Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام حسن خیری رئیس پژوهشگاه علوم اجتماعی و انقلاب دانشگاه آزاد اسلامی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره فعالیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه تحول علوم انسانی اظهار کرد: تاسیس معاونت علوم انسانی و هنر در دانشگاه آزاد، اقدام مهمی بود که در راستای استفاده از ظرفیت‌های بی نظیر این دانشگاه در حوزه استادان و دانشجویان مستعد انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این معاونت به دنبال ارتقا جایگاه علوم انسانی و توجه به علوم انسانی اسلامی، مبتنی بر نیازهای جامعه است؛ ایجادهیئت‌های اندیشه ورز استانی، اولین گام معاونت‌علوم انسانی در این راستا محسوب می شود.

خیری ادامه داد: هیئت‌های اندیشه ورز، نیاز سنجی، آسیب شناسی، استفاده از ظرفیت های بومی و نظارت بر فعالیت‌های استادان را در دستور کار قرار داده اند؛ در واقع هیئت‌های اندیشه ورز، پشتوانه فکری برای حوزه ستادی معاونت علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی محسوب می شوند که زیر نظر مرکز مطالعات، برنامه ریزی و تعالی علوم انسانی فعالیت می کنند.

رئیس پژوهشگاه علوم اجتماعی و انقلاب دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به وظایف اصلی هیئت‌های اندیشه ورز گفت: تالیف کتاب‌های درسی، وظیفه اصلی هیئت‌های اندیشه ورز محسوب می شود که هر استان باید تالیف دو کتاب درسی را مطابق با نیازهای استان، در دستور کار قرار دهند.

وی توجه به نشریات علمی را دومین وظیفه هیئت‌های اندیشه ورز دانست و تصریح کرد: توجه به نشریات علمی، امری مهمی است که هیئت های اندیشه ورز باید به آن توجه کافی را داشته باشند، امروز باتوجه به کمبودها، دغدغه‌های اعضای هیئت علمی و دانشجویان دکتری در حوزه نشریات علمی است که هیئت های اندیشه ورز وظیفه دارند سیاست‌های نشریات علمی را در راستای اهداف معاونت علوم انسانی و هنر تدوین کنند.

خیری در پایان تاکید کرد: امسال باید با کمک هیئت های اندیشه ورز، تالیف کتاب‌های مرجع، ایجاد رشته‌های جدید و حذف برخی رشته ها را در دستور کار قرار دهیم؛ فلسفه ایجاد معاونت علوم انسانی و هنر در دانشگاه آزاد اسلامی، ایجاد رشته های جدید، تحول در کتب درسی و بومی سازی آن‌ها است.

انتهای پیام/

108 / 167 معاونت علوم انسانی هنر دانشگاه آزاد اسلامی حسن خیری کتب درسی رشته علوم انسانی بومی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: معاونت علوم انسانی هنر دانشگاه آزاد اسلامی حسن خیری کتب درسی رشته علوم انسانی بومی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۷۷۰۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشریح روند انتخاب استادان نمونه کشوری

 علیرضا حیدری در سی و یکمین آیین نکوداشت استاد برگزیده کشوری که امروز در سازمان پژوهشی‌های علمی و صنعتی درحال برگزاری است، گزارشی از روند انتخاب استادان نمونه اشاره کرد و گفت: در ابتدای سال تحصیلی بخشنامه انتخاب عضو هیئت علمی برجسته به همه دانشگاه‌ها ارسال و مدتی به آنها فرصت داده شد تا افراد واجد شرایط را به دبیرخانه معرفی کنند.

وی در ادامه تصریح کرد:  ابتدا تا ۳۰ دی ماه فرصت داشتند ولی تا فروردین هم پرونده‌هایی دریافت شد، بهتر است در دوره بعد بازه زمانی را رعایت کنیم. در نهایت حدود ۱۵۰ پرونده بعد از داوری اولیه در دانشگاه‌ها به دبیرخانه رسید.

معاون مرکز هیئت‌های امنا و هیئت‌های ممیزه وزارت علوم تأکید کرد: تعدادی از پرونده‌ها حداقل امتیازهای تعیین کننده را نداشتند و بقیه پرونده‌ها غربالگری شدند و در نهایت ۸۷ پرونده به دست آمد که انتخاب کار دشواری بود.

حیدری در پایان اظهار کرد: با توجه به برخی معیارها مانند توجه به گستره جغرافیایی، گروه‌های آموزشی یعنی ۶ گروه علوم پایه، علوم انسانی، فنی و مهندسی، کشاورزی، دامپزشکی و هنر و معماری ۶۵ عضو هیئت علمی از ۳۱ دانشگاه به این عنوان دست یافتند.

معاون مرکز هیئت‌های امنا و هیئت های ممیزه وزارت علوم خاطرنشان کرد: امسال تعداد اعضای هیئت علمی نمونه کشوری در مقایسه با سال گذشته ۱۰ نفر بیشتر شده است و ۶ نفر از استادان نمونه خانم هستند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • برگزاری آزمون غربالگری شانزدهمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی
  • اثرگذاری دانشگاه در کاهش آسیب های اجتماعی با تولید مقالات علمی
  • تشریح روند انتخاب استادان نمونه کشوری
  • پرداخت هدیه نقدی به اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی
  • شیراز قهرمان مسابقات والیبال اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد منطقه یک کشور
  • قطار ارتباط دانشگاه با صنعت به سرعت پیش می‌رود
  • آزمون غربالگری درون دانشگاهی المپیاد علمی دانشجویی وزارت بهداشت در دانشگاه آزاد برگزار شد
  • وزیر فرهنگ: دکتر مجتهدی غرب را کاملاً می‌شناخت، اما غرب زده نبود
  • نشست سراسری مدیران گروه‌ها و اعضای هیئت علمی رشته علوم اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی
  • ۱۰ عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی به مرتبه استادی ارتقا یافتند