Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@10:34:52 GMT

هواوی: منع ما از بازار نسل پنجم موجب ناامنی می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۷۸۱۸۳

هواوی: منع ما از بازار نسل پنجم موجب ناامنی می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از زددی نت، هواوی علیرغم تداوم حضور در برخی بازارهای مخابراتی به علت فشارها و تهدیدهای آمریکا برخی از این بازارها را از دست داده است. از جمله این بازارها می‌توان به استرالیا اشاره کرد که مخالفت دولت این کشور، موجب بیکاری 100کارمند سابق هواوی شده است.

دیوید سلدانی مدیر امنیت سایبری هواوی مدعی است ممانعت استرالیا از فعالیت هواوی در حوزه خدمات نسل پنجم می‌تواند تبعات دیگری نیز در پی داشته باشد و امنیت سایبری این کشور و دیگر کشورها را به خطر بیندازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزوده است: ممنوع شدن فعالیت هواوی در برخی کشورها موجب افزایش امنیت آنها در برابر تهدیدهای سایبری نمی‌شود. در این شرایط اوضاع بدتر می‌شود. زیرا این شرکت‌ها که تخصص و تجربه فراوانی دارند نمی‌توانند از مشکلات امنیت سایبری مطلع شده و برای حل آنها مشارکت کنند.

به گفته این مدیر هواوی، این شرکت در زمینه ارائه خدمات نسل پنجم جلوتر از سایر رقبا حرکت می‌کند و از آسیب پذیری ها و ناامنی‌های این شبکه‌ها که می‌توانند مورد سواستفاده قرار بگیرند مطلع است و لذا دیگر کشورها نباید خود را از کسب تجربه در این زمینه محروم کنند. وی توضیح داده که باید از هوش مصنوعی به منظور ارتقای امنیت شبکه‌های نسل پنجم استفاده شود و بی توجهی به این موضوع بسیار خطرناک خواهد بود.

کد خبر 4708723

منبع: مهر

کلیدواژه: شرکت هواوی مخابرات استرالیا تحریم اقتصادی نوآوری فناوری فضایی فناوری نانو امنیت اطلاعات معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تحقیقات علمی ناسا هوش مصنوعی ایستگاه فضایی بین المللی اینترنت گوگل شبکه ملی اطلاعات شرکت دانش بنیان صندوق نوآوری و شکوفایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۷۸۱۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه رسیدن به نوآوری، سرمایه‌گذاری بر انسان خلاق است

عضو هیئت علمی دانشکده فیزیک دانشگاه اصفهان گفت: راه رسیدن به نوآوری، سرمایه‌گذاری بر انسان خلاق است و در صورت سرمایه‌گذاری بر اندیشه انسان خلاق در هر حوزه‌ای، وارد عرصه نوآوری خواهیم شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، رسول رکنی زاده امروز _سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ در مراسم گرامیداشت روز استاد و معلم با اشاره به اینکه درگیر موضوعی تحت عنوان دین‌گریزی در نسل جوان هستیم، اظهار کرد: دین‌گریزی در جهان امروز به نوع حکمرانی‌ها ارتباطی ندارد و مسئله جدا شدن از دین در سراسر جهان دیده می‌شود.

وی با تاکید بر نقش آموزش در آینده کشورها و با بیان اینکه به طور کلی دور شدن نسل انسان از آنچه که تحت عنوان تفکر دینی شناخته می‌شود، محصول نظام آموزشی کشورها است، افزود: امیرالمومنین (ع) در نهج‌البلاغه تعصب و پافشاری را بر پناه دادن به انسان بی‌پناه، وفای به عهد، طاعت کردن از نیکی‌ها، معصیت در برابر تکبر و عصیان در مقابل کبر و متکبر، بخشندگی، دوری از تجاوز به حقوق دیگران و فساد کردن در زمین جایز دانسته‌اند.

عضو هیئت علمی دانشکده فیزیک دانشگاه اصفهان تصریح کرد: فناوری به دانش و پژوهش‌های علمی وابسته است و در عصر حاضر طی ۳۰ تا ۴۰ سال گذشته تمام کشورها به نحوی به پژوهش مدرن دست پیدا کردند، فناوری به چیزی بیش از دانش و پژوهش‌ها وابسته است که از جمله این موارد می‌توان به تحقیق، ایده‌ها و اطلاعات اشاره کرد.‌

رکنی زاده ادامه داد: فناوری محصول دانش نیست و از مهارت ژرف برمی‌خیزد که این مهارت نیز مجموعه‌ای از دانش‌ها است و در هر جامعه‌ای مسئله‌ای برای نو آفریدن و نوآوری وجود دارد، توسعه فناوری یک رخداد استثنایی است، اما تغییر نوآوری نیست.

وی گفت: نیازمند سرمایه‌گذاری روی پژوهش هستیم، راه نوآوری، سرمایه‌گذاری بر انسان خلاق است و در صورت سرمایه‌گذاری بر اندیشه انسان خلاق در هر حوزه‌ای وارد عرصه نوآوری خواهیم شد.

کد خبر 749486

دیگر خبرها

  • توصیه دادستان کل کشور درباره نحوه اجرای طرح نور فراجا
  • بستنی ایرانی در کدام کشورها پرطرفدار است؟ | خارجی ها بستنی ایرانی را با این طعم‌ها دوست دارند | جدیدترین قیمت بستنی قیفی، متری، سنتی و ویژه را ببینید
  • لایحه «امنیت شغلی» قانونی مضاعف و غیرکارشناسی
  • راه رسیدن به نوآوری، سرمایه‌گذاری بر انسان خلاق است
  • نیروهای یگان ویژه موجب ارتقاء احساس امنیت شهروندان است
  • هشدار سایبری: از USB نامطمئن استفاده نکنید، بدافزار خطرناک PlugX در حال گسترش است
  • موبایل پرچمدار هواوی تحریم‌های تراشه آمریکا را دور زد
  • قیمت پایین تلویزیون ۴K هواوی خبرساز شد/ عکس
  • فناوری‌هایی که استاندارد امنیتی ضعیف دارند ممنوع می‌شوند
  • برگزاری میز خدمت پلیس فتا خوزستان در اهواز