، بازنگری در مورد زندانیان مهریه است که بر اساس آن محکومیت افرادی که تمکن مالی برای پرداخت مهریه را ندارند تعدیل می شود و در پی آن زمینه آزادی تعداد بیشتری از زندانیان مهریه در آینده فراهم خواهد شد.

 

وی همچنین خاطرنشان کرد: در پی ابلاغ بخشنامه اعطای مرخصی توسط ریاست معظم قوه قضائیه به مناسبت عید غدیر خم و نیز با توجه به در پیش بودن ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبداللّه الحسین "علیه السلام" با هدف بهره‌مندی زندانیان از آثار مثبت و سازنده حضور در کنار خانواده و شرکت در مجالس معنوی ایام سوگواری حسینی با هدف نیل به اهداف عالی در بازسازی اجتماعی و اخلاقی این افراد ، زندانیان واجد شرایط استان هرمزگان از یک هفته مرخصی برخوردار شده اند.

 

 

 

پایان پیام/88

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه محرم محرم خطبه نماز جمعه نماز جمعه شیراز هفته دولت عزاداری محرم بیرجند مسجد خراسان جنوبي علی صالحی رئیس کل دادگستری هرمزگان مهریه کاهش زندان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۷۶۳۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۲۵ درصدی وقوع جرم سرقت در اردبیل

دادستان اردبیل از کاهش ۲۵ درصدی وقوع جرم سرقت در اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، جلال آفاقی، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با اجرای اقدامات پیشگیرانه در خصوص سرقت، کاهش وقوع حدود ۲۵ درصدی جرم سرقت را در طول سال گذشته شاهد بودیم.

وی همچنین با اعلام اثربخشی تدابیر صورت گرفته برای ایام تعطیلات نوروزی، افزود: نوروز امسال نیز شاهد کاهش ۲۸ درصدی سرقت در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته در استان بودیم.

کد خبر 749133

دیگر خبرها

  • افزایش ۲۴ درصدی ترانزیت کالا در بنادر غرب هرمزگان
  • افزایش ۶۸ درصدی جابه‌جایی کانتینر یخچالی در بنادر شرق هرمزگان
  • صادرات ۶ هزارتن کالای غیرنفتی در بندر جاسک
  • توصیه‌هایی درباره تب کریمه کنگو که باید جدی گرفته شود
  • کاهش ۲۵ درصدی وقوع جرم سرقت در اردبیل
  • افزایش ۲۰ درصدی رهاسازی آب از سد زولاچای سلماس
  • افزایش ۲۰ درصدی رها سازی آب از سد زولاچای سلماس
  • افزایش ۳۰ درصدی ذخیره خون بندناف نوزاد در هرمزگان
  • (ویدئو) درخشش خیره کننده مهدی قایدی در امارات؛ بی‌توجهی آقای فوتبالیست به مهریه میلیاردی
  • لزوم توجه جدی به بزرگسالان اتیسم / برگزاری سومین رویداد «هم‌مسیر اتیسم»