Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@23:34:54 GMT

تعاونی ۳۱۰۰ عضوی در سی سخت افتتاح شد

تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۷۷۸۵۳

تعاونی ۳۱۰۰ عضوی در سی سخت افتتاح شد

به گزارش ایرنا، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد روز یکشنبه در حاشیه این آئین اظهار داشت: تعاونی بزرگ گردشگری «برف و آفتاب» در منطقه گردشگری کوه گل سی سخت با اشتغال ۵۰ نفر و با عضویت سه هزار و ۱۰۰ نفر به بهره برداری رسید.

پروانه نیک مرام افزود: امید است در سالی که به نام رونق تولید نامگذاری شده بیش از پیش به نقش تعاونی ها در توسعه اقتصادی و اجتماعی استان توجه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: تعاونی ها نقش اساسی در تقویت بنیه اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد دارند و سبب درآمد زایی و ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان این مرز و بوم می شوند.

وی عنوان کرد: حمایت از طرح های اشتغالزای تعاونی از اولویت های این اداره کل است و در این راستا دولت تسهیلات ویژه ای برای توسعه کسب و کار در این زمینه ارائه می دهد. 

از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون سه هزار و ۱۵۴ تعاونی در گرایش‌های مختلف در این استان ایجاد شده که میزان اشتغال زایی آنها ۳۴ هزار و ۱۲ نفر بوده است.

افق بخش تعاونی در پنج سال پیش رو در کهگیلویه و بویراحمد از جمله تشکیل ۲۰۰ تعاونی در گرایش‌های مختلف صنعت و معدن، کشاورزی و خدمات، تشکیل ۲۵ تعاونی صادرات گرا به ویژه در بخش صنایع دستی، تشکیل هفت شرکت توسعه عمرانی شهرستانی، تشکیل ۲۵ تعاونی آبران به منظور استفاده از پتانسیل‌های منطقه و دیگر موارد خواهد بود.

۹۸۶۸/۶۱۱۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کهگیلویه و بویراحمد تعاونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۷۷۸۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرن بیست و یکم قرن گردشگری

صدای ایران/حميد سعادتی-بر اساس گزارش سازمان جهانی گردشگری، صنعت گردشگری در حال تبدیل شدن به بزرگترین و پرسودترین صنعت در سطح جهان است. در حال حاضر، 11٪ به تولید ناخالص داخلی (GDP)، 10٪ در اشتغال، 5٪ به صادرات، و 5٪به سرمایه گذاری جهانی کمک می کند.

رشد سریع صنعت گردشگری بسیاری از کارشناسان را بر آن داشته است تا قرن بیست و یکم را قرن گردشگری بدانند.

از منظر اقتصادی، گردشگری بین المللی درآمد قابل توجهی برای کشورها ایجاد می کند. توسعه گردشگری نقش مهمی در تشویق سرمایه گذاری زیرساختی، تامین درآمد دولت و ایجاد فرصت های شغلی مستقیم و غیرمستقیم در سراسر جهان ایفا می کند.

کشورهای پیشرفته و توسعه یافته اکنون اهمیت اقتصادی گردشگری را درک می کنند. آنها به دلیل هزینه های اولیه ای که گردشگران برای خدمات مصرفی انجام می دهند، آن را یک منبع مالی می دانند. در نهایت این امر به رشد و توسعه اقتصادی کمک می کند.

با این حال، برای کشورهای در حال توسعه، توسعه گردشگری می تواند چالش هایی مانند نرخ بالای بیکاری، محدودیت منابع ارزی و اتکای بیش از حد به یک بخش اقتصادی را نیز به همراه داشته باشد.

اهمیت گردشگری از نظر تولید و اشتغال همواره مورد تاکید بوده است. در سطح جهانی، گردشگری 70% صادرات و30%صادرات خدمات را به خود اختصاص داده است. علاوه بر این، 10٪ به تولید ناخالص داخلی جهان (GDP) کمک می کند.

توسعه گردشگری منجر به رشد اقتصادی و اشتغال در مناطق مقصد می شود. همانطور که گردشگران تقاضای نهایی خود را برای محصولات افزایش می دهند، هم بخش های مرتبط با گردشگری و هم بخش های غیر گردشگری تولید را گسترش می دهند. در نتیجه رشد اقتصادی رخ می دهد و تقاضا برای نیروی کار نیز افزایش می یابد. رشد اقتصادی ناشی از ایجاد اشتغال به کاهش فقر و بهبود توزیع درآمد در جوامع کمک می کند.

شایان ذکر است که از هر ده شغل در سراسر جهان، یک شغل مربوط به گردشگری است. توسعه گردشگری به طور قابل توجهی بر تنوع اقتصادی تأثیر می گذارد و به دستیابی به اهداف اقتصادی در کشورها کمک می کند.

به طور خلاصه، گردشگری یک صنعت بزرگ جهانی است که درآمد قابل توجهی را برای کشورها به ارمغان می آورد. به عنوان یک محرک اقتصادی حیاتی عمل می کند، تنوع در فعالیت های اقتصادی را تقویت می کند و بستر مناسبی را برای دستیابی به اهداف اقتصادی فراهم می کند.

دیگر خبرها

  • قرن بیست و یکم قرن گردشگری
  • تعاون راهکاری علمی، عملی و عقلی برای مشارکت مردم در تولید
  • افتتاح تعاونی شکوفایی خلاقیت در شیروان
  • زنجیره افتتاح پروژه‌ها در شهر اصفهان آغاز می‌شود/ تشکیل شوراها موجب جهش در مدیریت شهری شد
  • روند سرمایه‌گذاری در سیستان‌وبلوچستان تسهیل شود
  • اشتغال ۲۰۰ نفر در کهگیلویه و بویراحمد با بازگشت ۵۰ واحد راکد به چرخه تولید
  • صادرات بیش از ۵ میلیون دلار کالا از تعاونی‌های شهرستان کاشان
  • روسیه از حضور بیش از ۳۰۰۰ مزدور خارجی در جنگ اوکراین خبر داد
  • نقش مهم تعاونی ها در جهش تولید
  • اختصاص زمین به تعاونی‌ها برای رونق تولید در اولویت است