Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، حمیدرضا حاجی بابایی رئیس فراکسیون ولایی با اعلام حضور حاجی میرزایی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش  در نشست فراکسیون نمایندگان ولایی اظهار کرد: اهم موضوعاتی که نمایندگان با وزریر پیشنهادی آموزش وپرورش مطرح کردند مبتنی بر اجرای دقیق وصحیح سند تحول بنیادین در آموزش وپرورش، توجه ویژه به وضعیت معیشت فرهنگیان با توجه به شرایط اقتصادی موجود جامعه و ضرورت سازماندهی دقیق فرهنگیان بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: از دیگر دغدغه نمایندگان ملت در فراکسیون نمایندگان ولایی، برنامه ریزی صحیح برای جبران کمبود شدید نیروی انسانی است، همچنین تبدیل وضعیت نیروی انسانی پیمانی، خرید خدمت، حق التدریس‌ها، نهضت سواد آموزی، پیش دبستانی‌ها و تعیین تکلیف کنکور سراسری و روشن شدن آینده تعلیم وتربیت کشور است.

حاجی بابایی گفت: لزوم بازنگری در سرانه آموزشی مدارس که پاسخگوی نیاز وبرنامه‌های مدارس نیست، همچنین حمایت تجهیزاتی از هنرستان‌های از دیگر خواسته‌های نمایندگان مردم در این جلسه بود.

اولویت گذاری در اجرای برنامه‌های آموزش وپرورش

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی افزود:  ضرورت اجرای طرح رتبه بندی معلمان، رسیدگی به صندوق ذخیره فرهنگیان، تسریع در پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان نیز به زعم نمایندگان ولایی باید در اولویت برنامه‌های وزیر آموزش وپرورش قرار گیرد.

او گفت:  تلاش برای جلب توجه دولت به آموزش وپرورش به گونه‌ای که این وزارتخانه ونیاز‌ها وبرنامه‌های آن در اولویت برنامه‌های دولت قرار گیرد انتظاری است که آقای حاجی میرزایی باید در برنامه‌های خود داشته باشد.

حاجی بابایی اظهار کرد: خدمتگذاران مدارس نیز باید مورد توجه وزیر در برنامه‌های معیشتی قرار بگیرند چرا که به عنوان نیروی‌های موثر در مدرسه مدنظر هستند از سوی دیگر کمبود این گروه نیز دربرنامه ریزی‌های نیروی انسانی مدنظر باشد.

بیشتر بخوانید:انتقاد نمایندگان مجلس از برنامه های وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش

تضعیف آموزش و پرورش به معنای تضعیف کشور است

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی بیان کرد: نمایندگان مردم معتقدند که زیر ساخت پیشرفت وتعالی کشور آموزش وپرورش متعالی وبالنده است، اگر آموزش وپرورش تضعیف شود، نتیجه آن تضعیف کشور خواهد بود.

او گفت:  حاجی میرزایی وزیر پیشنهادی آموزش وپرورش در پاسخ به نمایندگان اظهار کرد که برنامه ما این است که سند تحول بنیادین در آموزش وپرورش به گفتمان غالب در آموزش وپرورش تبدیل شود، همچنین سند ۲۰۳۰ در آموزش وپرورش جایگاهی ندارد.

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی افزود: حاجی میرزایی معتقد است که بخشی از صندوق ذخیره فرهنگیان رابه فرهنگیان واگذار نماید، همچنین دانشگاه فرهنگیان تنها مرجع تربیت نیروی انسانی برای آموزش وپرورش است.

آماده شدن آئین نامه تبدیل وضعیت نیرو‌های حق التدریس و  نهضتی تا پایان شهریور

او افزود: وزیر پیشنهادی آموزش وپرورش بیان کرد که من ارتباطی با تشکل‌های سیاسی، صنفی وغیر صنفی نداشته و ندارم، همچنین حاجی میرزایی از آماده شدن آئین نامه تبدیل وضعیت نیرو‌های حق التدریس، نهضتی تا پایان شهریور خبرداد.

حاجی بابایی گفت: عدالت آموزشی از دیدگاه وزیر پیشنهادی آموزش وپرورش اولین اولویت است و کیفیت بخشی به مدارس غیردولتی را در دستور کار خواهند داشت.

او بیان کرد: حاجی میرزایی از پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان از اواخر شهریور خبرداد وگفت، نظام رتبه بندی نیز درهیات دولت درحال بررسی وآماده سازی است.

رئیس فراکسیون فرهنگیان درادامه افزود: وزیر پیشنهادی آموزش وپرورش جهت گیری به سوی آموزش‌های مهارتی تا ۵۰ درصد دانش آموزان و ایجاد هسته اقتصادی برای ساماندهی اقتصاد آموزش وپرورش را نیز از برنامه‌های خود اعلام کرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش و پرورش اخبار مدارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۷۸۵۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت برنامه‌ها در دانشگاه فرهنگیان کافی نیست

نماینده مردم شهرکرد،بن،سامان و فرخشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: میزان پیشرفت برنامه‌های کنونی در تربیت معلم لازم است اما کافی نیست و برای بعضی از مسئولان ملی و استانی که درک صحیحی از دانشگاه فرهنگیان ندارند باید احساس تاسف کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از چهارمحال‌وبختیاری، احمد راستینه شامگاه _پنجشنبه، سیزدهم اردیبهشت_ در نشست با هیئت علمی، کارکنان و ریاست دانشگاه فرهنگیان چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: تنها راه کاهش معضلات نظام تربیتی، تربیت معلم است و این دانشگاه فرهنگیان است که در خط مقدم قرار دارد.

وی افزود: میزان پیشرفت برنامه‌های کنونی در تربیت معلم لازم است اما کافی نیست و برای بعضی از مسئولان ملی و استانی که درک صحیحی از دانشگاه فرهنگیان ندارند باید احساس تأسف کرد.

نماینده مردم بن، سامان، شهرکرد و فرخشهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: خوشبختانه راهبرد اهمیت فرهنگ در چندین سال اخیر در بودجه دولت افزایش پیدا کرده است به طوری که بودجه بخش فرهنگی به سه درصد افزایش پیدا کرده است.

راستینه تصریح کرد: در سال‌های گذشته شاهد کم توجهی به فعالیت‌های تربیتی در آموزش‌وپرورش بوده‌ایم اما امروز اعتباراتی غیر از ردیف‌های اختصاصی به برنامه‌های تربیتی اختصاص پیدا کرده است اما این توجه هنوز به حد کفایت نرسیده است.

وی اضافه کرد: انتظار می‌رود هیئت امنا دانشگاه فرهنگیان استان به طور جدی پیگیر حل مسائل و مشکلات این دانشگاه در خصوص فضا، امکانات، تجهیزات و زیر ساخت‌ها باشند تا این دانشگاه در سال تحصیلی جدید با مشکلات کمتری پذیرا دانشجو معلمان جدیدالورود باشد.

نماینده مردم بن، سامان، شهرکرد و فرخشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به کمبود معلم در سالیان گذشته خاطر نشان کرد: در سال جاری با توجه به هماهنگی‌ها و پیگیری‌هایی که در سطح مجلس شورای اسلامی در خصوص مسئله نیرو انسانی و جذب آموزش و پرورش شده است این امید را می‌دهیم که شاهد تشکیل کلاس‌های درس با کمترین مشکل باشیم همچنین خوشبختانه مجوز استخدام ۷۰ هزار معلم جدید از سازمان اداری و استخدامی گرفته شده است که نشان دهنده اراده مسئولین نظام در خصوص حل مشکل کمبود معلم و کلاس‌های خالی از معلم است.

کد خبر 750216

دیگر خبرها

  • سند تحول آموزش و پرورش، نیازمند تحول
  • جذب دانشجو در دانشگاه فرهنگیان ۳۰۰ درصد رشد کرد
  • واکنش حاجی‌میرزایی به اظهارات صحرایی درباره سند 2030: از خدا پروا کنید!
  • «نمی‌توان با میانگین معدل ۱۲ مدعی الگوی جهانی بود»
  • کاهش سهم آموزش و پرورش از بودجه ۱۴۰۳ / ۶۳ درصد منابع دانشگاه فرهنگیان با کسر از حقوق دانشجومعلمان تأمین می‌‎شود
  • ضرورت توجه به مدرسه محوری در آموزش وپرورش
  • جزئیات برنامه‌های آموزش و پرورش برای ارتقای کیفیت نمرات امتحانی از زبان وزیر
  • کمک ۸۵ میلیارد تومانی خیران و دولت به آموزش‌وپرورش بردسکن
  • امسال ۱۰۵ هزار معلم جذب آموزش وپرورش می‌شوند
  • پیشرفت برنامه‌ها در دانشگاه فرهنگیان کافی نیست