Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@16:17:02 GMT

گام سوم کاهش تعهدات ایران‌ آماده اجراست

تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۷۸۱۴۸

گام سوم کاهش تعهدات ایران‌ آماده اجراست

به گزارش روز دوشنبه اداره کل اطلاع رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، «سید عباس موسوی» درباره اجرای گام سوم کاهش تعهدات ایران در برجام گفت: همزمان با فرصتی که جمهوری اسلامی ایران به دیپلماسی، تعامل و گفت و گو داده است و در راستای اجرای تعهدات طرف‌های مقابل و باقی مانده در برجام، گام سوم کاهش تعهدات ایران طراحی و آماده اجرا شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به تماس‌های تلفنی بین روسای جمهور ایران و فرانسه، سفر مجدد سیدعباس عراقچی به پاریس در دوشنبه آینده و ۲ بار سفر محمدجواد ظریف به فرانسه طی سه روز، را از جمله اقدامات دیپلماتیک برای حفظ برجام عنوان کرد و در عین حال گفت: با وجود همه این اقدامات دیپلماتیک جمهوری اسلامی خود را آماده کرده است که در صورت عدم موفقیت این تلاش ها و در صورتی که مشاهده شود این تلاش ها به نتیجه نرسیده و اراده لازم در طرف‌های اروپایی وجود ندارد و یا اراده هست، اما توان اجرایی برگشت به تعهدات خود را ندارند، جمهوری اسلامی ایران گام سوم خود را برخواهد داشت.

موسوی افزود: گام سوم طراحی شده، آماده و از گام های اول و دوم محکم‌تر خواهد بود تا توازنی بین حقوق و تکالیف جمهوری اسلامی ایران در برجام به وجود آورد.

وی ادامه داد: طبیعی است که اگر این پیشنهادات و مذاکرات که برای اجرای برجام و در راستای تعهدات اروپایی ها است،  انجام شود ایران گام سوم را برنخواهد داشت.

سخنگوی وزارت امورخارجه تاکید کرد:اگر شرایط مطلوب و قابل قبول باشد حتی ممکن در گام‌های اول و دوم برداشته شده هم تجدیدنظر شود و شرایط به چند ماه قبل بازگردد و دوباره ایران تعهدات خود را در برجام به طور کامل انجام دهد.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: برجام سید عباس موسوی محمدجواد ظریف سید عباس عراقچی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۷۸۱۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقلیم کردستان: روابط تاریخی ما را به ایران پیوند داده است

دلشاد شهاب، سخنگوی ریاست اقلیم کردستان جزئیات سفر نچیروان بارزانی، رئیس این اقلیم به تهران را اعلام کرد و گفت که بارزانی می‌خواهد تاکید کند که اقلیم کردستان تهدیدی برای منافع همسایگانش نخواهد بود.

براساس گزارس رووداو، شهاب گفت: رئیس اقلیم کردستان معتقد است که استراتژی اقلیم در برخورد با کشور‌های همسایه این است که عامل ثباتی برای منطقه باشد.

او افزود: روابط تاریخی اقلیم کردستان و جمهوری اسلامی ایران را به هم پیوند داده است. ایران در روز‌های مبارزه با دیکتاتوری (صدام) پناهگاه هزاران پناهنده عراقی و کرد و سنگر عراقی‌ها و اقلیم کردستان تا سقوط رژیم دیکتاتوری بود.

سخنگوی ریاست‌جمهوری اقلیم کردستان خاطرنشان کرد: از ابتدای آزادسازی اقلیم کردستان، روابط دوستانه مبتنی بر احترام با ایران وجود داشته است، روابطی که منافع دو طرف را حفظ کرده است منطقه می‌خواهد به دوستانمان اطمینان دهد که اقلیم کردستان این موقعیت را به عنوان عامل ثبات حفظ خواهد کرد و به تهدیدی برای منافع همسایگان ما تبدیل نخواهد شد.

دلشاد شهاب در خصوص روابط تهران و اربیل گفت: جمهوری اسلامی ایران برای ما کشور مهمی است و مرز‌های وسیع و طولانی، و روابط اقتصادی و تجاری قوی و دائمی داریم.

این مقام اقلیم کردستان افزود: ایران یک نیروی تاثیرگذار در منطقه است و در عراق و منطقه نیز نفوذ دارد و در همه شرایط سخت اولین تماس با جمهوری اسلامی ایران بوده است.

شهاب در پاسخ به سوالی درباره سرد شدن روابط ایران و اقلیم کردستان از دو سال پیش، گفت: همسایگی و روابط در این منطقه ما دچار فراز و نشیب می‌شود. ما می‌خواهیم از طریق این دیدار پیام اطمینان را ارسال کنیم که منافع مشترک بین ما آنقدر زیاد است که سردی روابط ما آن را تیره و تار کند.

گفتنی است رئیس اقلیم کردستان  روز گذشته با هیئتی متشکل از دو معاون خود، وزیر داخلی اقلیم کردستان، رئیس دفتر ریاست اقلیم و تعدادی از مقامات اقلیم کردستان وارد تهران شد.

 رئیس اقلیم کردستان امروز دوشنبه با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب، ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور و محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی ایران دیدار و گفتگو خواهد کرد.

مترجم: مینا عظیمی

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل ایران

دیگر خبرها

  • ایران با اراده مصمم، فناوری هسته‌ای را گسترش خواهد داد
  • رونمایی «دیپلماسی اقتصادی و برندسازی ملی» در نمایشگاه کتاب
  • چرا سفر «نیچروان بارزانی» به ایران مهم است؟
  • اقلیم کردستان: روابط تاریخی ما را به ایران پیوند داده است
  • بارگیری غیراستاندارد محموله افغانستان توسط کنسرسیوم ریلی+عکس
  • ۱۰ واگن جدا شده محموله های ترانزیتی افغانستان به مرز رازی رسید
  • بندر جدیدالاحداث بوموسی آخرین بندرگاه دریایی جمهوری اسلامی ایران
  • ایران ظرفیت پذیرش مهاجرین جدید را ندارد
  • عیادت سرکنسول ایران در فرانکفورت از رئیس اسبق فدراسیون کشتی
  • تصویری از حمل پرچم جمهوری اسلامی ایران در دانشگاه دولتی امریکا