Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-05-03@21:50:17 GMT

پروژه چالیدره از نمونه های موفق گردشگری در طرقبه است

تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۷۷۲۱۰

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، علیرضا خادم‌ پیر در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت:شهر طرقبه با جمعیت ۲۲ هزار نفری به دلیل توفیق همجواری با شهر مشهد، سالانه میزبان میلیون‌ها زائر امام رضا(ع) از مناطق زیارتی و گردشگری این شهر است.

وی گفت: امام زادگان یاسر و ناصر طرقبه سالانه میزبان زائرینی از حدود 26 کشور مختلف دنیا است و همچنین بحث گردشگری و وجود رستوران های تفریحی و آب و هوای مناسب این منطقه باعث شده تا سالانه زائرین و گردشگران فراوانی به این منطقه وارد شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهردار طرقبه گفت:سالانه بیش از 17 میلیون خودرو وارد مناطق ییلاقی و خوش و آب هوای طرقبه می شوند که این امر نیاز به زیرساخت های مرتبط دارد.

وی با بیان اینکه نیازمند توسعه ۱۶۵ هزار متر مربعی در حوزه تردد شهری طرقبه هستیم، ادامه داد: طی یک سال گذشته بازگشایی بولوار امام خمینی(ره) به‌طول ۶.۵ کیلومتر و ساخت بخش نخست بولوار کوهساران به‌طول دو کیلومتر انجام شده است.

شهردار طرقبه گفت: این اقدام کمک بزرگی به رفع معضل بزرگ ترافیکی شهر طرقبه کرد هرچند که با وجود افزایش آمار گردشگران و زائران کافی نیست و در این راستا توسعه بولوار امام رضا(ع) به‌طول حدود سه کیلومتر در دستور کار قرار داشته و مرحله نخست آن با اعتبار سه هزار  میلیارد ریال در حال انجام است.

خادم پیر افزود:تنها ورودی شهر طرقبه بولوار امام رضا(ع) است که ترافیک زیادی به‌خصوص در روزهای تعطیل دارد که در جهت رفع این معضلات طرح های توسعه‌ای این بولوار در دستور کار قرار گرفته و روز گذشته هم کلنگ شروع مرحله نخست طرح توسعه بولوار امام رضا(ع) به زمین زده شد و این مرحله ظرف مدت ۱۸ ماه به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به طرح‌های توسعه‌ای شهر طرقبه افزود: اتصال خط یک قطار شهری مشهد به میدان شهدای طرقبه در مرحله نخست و احداث خط قطار شهری طرقبه به شاندیز در مرحله دوم با همکاری دانشگاه اصفهان و  ساخت پارکینگ ۱۸ هزار متری از دیگر اقدامات شهرداری طرقبه در آینده خواهد بود.

وی افزود:با تلاش های صورت گرفته مکان های خوب و مناسبی برای تفریح و استراحت مسافرین در طرقبه فراهم شده است که یکی از نمونه های موفق پروژه چالیدره است.

شهردار طرقبه گفت:این پروژه به مساحت 28 هکتار  از منابع طبیعی و 7 هکتار از اراضی شهرداری به بهره برداری رسید و در هفته قبل پروژه تفریحی سافاری چالیدره نیز به آن اضافه شد که امیدواریم بیش از پیش شاهد ورود گردشگران به این منطقه باشیم.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: اصفهان گردشگری مشهد قطار شهری مشهد طرقبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۷۷۲۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیران موفق استان بوشهر در اجرای قوانین تشویق شوند

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری چهارشنبه شب در نشست شورای اداری استان بوشهر با گرامیداشت سالروز شهادت شهید مطهری و روز کارگر اظهار داشت: عدالت قوام بقا یک نظام است و عدل مایه بقا یک نظام و سلامت حرکت یک نظام به سمت اهداف خود است.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه بوشهر افزود: عدالت به معنای قانون مداری و حرکت حسب قانون و انجام به موقع هر کار در بستر و منظومه قانون است.

وی بیان داشت: در واقع اگر کسی خلاف قانون عمل نماید یا حرکتی کند که در مسیر قانون نباشد این از منظومه عدالت خارج شده و بی تردید ضربه سخت به شخصیت مجموعه، و در کلان به هندسه و جغرافیای نظام وارد می‌کند.

آیت الله صفایی بوشهری ابراز داشت: تمام بزرگان عرصه محاسبات عناوین انسانی بیان کردند، بین ظلم و عدل شیء سومی نیست یعنی اگر انسان عدالت به خرج ندهد خود عدم اجرای عدالت ظلم است.

امام جمعه بوشهر گفت: در نظام اسلامی تمام ارکان نظام به ویژه حوزه اجرا که کاملاً نظام مردمی را مدیریت می‌کند باید مظهر عدل نظام اسلامی باشد و تجلی عدالت به گونه‌ای باشد که مردم طعم آن را از سوی مسئولان بچشند.

وی بیان داشت: امام راحل و مقام معظم رهبری روی تحقق و تجلی عدالت بسیار تاکید کرده اند.

آیت الله صفایی بوشهری با بیان اینکه دیوان عدالت اداری کشور یکی از ثمرات انقلاب اسلامی ایران است و رشد و نظارت و توسعه فزاینده ای در عرصه جعل و انشا قانون پیدا کرده و نسبت بر نظارت بر حسن اجرای قانون و رسیدگی به امور مبنایی و مقصدی شکایات دارای وظایف خطیری است گفت: یکی از توفیقات دیوان بروز بودن در عرصه رسیدگی به پرونده‌ها است و با وجود کمیسیون‌ها، تمامی پرونده‌های عدالت اداری کشور ظرف یک هفته به پایان می‌رسد. این نشان از تسلط بر قانون و اجرای سریع آن است.

امام جمعه بوشهر گفت: دیوان عدالت اداری یک فرصت است هم مراقبت از اجرای عدالت می‌کند و خود مظهر عدالت است.

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر خاطرنشان کرد: بسیاری از تخلفاتی که رخ می‌دهد به جهت عدم اطلاع از وضع قانون یا اطلاع از قوانین جدید است، که توسط مسئولان اجرایی گاهی صورت می‌گیرد به ویژه در تخصیص و هزینه کرد اعتبارات. بنابراین آموزش‌های لازم قبل از حضور در منصب برای همه مسئولین الزامی است که نه خود شخص آسیب ببیند و نه آسیب برساند.

آیت الله صفایی بوشهری ابراز داشت: در یک سال گذشته که کتابچه تفریق بودجه را مطالعه کردم بیش از ۹۰ درصد از تخلفات به علت عدم اطلاع از قوانین بود. بنابراین برای پیشگیری از این موضوع آموزش‌های لازم قبل از ورود به مسئولیت بسیار لازم است.

امام جمعه بوشهر گفت: وضع قوانینی که این قوانین به شکل موجبه جزئیه هستند و این قانون با قانون کلی آن هماهنگ نیست، باعث شده تا در جعل قوانین چه ملی و چه استانی با تزاحم قانونی یا تعارض قانونی مواجه شویم، به همین خاطر باید به مجموعه جغرافیای قوانین مسلط بود.

آیت الله صفایی بوشهری تصریح کرد: بسیاری از مدیران بسیار موفق هستند هم از جهت اطلاعات و هم اجرا؛ لازم است مدیران موفق در عرصه اجرای قوانین تشویق شوند. همچنین در کنار این کار، کارگاه‌های آموزشی توسط کار ویژه‌ها برگزار شود

کد خبر 6094781

دیگر خبرها

  • پروژه «جاده توسعه» از آغاز 2025 وارد فاز اجرایی می‌ شود
  • اعطای ۸۰ مجوز گردشگری در استان چهارمحال و بختیاری
  • اجرای پروژه توسعه زیرساختی پارکینگ باران در مجتمع گردشگری صفه
  • مدیران موفق استان بوشهر در اجرای قوانین تشویق شوند
  • افزایش ۱۰۰ برابری سرعت اینترنت با اجرای موفق پروژه فیبرنوری
  • صعود پردردسر الهلال به فینال جام حذفی عربستان
  • معلم نمونه سیستان و بلوچستان از رمز موفقیت خود می‌گوید
  • کلنگ‌زنی احداث هتل و تله‌کابین خوشاکو در روز افتتاح هتل ۲ ستاره در ارومیه
  • استقبال فعالان عرصه‌های اقتصادی از پروژه‌های تفریحی شرکت توسعه اصفهان
  • تجلیل از ۷۴ نفر از معلمان نمونه اسفراین