Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-28@14:02:49 GMT

نیروی کار ایران به آلمان اعزام می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۷۷۲۱۲

به گزارش ایلنا، دفتر هدایت و حمایت از نیروی کار ایرانی در آلمان با همکاری معاونت توسعه‌ی کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی متقاضیان کار در آلمان را با اولویت رشته‌های علوم کامپیوتر و حوزه‌ی فناوری اطلاعات و ارتباطات، مکانیک، الکترونیک و پرستاری ثبت‌نام می‌کند. دفتر هدایت و حمایت از نیروی کار ایرانی آلمان می‌کوشد ضمن توانمندسازی متخصصان ایرانی در سطح بین‌المللی، زمینه‌ی تبادل تجارب و دانش فنی و همکاری شرکت‌های آلمانی و ایرانی را فراهم کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ثبت‌نام در سامانه‌ی حمایت و هدایت نیروی کار در آلمان لزوما به‌منزله‌ی پذیرش برای اعزام نیست و پس از ارزیابی، افراد واجد صلاحیت انتخاب و پس از بررسی مدارک کاری و تحصیلی، دفتر اشتغال ایران و اروپا آن‌ها را ثبت‌نام می‌کند. متن اطلاعیه‌ی معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سایت این مجموعه موجود است.

مدیر دفتر هدایت و حمایت از نیروی کار ایرانی در آلمان به کارجویان توصیه می‌کند قبل از هر تصمیمی حتما تحقیق و برنامه‌ریزی کنند. او همچنین از الزام یادگیری یک زبان خارجی به‌عنوان مهم‌ترین عامل موفقیت در این مسیر یاد کرد و افزود به همین منظور مشاوره‌ها و آموزش‌های خاصی در نظر گرفته شده است که افراد منتخب را توانمند می‌کند.

مدیر دفتر هدایت و حمایت از نیروی کار ایرانی در آلمان درباره‌ی محدودیت ظرفیت پذیرش این طرح گفت: در این دوره، اولویت با پرستاران و متخصصان کامپیوتر، به‌ویژه برنامه‌نویسان است و با وجود دقت در انتخاب و آموزش‌های متعدد در مسیر، نهایتا تلاش و دانش تخصصی کارجویان مهم‌ترین عامل موفقیت آن‌ها است.

متقاضیان می‌توانند به‌منظور آگاهی از شرایط و ضوابط پذیرش و تکمیل فرم کاریابی در آلمان به وب‌سایت دفتر حمایت و هدایت نیروی کار در آلمان به نشانی www.Fuia.ir مراجعه کنند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: اعزام کارگران به خارج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۷۷۲۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید/ بدرقه حاجیان با نوای «چاوشی‌خوانی»

مسلمانان همه ساله برای به جا آوردن یکی از مهمترین آداب اسلامی راهی عربستان می‌شوند تا وظیفه واجب دینی خود را به جا بیاوردند؛ حال هر کدام از این زائران با آداب و رسوم متفاوتی بسته به جغرافیای محل زندگی خود به این سفر بدرقه می‌شوند که در ایران «چاوشی‌خوانی» یکی از راه‌های قدیمی بدرقه زائران خانه خدا است.

به گزارش ایسنا، اعزام زائران ایرانی به عمره پس از ۹ سال وقفه، از بامداد دوشنبه سوم اردیبهشت‌ماه از سرگرفته شده است و از ۲۴ اردیبهشت هم حاجیان حج تمتع به مکه اعزام خواهند.

درحقیقت ایران از سال ۱۳۹۴ به دنبال وقایعی که برای برخی زائران در فرودگاه جده رخ داد، عمره را تعلیق کرد. با ازسرگیری روابط دیپلماتیک ایران و عربستان، دو کشور برای بازگشت زائران ایرانی به عمره توافق کردند. قرار بود نیمه دوم سال ۱۴۰۲ با اعزام حدود ۷۰ هزار نفر، عمره بار دیگر برای زائران ایرانی برقرار شود، که طبق اعلام سازمان هواپیمایی به دلیل صادر نشدن مجوزهای پرواز و وجود برخی مشکلات فنی، این سفر به تعویق افتاد. تا آن زمان حدود ۴۱ هزار و ۲۰۰ نفر برای سفر عمره ثبت‌نام و هزینه را واریز کرده بودند، که با تعلیق عمره، سازمان حج و زیارت با حفظ اولویت اعزام، پول این زائران را برگرداند.

کاروان‌های عمره حدودا ۸۵ نفره خواهد بود و پیش‌بینی سازمان حج و زیارت، اعزام حدود پنج‌هزار نفر در قالب ۶۰ کاروان بود، ‌که اکنون گفته می‌شود جمع کمتری اعزام می‌شوند.

برای اعزام کاروان‌های عمره یک بازه زمانی ۱۰ روزه درنظر گرفته شده است، که پروازهای آن از بامداد دوشنبه سوم اردیبهشت‌ماه با اعزام روزانه دو کاروان آغاز می‌شود و آخرین پرواز رفت عمره ۱۳ اردیبهشت‌ماه خواهد بود. نخستین پروازها از بامداد دوشنبه و از دو فرودگاه تهران و مشهد انجام می‌شود و از آنجا که اعزام کاروان‌های حج تمتع از ۲۴ اردیبهشت‌ماه آغاز خواهد شد، بازگشت عمره‌گزاران ایرانی به کشور، پیش از آن تاریخ برنامه‌ریزی ‌شده است.

حال اکنون که زائران ایرانی به سمت سرزمین وحی عازم می‌شوند، نگاهی خواهیم داشت به یکی از نسخه‌های چاوشی خوانی برای زائران سفر حج.

چاووشی یا چاوشی (در زبان محلی چوش)، آواز مذهبی شیعی به‌ویژه بدرقه یا پیشواز زائران اماکن زیارتی است. رسم چاوش‌خوانی برای زائرین کربلا یا مشهد از دوره صفویان و قاجاریان مرسوم شده و در سده اخیر مورد توجه فراوان قرار گرفته است.

چاووش‌خوانی به‌طور معمول در دستگاه «چهارگاه» از موسیقی ردیف ایرانی است و بدون همراهی ‌ساز، اجرا و به‌طور معمول توسط چند نفر خوانده می‌شود. دو یا چند خواننده اشعار چاووشی را با آوازی مشخص بین یکدیگر مبادله می‌کنند و به هم جواب می‌دهند. حتی ممکن است زنان نیز در این هم‌خوانی با مردان همراه شوند.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • مربی مورد علاقه ایرانی‌ها مفسر اسکای شد
  • ببینید/ بدرقه حاجیان با نوای «چاوشی‌خوانی»
  • جایگاه ایران را در عرصه نبرد فرهنگی و اقتصادی تثبیت کنیم/ مسئولان از تولید ملی حمایت کنند
  • امیردریادار ایرانی: ایران برای حضور دائمی در قطب جنوب آمادگی دارد/ حرف اول را در جهان می‌زنیم + فیلم
  • افزایش بهره وری موقوفات در دستور کار سازمان اوقاف قرار دارد/ از دانشمندان ایرانی حمایت می‌کنیم
  • امیردریادار ایرانی : آمادگی کامل ایران برای حضور دائمی در قطب جنوب/ حرف اول را در جهان می‌زنیم + فیلم
  • آزادی ۶ مرزبان ایرانی بازداشت شده توسط طالبان
  • آمریکا تحریم‌های جدیدی مرتبط با ایران و روسیه وضع کرد
  • تحریم های جدید آمریکا علیه ایران؛ ۸ فرد و ۱۵ نهاد تحریم شدند
  • سریع ترین شناگر ایران رکورد ۱۰۰ متر آزاد را شکست