Web Analytics Made Easy - Statcounter

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون سبزپوشی بورس تهران در کانال ۲۸۶ هزار واحد، کاهش نرخ بهره اشتباه بزرگی بود، دلار در ساعات پایانی عقب نشینی کرد، قیمت منطقی گوشت از نظر اتحادیه دامداران، افزایش بیش از ۱۰۰ دلاری قیمت طلا در ماه آگوست، نرخ پیشنهادی خرید تضمینی گندم به شورای اقتصاد اعلام شد و تمدید مشوق‌ برقی‌ها در آلمان را در بر دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سبزپوشی بورس تهران در کانال ۲۸۶ هزار واحد

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز یکشنبه، با افزایش ۱۹۷۵ واحدی معادل ۰.۷۰ درصد به رقم ۲۸۶ هزار و ۱۱۴ واحد رسید. این در حالی است که در فرابورس نیز شاخص کل با رشد ۹ واحدی به رقم ۳ هزار و ۷۷۶ واحد رسید. همچنین شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۵۳۰ واحدی معادل ۰.۷۰ درصد به رقم ۷۶ هزار و ۸۹۹ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۹۲ واحدی معادل ۰.۱۲ درصد، عدد ۷۸ هزار و ۱۹۱ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۶۲ واحدی معادل ۰.۱۲ درصد به رقم ۵۲ هزار و ۳۴۱ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۲۴۲۸ واحد افزایش معادل ۰.۷۵ درصد را رقم زد و به سطح ۳۲۶ هزار و ۴۶۵ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۲۲۳۵ واحد افزایش معادل ۱.۰۸ درصد به رقم ۲۰۹ هزار و ۴۸۴ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۴۳۰ واحد افزایش معادل ۰.۰۸ درصد همراه بود و عدد ۵۷۴ هزار و ۹۰۷ واحد را به نمایش گذاشت.

 

کاهش نرخ بهره اشتباه بزرگی بود

پیتر شف، استراتژیست ارشد «یورو پاسیفیک کپیتال»می‌گوید: اقتصاد آمریکا بدون تردید به سوی رکود پیش می‌رود و کاهش نرخ بهره توسط فدرال‌رزرو در ماه گذشته اشتباهی بزرگ بود. به نقل از راشاتودی، این سرمایه‌گذار کهنه‌کار می‌گوید: آنها هرگز نباید در سال ۲۰۰۸ نرخ بهره را به صفر می‌رساندند و ۷ سال نرخ بهره را در آن سطح نگاه می‌داشتند. نرخ بهره صفر و برنامه «تسهیلات کمی» باعث به وجود آمدن مشکلاتی در اقتصاد ما شده است، که نسل‌ها طول می‌کشد تا درست شوند. هرچند اگر دوباره فدرال‌رزرو نرخ بهره را به صفر بازگرداند (که به نظر می‌رسد چنین خواهد شد) هیچ وقت این آثار مخرب اصلاح نخواهند شد. شف می‌گوید: ساختن یک اقتصاد پویا بر پایه نرخ بهره صفر غیرممکن است. تمام چیزی که از این کار به دست می‌آید، ایجاد حباب و سرمایه‌گذاری‌های نادرست است که به اقتصاد ضربه می‌زند. وابستگی به نرخ بهره پایین برای رشد اقتصادی، باعث می‌شود با بالا آوردن نرخ بهره به سوی رکود پیش برویم. او ادامه داد: یک اقتصاد پویا تنها بر پایه نرخ بهره تنظیم شده با بازار شکل می‌گیرد. شف که سقوط سهام در سال ۲۰۰۸ را پیش‌بینی کرده بود، می‌گوید: فدرال‌رزرو عامل رکود اقتصادی نیست اما آنها قادر نخواهند بود رکود را بیش از این به تأخیر بیاندازند.

واعظی: از دلار زیر ۱۰ هزار تومان استقبال می‌کنیم

محمود واعظی رییس دفتر رییس جمهوری با حضور در شبکه اول سیما اظهار داشت: از امسال شاهد این هستیم که بین مردم فضا عوض شده و در بازار ارز و کالا دارای ثبات هستیم و شاخص ها بهبود یافته است. در قیاس ۵ ماه اول سال ۹۸ نسبت به دوران مشابه سال ۹۷، وضع آرامتری از هر لحاظ داریم؛ البته این بدان معنا نیست که مشکلات ما حل شده است بلکه رشد قیمت کالاهای مورد نیاز متوقف و قیمت برخی کاهشی شده اما به قیمت اصلی برنگشته است. به گفته واعظی، شاهد این موضوع نیستیم قیمت ارز هر روز نوسان داشته باشد یا قیمت همه کالاها با ارز هماهنگ شود. 

واعظی درباره قیمت ارز تصریح کرد: قیمت ارز باید از آنچه امروز هست پایین تر باشد؛ زمانی که دلار ۳۷۰۰ بود و با احتساب تورم نباید به قیمت امروز باشد پس بر اساس تحلیل اقتصادی قیمت ارز پایین تر از قیمت کنونی بازار است.  وی ادامه داد: نمی خواهیم با دستور دولت قیمت ارز را مشخص کنیم. دلیل ثبات بازار ارز عرضه و تقاضا بود و سیاست درست بانک مرکزی در  این بخش نتیجه داد و اجازه سوداگری داده نشد. مردم نباید ارز را به عنوان سرمایه نگهداری کنند خوشحالیم ارز دچار ثبات شده و روند قیمت کنونی ارز، کاهشی است.  رئیس دفتر رییس جمهوری با اشاره به استقبال دولت از ارز زیر ۱۰ هزار تومان تاکید کرد: وقتی دو نرخ ارزی داریم رانت هست و هرجا رانت باشد فساد وجود دارد. قطعا ما منافع مردمی که کمتربرخوردار بودند و تامین نیازمندیهای آنان را مهم می دانیم و با رانت و فساد نیز مبارزه می کنیم.

دلار در ساعات پایانی عقب نشینی کرد

روز گذشته، هر اسکناس دلار آمریکا در صرافی‌های بانکی سطح کشور به نرخ ۱۱۳۰۰ تومان از مردم خریداری شد و در مقابل به قیمت ۱۱۴۰۰ تومان به متقاضی دریافت دلار آمریکا فروخته شد. این نرخ نسبت به روز قبل، ۵۰ تومان رشد داشته است. همچنین هر اسکناس یورو در این صرافی‌ها به قیمت ۱۲۴۵۰ تومان خریداری شد و بدون تغییر نسبت به روز قبل، به قیمت ۱۲۵۵۰ تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته شد. اما در بازار آزاد شاهد رشد قیمت دلار تا میانه‌های روز به رقم ۱۱۵۱۰ تومان و یورو به نرخ ۱۲۷۷۰ تومان بودیم، هرچند در ساعت پایانی،از نرخ‌های گفته شده اندکی عقب نشینی شد و دلار آزاد در محدوده ۱۱۴۳۰ تا ۱۱۴۶۰ تومان نوسان قیمت دارد.

قیمت منطقی گوشت از نظر اتحادیه دامداران

مدیرعامل اتحادیه دامداران کشور گفت: قیمت هر کیلو گوشت گوساله بدون استخوان باید حداکثر ۸۰ هزار تومان و همچنین قیمت هر کیلو شقه گوسفندی ۹۰ هزار تومان باشد. سعید سلطانی سروستانی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه قیمت هر کیلو دام زنده سنگین ۳۲ هزار تومان و قیمت هر کیلو دام زنده سبک ۴۲ هزار تومان است، تصریح کرد: بنابراین با توجه به این قیمت‌ها باید هر کیلو گوشت گوساله بدون استخوان و شقه گوسفندی به ترتیب با قیمت حداکثر ۸۰ هزار تومان و ۹۰ هزار تومان به دست مصرف‌کننده برسد.

افزایش بیش از ۱۰۰ دلاری قیمت طلا در ماه آگوست

پس از بهبود اندک ارزش بازار اوراق قرضه و اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا، قیمت طلا کاهش یافت اما به علت نگرانی در مورد رکود جهانی و بلاتکلیفی در مورد روابط تجاری آمریکا و چین که سرمایه‌گذاران را به سوی دارایی‌های امن سوق داد، چهارمین هفته متوالی افزایشی را ثبت کرد. هر اونس طلا در بازارهای جهانی با ۷.۲۵ دلار کاهش ۱۵۲۰.۳۸ دلار فروخته شد. سوکی کوپر، تحلیلگر فلزهای گران‌بهای بانک استاندارد چارتر گفت بازار در انتظار اخبار مربوط به جبهه تجاریست. کوپر افزود: در حال حاضر، طلا بر تاثیر شرایط بر رشد اقتصادی جهان و اینکه بانک‌های مرکزی به سیاست‌های انقباضی پولی ادامه خواهد یا نه، متمرکز شده است. تشدید جنگ تجاری میان دو اقتصاد بزرگ جهان و تشدید نگرانی‌ها در مورد رکود جهانی سبب شد تا قیمت طلا در ماه آگوست بیش از ۱۰۰ دلار گران شود. در عین حال، به شدت انتظار می‌رود فدرال رزرو و بانک مرکزی اروپا ماه آینده نرخ بهره را کاهش خواهند داد.

مهلت نصب کارتخوان پزشکان تمدید نمی‌شود

رئیس سازمان امور مالیاتی گفت  به هر حال ما زمان ثبت نام پزشکان در سامانه سازمان امور مالیاتی را با دو بار تمدید، به ۱۵ شهریور ماه موکول کردیم و این زمان دیگر تمدید نمی‌شود. پارسا یادآور شد: باید حافظه مالیاتی روی سرورهای شرکت‌های ارائه خدمات پرداخت یا «پی اس پی» نصب شود تا اطلاعات مالی مطب بدون دخل و تصرف در سازمان امور مالیاتی ذخیره شود. وی تاکید کرد: مطابق با برنامه ریزی ها از مهرماه تمام دریافت‌هایی که پزشکان دارند باید از طریق دستگاه کارتخوانصورت گیرد.

نرخ پیشنهادی خرید تضمینی گندم به شورای اقتصاد اعلام شد

مجری طرح گندم در مراسم گردهمایی سراسری کشت محصولات زراعی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: قیمت پیشنهادی خرید تضمینی گندم از سوی وزارت جهاد به شورای اقتصاد اعلام شده و به محض اینکه نهایی شد اعلام می‌شود. وی با توجه به نزدیک بودن پایان شهریور زمان اعلام نرخ خرید تضمینی محصولات کشاورزی گفت:امیدواریم دولت با اعلام به موقع قیمت خرید تضمینی گندم و تعیین نرخ مناسب از کشاورزان گندم کار حمایت کند. اسفندیاری‌پور گفت:‌برای سال زراعی 99-98 هدف گذاری تولید 14 و نیم میلیون گندم انجام شده این در حالی است که میزان مصرف داخلی بین 13 تا 13 و نیم میلیون تن است.  وی گفت: تاکنون 7میلیون و 600 هزار تن گندم از کشاورزان کشور خریداری شده است.

ماجرای ۵۲۰۰ تن شکر آلوده در گمرک

امیر خجسته  عضو هیأت تحقیق و تفحص از گمرکات در تشریح جلسه کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی برای بررسی وضعیت گمرکات خوزستان گفت: مسئولانی از سه وزارتخانه صنعت، معدن، تجارت، اقتصاد و کشاورزی در جلسه کمیسیون حضور پیدا کردند. بحث خوبی در مورد وضعیت گمرکات انجام شد. در مورد آینده ذرت‌های آلوده که در گمرکات وجود دارد و همچنین شکر آلوده که در گمرکات بحث‌های مفصلی انجام شد. نماینده مردم همدان در مجلس گفت: مقرر شد ظرف مدت یک ماه آینده وضعیت ذرت‌های آلوده تعیین تکلیف شود. عضو هیأت تحقیق و تفحص از گمرکات اظهار داشت: آقای رئیس جمهور دستور امحای ذرت‌ها آلوده را داده اند اما دو روش در این خصوص وجود دارد. یا باید مرجوع شود یا امحا شود. 

عضو هیئت تحقیق و تفحص از گمرکات گفت: بحث دیگر موضوع ۵ هزار و ۲۰۰ تن شکر آلوده و فاسد در یکی از گمرکات کشور بود که هیئتی از کمیسیون اصل نود از این گمرک بازدید کرده و در جریان وجود ۵ هزار و ۲۰۰ تن شکر آلوده در گمرک قرار گرفت. وی اظهار داشت: گمرکات رها شده هستند کالاهایی که با پول بیت المال وارد شده است آنقدر در گمرکات نگهداشته می‌شوند تا فاسد و آلوده شوند. وی گفت: شکرهای آلوده ۸ سال در گمرکات مانده بودند. وزارت کشاورزی و صمت نباید اجازه رسوب کالاهای اساسی در گمرکات را بدهند. وی ادامه داد: طبق قانون، کالاهای اساسی دو ماه و کالاهای غیر اساسی ۴ ماه بیشتر نباید در گمرکات بمانند.

تمدید مشوق‌ برقی‌ها در آلمان

دنیای اقتصاد : آلمان یکی از کشورهای پیشگام در ترغیب شهروندان برای استفاده هرچه بیشتر از خودروهای برقی و پاک محسوب می‌شود. در همین راستا، پیتر آلتمایر، وزیر اقتصاد آلمان به‌تازگی با انتشار یک بیانیه مطبوعاتی خاطرنشان کرده است که طرح تشویقی خریداری خودروهای برقی در این کشور تا سال ۲۰۲۰ میلادی تمدید خواهد شد تا زمانی که تعداد خودروهای برقی فروخته شده در آلمان به یک میلیون دستگاه برسد. این به آن معناست که شهروندان و علاقه‌مندان به خریداری این خودروها تا پایان سال ۲۰۲۰ میلادی یعنی آخر ماه دسامبر فرصت خواهند داشت از طرح‌های تشویقی دولت این کشور بهره‌مند شوند. از آنجا که آلمان که یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین کشورهای اروپایی به‌شمار می‌رود و میزبان شرکت‌های خودروسازی بزرگی همچون دایملر (شرکت مادر مرسدس بنز)، بی‌ام‌و، فولکس‌واگن و آئودی است، بازار خودروی بسیار ارزشمند و پراهمیتی در جهان دارد و بسیاری از خودروسازان موفقیت در بازار این کشور را به منزله موفقیت در کل اروپا تلقی می‌کنند.  

رحمانی: تیم مستقر شده در ایران خودرو جوان و سالم است

رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت در جمع خبرنگاران درباره ثبت سفارش ذرت‌های آلوده، گفت: هنگامی که کالایی ثبت سفارش می‌شود، مسئولان از آلوده بودن یا نبودن آنها اطلاعی ندارند. وی افزود: پس از ثبت سفارش، سازمان‌های غذا و دارو، استاندارد و وزارت جهاد کشاورزی محصولات وارداتی را از نظر کیفیت کنترل می‌کنند، ممکن است این محصولات زمان زیادی دپو شده و در نتیجه آلوده یا فاسد شوند، این احتمالات را نمی‌توان روز اول تشخیص داد مهم این است که این فرآیند درست عمل کرده و به موقع از واردات کالاهای آلوده به کشور جلوگیری کرد. وزیر کابینه دوازدهم درباره بازار خودرو، گفت: تیم جدیدی که در ایران خودرو مستقر شده جوان و سالم است، امیدواریم تحول موردنظر مردم و دولت اجرایی شود.

 

منبع: تابناک

کلیدواژه: شاخص کل بورس قیمت دلار بازار سرمایه مهدی شادمانی سید محمد حسینی عمار صالحی اردوگاه شهید باهنر ماه محرم محمد سرافراز سامانه سماح ماهواره ناهید هفته امر به معروف و نهی از منکر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۷۷۳۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید مهلت شرکت در جشنواره «خیمه شب بازی»

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، مهلت شرکت در نخستین جشنواره خیمه شب بازی با توجه به استقبال گسترده علاقمندان تمدید شد وهنرمندان می‌توانند تا ۱۵ اردیبهشت آثار خود را ارسال کنند.

نخستین جشنواره خیمه شب بازی با انتشار فراخوان دعوت از گروه‌های نمایشی، کار خود را آغاز کرده است. این جشنواره به میزبانی خانه موزه خیمه شب بازی ایران از هنرمندان این حوزه در سراسر کشور دعوت می‌کند در این رویداد شرکت کنند.

علاقه‌مندان می‌توانند به سایت خانه موزه خیمه شب بازی ایران با آدرس https://manacultureforum.com مراجعه کنند. شماره تماس ۰۹۱۰۴۰۳۳۵۸۷ نیز پاسخگوی سوالات خواهد بود.

آثار ارسالی پس از بررسی اولیه برای شرکت در رقابت دعوت خواهند شد وعلاقه‌مندان به شرکت در جشنواره پس از دانلود و تکمیل فرم، فرم تکمیل شده را بهمراه سایر مدارک به آدرس: بلوار کشاورز. خیابان وصال شیرازی. کوچه اسلامی ندوشن. پلاک ۶ - کد پستی: ۱۴۱۷۷۵۴۷۷۱، خانه فرهنگ مانا از طریق پست یا بصورت حضوری ارسال نمایند

لازم به ذکر است نخستین جشنواره سراسری خیمه شب بازی ایران از تاریخ ۲۸ اردیبهشت تا ۱ خرداد ۱۴۰۳ در تهران برگزار می‌شود

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • توضیح دبیرکل اتاق بازرگانی ایران و عراق درباره بازار دلار
  • رشد قیمت دلار در بازار غیررسمی، ارتباط چندانی با بانک مرکزی ندارد
  • محدوده حساس برای قیمت دلار؛ در کف بازار ارز و طلا چه خبر است؟
  • قیمت دلار این‌گونه ۷ هزار تومان ریزش کرد/ خرید دلار متوقف شد
  • تمدید مهلت شرکت در جشنواره «خیمه‌شب‌بازی»
  • جدیدترین خودروی تسلا هم قیمت چینی‌های بازار ایران عرضه شد/ عکس
  • بازگشت دلار به کانال ۶۳ هزار تومان | خریداری در بازار نیست
  • تمدید مهلت شرکت در جشنواره «خیمه شب بازی»
  • ریزش نرخ دلار چه تاثیری بر قیمت خودروهای داخلی گذاشت؟
  • شکلات از طلا سبقت گرفت!