Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-01@16:36:02 GMT

چالش‌های بلیت اینترنتی بازی‌های خانگی نساجی

تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۷۶۴۳۱

چالش‌های بلیت اینترنتی بازی‌های خانگی نساجی

این‌که نساجی در نخستین دیدار خانگی فصل نوزدهم، از حمایت کامل هواداران خودی در زمین خانگی برخوردار نبود. در حالی که انتظار می‌رفت با توجه به نونوار شدن استادیوم شهید وطنی و رساندن آن به استانداردهای مد نظر کنفدراسیون فوتبال آسیا و نخستین بازی رسمی نساجیِ مهاجری در قائمشهر، هواداران تمام صندلی‌های این استادیوم را پر کنند، از ابتدا تا انتهای بازی تعداد زیادی از سکوها خالی بود و همین خالی بودن سکوها چهره متفاوتی به استادیوم شهید وطنی داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 آخرین دیدار نساجی در فصل هجدهم نیز در همین ورزشگاه مقابل پیکان تهران برگزار شده بود که نساجی با نتیجه ۲ بر صفر از سد مهمان تهرانی خود گذشت. آن دیدار هم به دلیل همزمانی با دیدارهای حساس هفته پایانی با استقبال کامل هواداران مواجه نشد. این دومین‌بار بود که در یک دیدار لیگ برتری، بخش‌هایی از استادیوم شهید وطنی قائمشهر خالی مانده بود.

سکوهای خالی؛ هواداران پشت در

اما خالی ماندن صندلی‌های استادیوم شهید وطنی در بازی هفته دوم فصل نوزدهم به علت همزمانی دیدارهای حساس یا استقبال نکردن هواداران نبود. نوسازی استادیوم و فروش اینترنتی بلیت سبب شد تعداد زیادی از هواداران نتوانند وارد استادیوم شوند و نساجی در نخستین بازی خانگی فصل نوزدهم با کمتر از یک‌سوم هواداران دیدارهای خانگی گذشته مقابل حریف قرار بگیرد. پس از ابلاغ رسمی الزامی شدن فروش اینترنتی بلیت در تمام ورزشگاه‌های میزبان لیگ برتر که بر اساس دستور شورای امنیت کشور مورد تاکید فدراسیون فوتبال قرار گرفت، استادیوم شهید وطنی هم مانند همه ورزشگاه‌های لیگ برتری برای اجرای این پروژه‌ آماده شد.

با اجرای برخی زیرساخت‌ها این استادیوم به استانداردهای مد نظر رسید. نصب صندلی‌های شماره‌دار، بلوک‌بندی ورزشگاه، نصب گیت‌های ورودی و ایجاد زیرساخت فروش الکترونیکی بلیت و حذف فروش بلیت در گیشه‌ ورزشگاه برخی از این الزامات مد نظر بود که در استادیوم وطنی هم اجرا شد. فروش اینترنتی بلیت برای بازی نساجی از صبح چهارشنبه آغاز شد و طبق دستورالعمل تا ۳ ساعت پیش از بازی ادامه داشت، اما در این مدت تمام بلیت‌های استادیوم فروخته نشد. در عین حال چندین هزار نفر پشت در استادیوم وطنی ماندند و نتوانستند وارد ورزشگاه شوند.

خرید اینترنتی بلد نیستیم

یکی از هواداران قدیمی نساجی که حدود ۶۰ سال دارد و نتوانست به تماشای نخستین دیدار نساجی برسد، به همشهری گفت: چند دهه است که برای تمام بازی‌های نساجی به این استادیوم می‌آیم. حالا بلافاصله اعلام می‌شود باید اینترنتی بلیت بخریم. همه هواداران که با این روش آشنایی ندارند. بسیاری از افراد مسن خرید اینترنتی بلد نیستند.  

«ح. رستمی» ادامه داد: شاید بهتر بود که مسئولان ابتدا فکری به حال آموزش یا فراهم کردن فضایی به منظور فروش اینترنتی برای افرادی مثل ما می‌کردند و بعد از چند هفته اجباری شدن آن را در دستور کار قرار می‌دادند. وی با بیان این‌که نساجی برای این جمعیت منتظر پشت در ورزشگاه مانند یک عضو خانواده است، اظهار کرد: درست است که مسئولان به فکر تامین امنیت ورزشگاه هستند، اما برای برخی اقدامات پیش‌نیازهایی لازم است. نساجی از حمایت تعداد زیادی هوادار در یک بازی خانگی محروم ماند.

صندلی‌های جاگیر

موضوع دیگری که در ماجرای فروش اینترنتی بلیت بازی‌های نساجی مورد انتقاد قرار دارد، کاهش قابل توجه ظرفیت استادیوم وطنی است که از نگاه هواداران، فضای خاص و پرشور استادیوم را تحت تاثیر قرار می‌دهد. ظرفیت این ورزشگاه قدیمی تا تابستان ۱۳۹۷ حدود ۱۰ هزار نفر بود که پس از صعود نساجی به لیگ برتر با ساخت یک سکوی جدید به بیش از ۱۵ هزار نفر رسید. همین افزایش ظرفیت تماشاگر نیز جو ورزشگاه شهید وطنی را پرحرارت‌تر و خاص‌تر کرد تا فضای هواداری در این ورزشگاه در هر هفته میزبانی نساجی مورد توجه رسانه‌ها و بازیکنان و سرمربیان قرار بگیرد.  

حالا با اجرای طرح استانداردسازی ورزشگاه‌ها و نصب صندلی روی سکوها، ظرفیت این استادیوم به نصف کاهش یافته است. این موضوع از نگاه بسیاری از هواداران نوعی بازگشت به گذشته و محروم کردن بسیاری از عاشقان نساجی از تماشای بازی‌های این تیم است؛ موضوعی که از نگاه بسیاری از هواداران راهکار آن ساخت ورزشگاهی بزرگ‌تر در قائمشهر برای بازی‌های نساجی است. نایب رئیس هیات فوتبال مازندران در گفت‌وگو با همشهری با تایید این‌که ظرفیت استادیوم شهید وطنی پس از تجهیز و نوسازی به نصف کاهش یافته است، گفت: در حال حاضر این ورزشگاه حدود ۷۳۰۰ صندلی دارد که برای فروش اینترنتی بلیت در اختیار هواداران است. به هر حال این استادیوم قدیمی است و محدودیت‌هایی در گسترش فضا و امکانات دارد.

فروش ۴۵۰۰ بلیت

«هادی خلردی» درباره تعداد هواداران بازی دوم نساجی در لیگ نوزدهم و پشت در ماندن بسیاری از تماشاگران اظهار کرد: برای بازی نساجی-پیکان حدود ۴۵۰۰ بلیت به صورت اینترنتی فروخته شد که همه خریداران بلیت توانستند وارد استادیوم شوند. از قبل اطلاع‌رسانی شده بود که بلیت‌فروشی دیگر به صورت دستی انجام نمی‌شود و هواداران باید بلیت را اینترنتی تهیه کنند.  

وی ادامه داد: با توجه به این‌که نخستین بار است این روند را تجربه می‌کنیم، بسیاری از هواداران هنوز با این شیوه آشنایی ندارند. این وضعیت به مرور بهتر می‌شود و هواداران با خرید اینترنتی بلیت آشنا خواهند شد. خلردی به برخی مشکلات زیرساختی در فروش اینترنتی بلیت نیز اشاره کرد و افزود: اختلال اینترنت را هم می‌توان در بین عوامل بروز مشکل برای تهیه اینترنتی بلیت قرار داد. با توجه به این‌که ۳ ساعت پیش از بازی، فروش اینترنتی متوقف شد، هماهنگی‌هایی انجام دادیم که سایت ۲ ساعت بیشتر برای هواداران نساجی باز باشد. با این حال حدود ۳ هزار صندلی خالی ماند.
این مسئول درباره گیت‌های ورودی ورزشگاه نیز بیان کرد: هیچ مشکلی در بخش گیت‌های ورودی استادیوم وجود ندارد. ۵ گیت برای این ورزشگاه در نظر گرفته شده است و هواداران در بازی روز جمعه بدون هیچ مشکلی از آنها استفاده کردند.

مشکل فنی سایت فروش بلیت

علاوه بر هوادارانی که بیرون ورزشگاه ماندند و نتوانستند بازی را تماشا کنند، هوادارانی که با بلیت اینترنتی وارد استادیوم شدند و روی صندلی‌های جدید استادیوم وطنی نشستند نیز گلایه‌هایی از زیرساخت فروش اینترنتی بلیت داشتند. «میلاد لطیفی» یکی از تماشاگران ثابت بازی‌های نساجی است که بلیت خود را مانند ۴ هزار هوادار دیگر به صورت اینترنتی تهیه کرد. وی معتقد است؛ بسیاری از هواداران به دلیل مشکل فنی سایت فروش بلیت موفق به خرید آن نشدند.

این هوادار نساجی به همشهری گفت: از چهارشنبه صبح که سایت برای فروش بلیت باز شد، وارد سایت شدم و ۲ صندلی رزرو کردم. وقتی وارد درگاه پرداخت شدم، انجام نشد. پروسه خرید را دوباره انجام دادم، اما صندلی‌های مد نظر من در حال رزرو باقی مانده بود و امکان خرید آن برای من یا هوادار دیگری وجود نداشت. در واقع بسیاری از صندلی‌ها به همین دلیل تا صبح جمعه از دسترس خارج بودند و امکان تهیه بلیت وجود نداشت.

لطیفی افزود: صندلی‌های از دسترس خارج شده صبح جمعه مجددا در حالت فروش قرار گرفتند. راه‌حل این مشکل تعیین زمان برای رزرو صندلی است. به این شکل که هر صندلی نیم ساعت پس از رزرو در صورت انجام نشدن خرید، دوباره در حالت فروش قرار بگیرد. این هوادار با اشاره به این‌که مشکل از سایت است که باید برطرف شود، بیان کرد: به دلیل این مسائل، نخستین بازی نساجی در فصل نوزدهم به کم تماشاگرترین بازی رسمی این تیم در تمام سال‌های اخیر تبدیل شد. ضمن این‌که کاهش ظرفیت ورزشگاه هم از این به بعد در فضای بازی‌های خانگی نساجی به خوبی احساس می‌شود.

فرهنگ‌سازی برای فروش بلیت اینترنتی

«بهزاد صمدی» یکی از هواداران نساجی به برخی چالش‌های مربوط به واکنش هواداران نسبت به فروش اینترنتی بلیت اشاره کرد و گفت: با همه ضعف‌ها و مشکلاتی که ابتدای این کار وجود دارد، شخصا با فروش اینترنتی بلیت موافقم، اما هنوز فرهنگ‌سازی برای اجرای این کار نشده است. شاید لازم است باشگاه و برگزارکنندگان مسابقات اقداماتی برای آشنایی بیشتر هواداران با این طرح انجام دهند. وی ادامه داد: در بازی روز جمعه بسیاری از هواداران در سنین مختلف و از اقشار گوناگون، مخالف فروش اینترنتی بلیت بودند.

بسیاری از هواداران به نشستن روی صندلی خریداری شده خود توجهی نمی‌کردند. صمدی با اشاره به این‌که برخی هواداران معتقد بودند چون هر سال در قسمتی از ورزشگاه می‌نشستند، حالا صندلی‌های آن قسمت متعلق به آنهاست، افزود: همین موضوع سبب بروز چند درگیری فیزیکی در بازی روز جمعه نساجی-پیکان شد. روی این مسائل باید کار شود. فروش اینترنتی بلیت کار درستی است، اما به فرهنگ‌سازی نیاز دارد.

کد خبر 453541 برچسب‌ها استان مازندران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۷۶۴۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فروش بلیت قطارهای فوق العاده مشهد از امروز

به گزارش خبرگزاری مهر، راه آهن جمهوری اسلامی ایران از فروش فوق العاده بلیت قطار مشهد از امروز خبر داد.

‏با توجه به افزایش تقاضا در روزهای منتهی به شهادت امام جعفر صادق علیه السلام، روزانه سه رام ‎قطار فوق العاده در مسیر مشهد پیش بینی شد که از امروز سه شنبه (۱۱ اردیبهشت) ساعت ۹ صبح همزمان از سکوهای اینترنتی و حضوری قابل خریداری خواهد بود.

کد خبر 6092862 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • تراکتور – استقلال، تراکتور – سپاهان نمی‌شود
  • ذوب‌آهن به‌دنبال سومین برد خانگی مقابل نساجی
  • استقلال- تراکتور فقط با ۱۰ هزار بلیت فروخته شده
  • فقط شش هزار بلیت برای تراکتور - استقلال
  • هواداران پرسپولیس چشم انتظار ارائه بلیت جدید
  • امیدوارم مقابل نساجی به روند پیروزی‌های خانگی‌مان ادامه دهیم
  • خرید بلیت موزه‌های مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران اینترنتی شد
  • فروش بلیت قطارهای فوق العاده مشهد از امروز
  • بلیط فروشی بازی استقلال و تراکتور آغاز شد + لینک سایت خرید بلیط ticket.tractor-club.com
  • واکنش باشگاه پرسپولیس به یک شایعه