Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@06:05:34 GMT

چین از اهداف مغرضانه آمریکا در هنگ کنگ انتقاد کرد

تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۷۷۲۷۸

چین از اهداف مغرضانه آمریکا در هنگ کنگ انتقاد کرد

به گزارش ایرنا دفتر وزارت امور خارجه چین در هنگ کنگ روز دوشنبه در یک بیانیه اعلام کرد عملکرد معدودی از فتنه‌گران، بسیار بی رحمانه و خبیثانه بوده و پلیس هنگ کنگ به منظور حفظ ثبات جامعه، مجبور به توسل به زور شد.

در این بیانیه با اشاره به اینکه هر کسی به دور از دید متعصبانه می تواند در این باره قضاوت درست داشته باشد آمده است برخی اعضای کنگره آمریکا با نادیده گرفتن واقعیات، دروغ گفته و آشکارا چهره فتنه گران و خشونت طلبان را آرایش کرده و پلیس هنگ کنگ را که مسئولیت شناسانه به انجام وظایف خود می پردازند، مورد اتهام قرار می دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«الیوت انگل» رییس کمیسیون امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا و «مایکل مک کاول» عضو مجلس نمایندگان این کشور چندی پیش با انتشار بیانیه ای ادعا کرده بودند که خشونت گرایان افراطی هنگ کنگ "شجاعت قابل احترام" از خود نشان دادند آن ها همچنین با سیاه نمایی سیاست دولت مرکزی چین در هنگ کنگ،  در مدیریت دولت منطقه ویژه هنگ کنگ مداخله کرده بودند.

سخنگوی دفتر وزارت امور خارجه چین در هنگ کنگ در این بیانیه تاکید کرده است خشونت و آشوب هنگ کنگ بیش از ۲ ماه به طول انجامیده و آسیب های بسیار به اقتصاد، جامعه و زندگی مردم رسانده است در چنین حالتی، برخی سیاستمداران آمریکایی خشونت گرایان را تشویق می کنند که نشان دهنده هدف مغرضانه آن ها است با توجه به این عملکرد آن ها، مردم روز به روز بیشتر متوجه می شوند که آن ها "دست سیاه" در پس ناآرامی های هنگ کنگ هستند.

 معترضان هنگ کنگی روز (گذشته) یکشنبه یک بار دیگر به سمت فرودگاه بین المللی هنگ کنگ رفتند و در مقابل فرودگاه تجمع کردند اما پلیس از ورود آنها به داخل ترمینال فرودگاه جلوگیری کرد که باعث اختلال در عملکرد فرودگاه شد.

معترضان هنگ کنگی روز شنبه هم در بسیاری از مناطق این دولتشهر دست به تجمع زدند اعتراضات هنگ کنگ در حالی است که پلیس این منطقه روز جمعه سه رهبر گروه‌های سیاسی استقلال‌طلب این منطقه شامل «وونگ چی فونگ»، «چو تینگ» و «چان هو تین» را بازداشت کرد.

نا آرامی های هنگ کنگ از خرداد ماه سال جاری و در اعتراض به لایحه استرداد مجرمان از هنگ کنگ به چین آغاز شد چین معتقد است برخی از کشورهای غربی از جمله آمریکا و انگلیس در این نا آرامی ها نقش دارند و بارها به این کشورها هشدار داده است از دخالت در امور هنگ کنگ دست بردارند.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هنگ کنگ چین ایالات متحده آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۷۷۲۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله خشونت‌آمیز پلیس نیویورک به دانشجویان حامی فلسطین در «کلمبیا»

پس از آنکه معترضان آمریکایی حامی فلسطین ساختمان اداری دانشگاه کلمبیا در نیویورک را به اشغال خود درآوردند، پلیس وارد ساختمان شده و حدود ۱۰۰ معترض دانشجو را تخلیه و بازداشت کرد. این نوع اعتراضات دانشجویی که به سراسر جهان کشیده شده است، هدفش آتش‌بس در غزه و حمایت از ملت فلسطین است.

به گزارش ایسنا، پس از آن که رئیس دانشگاه کلمبیا در شهر نیویورک آمریکا اعلام کرد دیگر راهی برای تضمین امنیت و برقراری نظم در پردیس این دانشگاه وجود ندارد، صدها تن از ماموران پلیس نیویورک برای کمک فراخوانده شدند و دانشجویان را سرکوب کردند.

به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، ساختمان «همیلتون» واقع در دانشگاه کلمبیا توسط دانشجویان حامی فلسطین اشغال شده بود و دانشجویان در آنجا تحصن کرده بودند که ماموران پلیس ضمن بیرون کردن دانشجویان معترض و تخلیه ساختمان، آنها را دستگیر کردند.

صحنه درگیری بین پلیس و دانشجویان معترض در ساعت ۲۱ به وقت محلی سه‌شنبه و در حالی انجام شد که ماموران با کلاه و لباس کامل ضد شورش وارد ساختمان شدند. ده‌ها تن از ماموران از پنجره ورودی ساختمان محل تجمع وارد شده و دیگر ماموران از روی خودروهای پارک شده در کنار ساختمان وارد شدند. حدود ۱۰۰ معترض دانشجو دستگیر شده و با اتوبوس از محوطه پردیس دانشگاه کلمبیا خارج شدند.

این درگیری ۱۲ ساعت پس از آن رخ داد که معترضان حامی فلسطین کمی پس از نیمه شب سه‌شنبه در ساختمان همیلتون تحصن کردند. اقدام پلیس در پنجاه و ششمین سالگرد یورش پلیس نیویورک به همین ساختمان در دوران اعتراضات علیه نژادپرستی و جنگ ویتنام انجام شده است.

مدیریت دانشگاه کلمبیا هم پس از مداخله پلیس و ورود آن به پردیس این دانشگاه، در بیانیه‌ای اعلام کرد، تصمیم پلیس نیویورک «آخرین مرحله و آخرین گزینه» بوده است. اداره پلیس نیویورک پیشتر اعلام کرده بود افسرانش بدون درخواست مقام‌ها و مسئولان دانشگاه یا وقوع یک رویداد کاملا اضطراری وارد محوطه دانشگاه نمی‌شوند.

این خبر تکمیل می‌شود...

دیگر خبرها

  • حمله خشونت‌آمیز پلیس نیویورک به دانشجویان حامی فلسطین در «کلمبیا»
  • کاریکاتور/ خشونت پلیس آمریکا علیه دانشجویان معترض؛ وقتی آزادی بیان می‌میرد
  • خشونت بی‌منطق علیه حق‌طلبی دانشجویان آمریکا دردی از ظالمان دوا نمی‌کند
  • تیراندازی در کارولینای آمریکا؛ / سه پلیس جان باختند
  • بازداشت و سرکوب گسترده دانشجویان در دانشگاه های بزرگ آمریکا+ فیلم/ جنگ غزه را متوقف کنید/ مجوز خشونت بیشتر علیه دانشجویان معترض صادر شد
  • خشونت پلیس فرانسه علیه دانشجویان حامی فلسطین
  • برخورد خشونت‌بار پلیس فرانسه با دانشجویان حامی فلسطین در «سوربون»
  • استاندار لرستان: امنیت استان حاصل مشارکت پلیس و مردم است
  • تشدید انتقادها از خشونت پلیس آلمان علیه حامیان فلسطینیان
  • کنعانی: صدای خُرد شدن استخوان‌های صهیونیسم جهانی بیش از هر زمان دیگری به گوش می‌رسد