Web Analytics Made Easy - Statcounter

به همت معاونت محرومیت زدایی آستان قدس رضوی دو باب منزل مسکونی ویژه نیازمندان در روستای بهار شهرستان مشهد افتتاح شد.

به گزارش قدس آنلاین، حامد صادقی سرپرست معاونت محرومیت‌زدایی آستان قدس رضوی در این مراسم با اشاره به ظرفیت‌های موجود در روستاهای کشور، گفت: همیشه پول، اعتبار و امکانات نیست که مشکلات را حل می کند، بلکه گره گشای اصلی مشکلات همت مردانه و تمام عیار مردم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
وی افزود: باید با هدف گذاری صحیح کاری کنیم تا روستای بهار، روستای نمونه رضوی شود؛ روستایی که از همه جای آن بوی فرهنگ و سیره رضوی به مشام برسد.
سرپرست معاونت محرومیت زدایی آستان قدس رضوی افزود: باید کاری کنیم تا تمام جوانان این روستا امید و آینده خود را در همین روستا ببینند، بدون اینکه آرزوی مهاجرت به شهر را داشته باشند و این مهم به فضل الهی شدنی است.
صادقی با تاکید بر اینکه باید تلاش کنیم روستایی‌هایی که مهاجرت کرده‌اند با افتخار به روستای خود برگردند افزود: اینکه کسی در روستا بیکار نباشد نباید تمام آرزوی ما برای این روستا باشد، بلکه رونق فراوان کسب و کار و روزی فراوان و حلال باید در صدر اهداف اقتصادی مردم روستا و خدمتگزاران آن قرار گیرد.
وی تاکید کرد: همکاری مردم در تحقق این اهداف نقش مهمی دارد، این همکاری در ساخت این دو بنا در مدت ۷۰ روز قابل مشاهده است؛ اما این حرکت و همکاری نباید در همین‌جا متوقف شود. توقف در این وضعیت به معنای عقبگرد است.
سرپرست معاونت محرومیت زدایی آستان قدس رضوی با اشاره به اهمیت تدوین نقشه جامع پیشرفت، افزود: برای پیشرفت هرچه بیشتر باید معلوم شود این روستا در ۶ ماه یا یک سال دیگر در چه جایگاهی قرار دارد، لذا باید نقشه جامع پیشرفت روستای بهار  توسط اهالی همین روستا تدوین شود و قطعا برای تحقق این نقشه، مسئولان آستان قدس رضوی به وظیفه خدمتگزاری خود عمل خواهند کرد.
شایان ذکر است دستور ساخت این دو واحد مسکونی در سال ۹۷ توسط حضرت حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی تولیت سابق آستان قدس رضوی صادر شد.
این بنا در زمینی که توسط اهالی روستای بهار وقف شده طی ۷۰ روز در دو واحد ۴۰ متری ساخته شده است. طی این مراسم کلید این دو واحد مسکونی به دو تن از اهالی این روستا که به دلیل کهولت سن و نیاز مالی شدید سرپناه مناسب نداشتند تحویل داده شد، تا بعد از آن‌ها در اختیار سایر نیازمندان قرار گیرد.
منبع:آستان نیوز

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: آستان قدس رضوی واحد مسکونی محرومان روستاها مهاجرت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۷۷۸۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید ۷۰ هزار نفر از موزه‌ های حرم مطهر رضوی

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، رییس اداره گنجینه‌ های موزه مرکزی آستان قدس رضوی گفت: بیش از ۷۰ هزار زائر و مجاور در فروردین امسال از موزه‌ های حرم مطهر رضوی دیدن کردند.   عبدالحسین ملک‌ جعفریان امروز در گفت‌ و گو با خبرنگاران افزود: تعداد افرادی که در این مدت از موزه های حرم رضوی بازدید کردند، ۱۱ هزار نفر بیشتر از فروردین پارسال بوده است.   وی بیان کرد: بیشترین آمار بازدیدکنندگان مربوط به موزه مرکزی حرم مطهر رضوی و به تعداد ۶۳ هزار و ۶۵ نفر است.   رییس اداره گنجینه‌ های موزه مرکزی آستان قدس رضوی ادامه داد: در این مدت پنج هزار و ۷۹۱ نفر نیز از موزه قرآن کریم و ۸۶۴ نفر از موزه مردم شناسی دیدن کرده‌ اند.   ملک جعفریان اظهار کرد: یک هزار بازدید کننده خارجی نیز از ملیت‌ های مختلف، آسیایی، آفریقایی و اروپایی نیز از این مجموعه بازدید به عمل آورده‌ اند.   موزه‌ های آستان قدس با ۱۷ گنجینه متنوع در فضایی به مساحت ۱۸ هزار متر مربع در چهار ساختمان مستقر هستند. اشیای به نمایش درآمده شامل حدود ۹ هزار اثر تاریخی، فرهنگی و هنری دربردارنده آثار تاریخی حرم مطهر و میراث آستان قدس رضوی، اشیای وقفی و اهدا شده و نیز اشیای خریداری شده برای تکمیل مجموعه‌ ها است.   ساختمان موزه مرکزی در صحن کوثر حرم مطهر، دارای حدود هفت هزار و ۸۷۵ متر مربع فضای نمایشی در چهار طبقه است که طبقه زیرین، طبقه همکف، طبقه اول و طبقه دوم، شامل موزه تاریخ حرم رضوی و گنجینه ‎های سکه، تمبر، اسکناس، هنرهای تجسمی، آبزیان، نجوم، ساعت، مدال، سلاح و ظروف است.

دیگر خبرها

  • شورای شهر مشهد با پیگیری ویژه رفع کمبود پارکینگ اطراف حرم را به سرانجام برساند
  • یک روز ناب در دل طبیعت بکر در چند کیلومتری تهران
  • افتتاح چند هزار میلیارد پروژه شهری طی دهه کرامت در قم
  • پیگیری ویژه شورای شهر مشهد برای رفع کمبود پارکینگ اطراف حرم رضوی
  • کارگاه آموزشی وسایل نقلیه کشاورزی ویژه رانندگان و کشاورزان فریدنی
  • بازدید ۷۰ هزار نفر از موزه‌ های حرم مطهر رضوی
  • آغاز نصب انشعابات آب در روستای سرپله آبدانان
  • بهره مندی روستای «سرپله» آبدانان از آب آشامیدنی سالم و پایدار
  • بازسازی منازل محرومان روستای دولت‌آباد به همت جهادگران قمی
  • لطافت هوای روستای گیامی پس از بارش باران در قالب تصاویر