Web Analytics Made Easy - Statcounter

اردکانیان که به همراه وزیر خارجه ایران به روسیه سفر کرده است در بدو ورود به این کشور گفت: در این سفر امضای الحاقیه قرارداد ساخت نیروگاه ۱۴۰۰ مگاواتی سیریک استان هرمزگان با استفاده از تسهیلات دولت روسیه مورد بررسی قرار می گیرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، «رضا اردکانیان» که به همراه وزیر خارجه ایران به روسیه سفر کرده است در بدو ورود به این کشور گفت: در این سفر امضای الحاقیه قرارداد ساخت نیروگاه ۱۴۰۰ مگاواتی سیریک استان هرمزگان با استفاده از تسهیلات دولت روسیه مورد بررسی قرار می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تشریفات قانونی مراحل الحاق ایران به اتحادیه اقتصادی اورآسیا ۴ روز پیش انجام شد و قرار است در این سفر با دبیر کل این اتحادیه، راهکارها و مراحل عملیاتی شدن موافقت نامه های ایران مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

 

رئیس ایرانی کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه تاکید کرد: با استفاه از این فرصت نتایج اجلاس دو جانبه ایران و روسیه در خرداد ماه سال جاری در تهران و اصفهان از وزیر انرژی روسیه پیگیری می شود.

 

وزیر نیرو تصریح کرد: اعضای کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه و بخش خصوصی  دو کشور بر فعال شدن بیشتر کمیسیون مشترک اقتصادی دو طرف اذعان دارند و در توسعه مناسبات بین ایران و روسیه و فعال شدن عضویت ایران در این اتحادیه  روسیه به عنوان یک بازیگردان اصلی نقش مهمی داشت.

 

لازم به ذکر است وزیر نیرو به همراه وزیر امورخارجه ایران به منظور توسعه مناسبات سیاسی و اقتصادی و بررسی آخرین تحولات برجام یکشنبه شب در صدر یک هیأت عالی‌رتبه سیاسی وارد مسکو شدند.

 

قرار است وزیر امورخارجه ایران در مسکو، در مورد توسعه روابط دوجانبه و راهکارهای کاهش تنش‌های منطقه‌ای و آخرین تحولات برجام با همتای روسی خود دیدار و گفت‌وگو ‌کند./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه محرم محرم هفته دولت خطبه نماز جمعه نماز جمعه شیراز خراسان جنوبي بیرجند روزنامه عزاداری محرم رضا اردکانیان اردکانیان روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۷۷۶۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله پهپادی اوکراین به مناطقی در روسیه

مقام‌های روسیه اعلام کردند اوکراین به چند منطقه در روسیه در ساعات پایانی شب گذشته حمله پهپادی داشت و رسانه‌های روسی نیز گزارش کردند که آتش سوزی در یک پالایشگاه نفت در نزدیکی مسکو رویت شده است.

به گزارش ایسنا، «پاول مالکوف» فرماندار منطقه «ریازان» هم‌مرز با مناطق شمال غربی مسکو گفت در این حملات پهپادی کسی زخمی نشده است.

به نقل از خبرگزاری رویترز، کانال تلگرامی «Baza» روسیه نیز که با سرویس‌های امنیتی این کشور همکاری دارد گزارش کرد که این حمله به پالایشگاه نفت رایازان بوده است.

این پالایشگاه که به شرکت روس‌نفت روسیه تعلق دارد و توسط آن اداره می‌شود حدود ۵.۸ درصد از نفت خام این کشور را پالایش می‌کند و هدف مکرر حملات هوایی اوکراین است.

فرمانداران مناطق «کرسک» و «ورونژ» در جنوب غرب روسیه هم‌مرز با اوکراین هم گزارش حملات پهپادی را در اراضی خود داده و گفتند این حملات زخمی یا خساراتی نداشته است.

روسیه به ندرت اطلاعاتی در مورد تاثیر کامل حملات اوکراین بر قلمرو و زیرساخت‌های خود افشا می‌کند.

مقامات کی‌یف مدعی‌اند هدف قرار دادن زیرساخت‌های نظامی، انرژی و حمل و نقل روسیه، تلاش‌های جنگی مسکو را تضعیف می‌کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ساخت شهرک سیر برای تقویت زنجیره‌ ارزش پیگیری شود
  • پایان پوتین؟!
  • افزایش بیش از ۸۵۰۰ مگاواتی ظرفیت تولید برق کشور
  • امضای ۲ سند توسط روسای کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات
  • امضای ۲ سند همکاری اقتصادی میان ایران و امارات 
  • ◄ عکس | امضای ۲ سند توسط روسای کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات
  • دستور وزیر دفاع روسیه به ارتش برای اختصاص تسلیحات بیشتر در جنگ اوکراین
  • حمله پهپادی اوکراین به مناطقی در روسیه
  • روسیه در آستانه ساخت اولین نیروگاه هسته‌ای ازبکستان
  • امضای قرارداد ساخت تجهیزات سکوهای فشار افزا به زودی