Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@12:10:06 GMT

مموعیت حمل فرآورده های جنگلی به نقاط دیگر

تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۷۷۵۳۱

مموعیت حمل فرآورده های جنگلی به نقاط دیگر

حجت الله فتحی معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام در گفت و گو باخبر نگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ،گفت :برداشت بیش از سطح خودمصرفی از فرآورده های جنگل های ایلام همچنین حمل فرآورده های جنگلی به نقاط دیگر ممنوع است.

فتحی عنوان کرد: اکنون که فصل برداشت و مصرف میوه وحشی درخت بنه با نام محلی ونوشک یا پسته وحشی آغاز شده بهره برداران باید در میزان و چگونگی برداشت این محصول دقت داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: بهره برداران در حد متعارف و مصرف خانوار خود از این میوه برداشت و نیز از شکستن و آسیب رساندن به شاخ و برگ و ساقه درختان خودداری کنند.

فتحی اظهار کرد: میوه درخت بنه جزء فرآورده های جنگلی مجاز برداشت مشروط است که بهره برداران باید در قبال برداشت این محصول علاوه بر پرداخت حقوق بهره های مالکانه به دولت طرح ها و تعهدات اجرایی و احیای در بافت جنگل ها نیز داشته  باشند.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان عنوان کرد: بهره برداران که بیشتر افراد روستایی و حاشیه نشینان جنگل ها هستند برای استفاده و بهره برداری از اقلام فرعی اراضی جنگلی همچون چوب و میوه های درختان باید از سوی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مجوز داشته باشند.

فتحی ادامه داد: انتقال و یا قاچاق میوه و فرآورده های فرعی جنگلی چون میوه بنه به نقاط دیگر ممنوع بوده و حمل این محصولات جنگلی نیازمند مجوز بوده و خارج از دریافت مجوز با افرادی که اقدام به حمل فرآورده های جنگلی به نقاط دیگر کنند برخورد می شود.

او با بیان اینکه فرآورده های جنگلی ایلام همچون بنه (ونوشک) محلی برای مصرف و درآمدهای اقتصادی عده ای از مردم و بهره برداران است، از همه کسانیکه برای برداشت این محصولات به جنگل ها می روند خواست از آسیب رساندن به درختان و میوه های نارس خودداری کنند.

 

انتهای پیام/با

ممنوع شدن برداشت بیش از حدمصرف فراورده های جنگلی در ایلام

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست منابع طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۷۷۵۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌مندی ۳۰۰ خانوار روستای سرپله آبدانان از نعمت آب شرب سالم و پایدار

محمد محمدی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام اظهار کرد: با اتمام عملیات لوله‌گذاری شبکه توزیع آب این روستا به طول هفت کیلومتر، نصب انشعابات آب روستا آغاز شده که ظرف چند روز آینده به اتمام می‌رسد.

وی افزود: این پروژه از محل پروژه‌های جهاد آبرسانی، با همکاری آبفای استان و با استفاده از ظرفیت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) و بسیج سازندگی سپاه استان در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام تصریح کرد: همزمان با این اقدامات خط انتقالی به طول پنج کیلومتر برای انتقال آب از مخزن به روستا شروع که به علت وجود معارض در مسیر کار متوقف شد.

محمدی یادآور شد: با اتمام نصب انشعابات، شبکه آب روستا به خط انتقال قدیمی وصل می‌شود که امیدوارم با رایزنی‌های صورت گرفته مشکل معارضین هم رفع شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام مطرح کرد: با اتمام عملیات فوق ۳۰۰ خانوار با جمعتی بیش از یک هزار و ۴۰۰ نفر از اهالی روستای سرپله شهرستان آبدانان از نعمت آب شرب پایدار، سالم و بهداشتی بهره مند می‌شوند.

محمدی در پایان با تاکید بر توسعه زیرساخت‌های آبرسانی به‌ویژه در روستا‌ها و مناطق محروم، تشریح کرد: آبفای استان در صدد است با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی، آب آشامیدنی سالم و پایدار برای روستا‌ها و شهر‌های دچار تنش آبی را تامین کند و در دسترس مردم قرار دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • ۹۶ درصد مصوبات سفر رئیس‌جمهور به ایلام اجرایی شده است‌
  • گیاهان دارویی بومی ایلام، در خطر انقراض
  • عبور از خام‌فروشی، رشد بهره‎‌وری و توسعه برداشت گاز با حرکت به سمت دانش بنیان شدن
  • بهره‌مندی ۳۰۰ خانوار روستای سرپله آبدانان از نعمت آب شرب سالم و پایدار
  • خسارت جبران‌ناپذیره بهره‌برداران به دلیل کشت غیراصولی پسته
  • کشت غیراصولی پسته خسارت جبران‌ناپذیری به بهره‌برداران وارد کرده است
  • بهره‌برداری از یک جایگاه عرضه سوخت در کهگیلویه و بویراحمد
  • بهره‌مندی اهالی روستای سرپله آبدانان ایلام از آب سالم
  • پیشگیری از حریق در مراتع ایلام اولویت کار دستگاه‌های اجرایی باشد
  • محصولات مرتعی نیشابور، سرمایه‌ای رو به نابودی