Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-09@00:26:47 GMT

ساختار قدرت در روسیه به روایت مردی که از عرش به فرش رسید

تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۷۸۹۱۵

ساختار قدرت در روسیه به روایت مردی که از عرش به فرش رسید

ساعت 24-امسال در جشنواره فیلم ونیز یک فیلم مستند از الکس گیبنی مشهور به دل روسیه می‌رود و از زیر و بم این قدرت در این کشور پهناور می‌گوید.

 مستند «همشهری خ» (Citizen K) به کارگردانی الکس گیبنی مستندساز سرشناس موضوعی پرطرفدار دارد، قدرت در روسیه.

گیبنی که به ساخت مستند درباره موضوعات پرهیایو و چالشی مشهور است، با کمک گرفتن از میخاییل خودورکوفسکی میلیاردر روس به روایت ساختار قدرت در روسیه از پایان سیطره کمونیسم تا امروز می‌پردازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته درک ساختار قدرت در روسیه نیاز به اطلاعات فردی آگاه دارد و نمی‌توان با جستجوهای معمولی چیزی درباره آن پیدا کرد. همین شد که گیبنی سراغ خودورکوفسکی رفت. خودورکوفسکی تجربه در اوج بودن و سقوط کردن در روسیه را دارد. او که ثروتمندترین مرد روسیه شد، ۱۰ سال هم پشت میله‌های زندان بود. او اکنون ساکن لندن و از منتقدان پوتین است.

خودورکوفسکی در نشست مطبوعاتی فیلم «همشهری خ» در ونیز گفت: «من زیاد علاقه‌ای به صحبت کردن نداشتم. اما الکس آماده درک کردن بود و حالا پشیمان نیستم که این کار را با او به انجام رساندم.»

شاید این مستند تا حدودی یک جانبه باشد چرا که تنها با فردی منتقد قدرتمندترین فرد روسیه صحبت کرده است اما گیبنی می‌گوید که درخواستش برای گفتگو با پوتین یا دیمتری پسکف رد شده است. گیبنی که برای ساخت این مستند با ویزای معمولی به روسیه سفر کرده بود، در این باره گفت: «ما به عنوان فیلمساز و روزنامه‌نگار به آنجا رفتیم اما به آرشیو رسمی روسیه دسترسی پیدا نکردیم.»

او در ادامه با اشاره به حضور گسترده نام روسیه در زندگی آمریکایی‌ها و کنجکاوی همیشگی برای پی بردن به ساختار قدرت در آن کشور گفت: «تمام فیلم‌های من برای آگاه کردن شهروندان از قدرت و سوءاستفاده‌هایی است که از آن‌ می‌شود.»

«همشهری خ» در جشنواره فیلم ونیز به نمایش درمی‌آید اما هنوز تاریخی برای اکران آن تعیین نشده است.

منبع: خبرآنلاین

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۷۸۹۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساختار هیأت امنای محلات تهران شبیه فعالیت شورایاری‌هاست/حضورنهادهای فعال محلات در هیأت‌های امنا

عضو شورای شهر تهران گفت: در ساختار هیأت امنای محلات همه گروه‌های فعال در سطح محلات همچون هیأت‌های مذهبی، بسیج، مجموعه‌های ورزشی و فرهنگی و ... حضور دارند.

احمد علوی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به  آغاز فعالیت هیات امنای محلات شهر تهران و تأکید بر اینکه اداره کلانشهر تهران بدون مشارکت مردم غیرممکن است، گفت: در سال‌های اخیر شورایاری ها برای جلب مشارکت شهروندان در امور شهری فعال شده بودند، اما مشکلات قانونی ایجاد شده و نهایتا با حکم قضایی، فعالیت شورایاری‌ها متوقف شد.

وی با بیان اینکه بعد از توقف فعالیت شورایاری ها، شورای شهر زمینه فعالیت هیأت‌ امنای محلات را که به نوعی هیأت‌مدیره سرای محلات محسوب می‌شوند را فراهم کرد، افزود: در تدوین آئین نامه هیأت امنای محلات تلاش کردیم  مشکلاتی که برای فعالیت  شورایاری‌ها وجود داشت را در دستورالعمل هیأت امنا حل کنیم. به همین دلیل است که بخشی از ساختار هیأت امنای محلات شبیه فعالیت شورایاری‌ها است؛ بگونه ای که در قالب‌های مختلف مجدداً در کنار مدیریت شهری قرار می‌گیرند تا آنها را برای اداره بهتر شهر کمک کنند.

علوی ادامه داد: در دستورالعمل‌های ایجاد هیأت امنای محلات سعی کردیم بگونه ای کار کنیم که همه نهادهای فعال در محل دور هم جمع شوند تا برای محلات تصمیم‌گیری کنند؛ بطوری که از حضور هیأت‌های مذهبی، بسیج، مجموعه‌های ورزشی و فرهنگی سطح محلات و همچنین نمایندگان منتخب شورا و شهرداری به عنوان هیئت امنا استفاده خواهیم کرد تا آنها با احصا اولویت‌ها و نیازهای محله در مورد نحوه حل مشکلات با یکدیگر  تصمیم‌گیری کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پیدا شدن جسد مردی میانسال پس از ۱۰ روز در انباری خانه‌اش
  • افشای پرونده قتل مردی جوان در بشکه اسید
  • قرارگاه ملی مسجد باید بر تقویت ساختار مردمی اداره مساجد همت گمارد 
  • ساختار هیأت امنای محلات تهران شبیه فعالیت شورایاری‌هاست/حضورنهادهای فعال محلات در هیأت‌های امنا
  • عرضه روایت مستند کودکی حاج قاسم در نمایشگاه کتاب
  • افشای عمدی فایل صوتی ظریف به روایت سعید لیلاز /با خرابکاری در نطنز، این سایت چند ماه از کار افتاد /ایران زمین بازی را عوض کرده است
  • روایت اوکراین از خنثی‌سازی طرح روسیه برای ترور «زلنسکی»
  • نجات مردم میان‌سال خرم‌آبادی از عمق چاه ۲۵ متری
  • هشدار روسیه به آمریکا درباره «نتایج رویارویی دو قدرت اتمی»
  • دستگیری مردی که دایی و خاله‌اش را کشت