Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-05-08@17:45:35 GMT

ورود ظریف به مسکو

تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۷۸۲۵۱

خرداد ؛وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در رأس یک هیات بلندپایه وارد مسکو شد.
به گزارش ایسنا، محمدجواد ظریف در بدو ورود به مسکو گفت: روسیه، دوست روزهای سخت جمهوری اسلامی بوده و ما با دوستان روزهای سخت خود معامله‌ای دیگر خواهیم داشت.
وی افزود: حملات اخیر رژیم صهیونیستی و موضوعاتی نظیر برجام، روند آستانه، جنگ یمن و موضوع افغانستان، محور گفت‌وگوهای ما با طرف روسی در این سفر خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


محمدجواد ظریف در جریان سفر به روسیه ، فردا (دوشنبه، ۱۱ شهریور) با سرگئی لاورف همتای روسی خود دیدار و رایزنی خواهد کرد.
بر اساس آنچه که اعلام شده، وزیران امور خارجه ایران و روسیه در ارتباط با مسائل بین‌المللی و منطقه‌ای از جمله سوریه، وضعیت کنونی در خلیج فارس، یمن و افغانستان گفت‌وگو و رایزنی می‌کنند.
همچنین موضوع برجام و گسترش همکاری‌های دو کشور در حوزه‌های تجاری و اقتصادی، از دیگر محورهای رایزنی لاورف و ظریف خواهد بود. برچسب ها: محمدجواد ظریف

منبع: خرداد

کلیدواژه: محمدجواد ظریف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۷۸۲۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسکو: به اخراج وابسته نظامی روسیه توسط لندن پاسخ می‌دهیم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز چهارشنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد: به اخراج وابسته نظامی روسیه توسط لندن پاسخ مناسب خواهیم داد.

در بیانیه صادره از سوی سخنگوی وزارت خارجه روسیه که در اختیار خبرگزاری ریانووستی قرار گرفت، آمده است: مسکو پاسخ مناسبی به اخراج وابسته نظامی خود توسط لندن خواهد داد.

این در حالیست که پیشتر وزیر کشور انگلیس گفته بود که لندن وابسته نظامی روسیه را اخراج می کند و وضعیت دیپلماتیک برخی از املاک و مستغلات متعلق به روسیه را هم لغو خواهد کرد.

جیمز کلورلی، وزیر کشور انگلیس پیشتر در این خصوص گفته بود که بریتانیا وضعیت دیپلماتیک برخی از املاک و مستغلات متعلق به روسیه را لغو می کند.

وزیر کشور انگلیس در ادامه افزود: ما وابسته نظامی روسیه را که یک افسر اطلاعات نظامی اعلام نشده است، اخراج می‌ کنیم. لندن محدودیت های جدیدی را نیز برای دریافت روادید دیپلماتیک برای روس ها وضع کرده است؛ از جمله محدود کردن مدت زمانی که دیپلمات‌ های روسیه می‌ توانند در بریتانیا سپری کنند.

این در حالیست که روسیه تا کنون بارها اعلام کرده است که اتهام زنی های غرب علیه این کشور فاقد هرگونه سند و مدرک بوده و لذا آن ها را نمی پذیرد و با آن ها مقابله به مثل خواهد کرد.

کد خبر 6100746

دیگر خبرها

  • مسکو: به اخراج وابسته نظامی روسیه توسط لندن پاسخ می‌دهیم
  • مسکو: نیروهای فرانسوی را هدف قرار می‌دهیم
  • مسکو در بزنگاه تصمیم درباره اردوغان
  • تحولات غزه و روابط دوجانبه محور رایزنی وزیران خارجه ایران و عمان
  • محورهای رایزنی وزرای خارجه روسیه و عربستان
  • سعید لیلاز: افشای فایل صوتی ظریف، عمدی بود
  • چین: از نشستهای صلح اوکراین با مشارکت همه طرف‌ها حمایت می‌کنیم
  • روسیه سفرای انگلیس و فرانسه را احضار کرد
  • آلمان سفیر خود را از مسکو فرا می‌خواند
  • اوکراین و غرب آمادگی گفت‌وگوی جدی با روسیه را ندارند