Web Analytics Made Easy - Statcounter

سعید حسینی گفت: سال‌هاست مجموعه‌های مختلفی در تلاش هستند تا بتوانند برای دانش آموزان محصل در مناطق محروم، نوشت افزار مورد نیازشان را تهیه کنند و در همین راستا پویشی به راه افتاد به نام «مشق احسان» تا همه مجموعه‌های مردمی با هم همکاری کنند.

سعید حسینی مدیر عامل مجمع نوشت افزار ایرانی_اسلامی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو در خصوص پویش ملی مشق احسان گفت: یکی از موضوعات مهمی که در سطح جامعه باید به آن توجه شود، موضوع عدالت آموزشی است که در تلاشیم همه دانش آموزان در هر سطحی از زندگی که هستند در فضای عادلانه تحصیلی ادامه تحصیل بدهند و فضای لازم اموزشی داشته باشند؛ یکی از مهم‌ترین بخش‌های عدالت آموزشی، بحث نوشت افزار و اقلام آموزشی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: سالهاست مجموعه‌های مختلفی در تلاش هستند تا بتوانند برای دانش آموزان محصل در مناطق محروم، نوشت افزار مورد نیازشان را تهیه کنند و در همین راستا پویشی به راه افتاد به نام «مشق احسان» که دومین سال خود را می‌گذراند و چند ویژگی دارد؛ اول اینکه در این پویش تلاش شده تا گستردگی در همکاری میان مجموعه‌ها ایجاد شود و بجای اینکه مجموعه‌ها خود جداگانه و در وسع کوچک به این اقدام بپردازند، این پویش راه افتاد تا همه مجموعه‌های مردمی به همراه مجموعه‌های حاکمیتی، مجموعه‌های خیریه، نیرو‌های جهادی و چهره‌ها با هم همکاری کنند.
حسینی ادامه داد: ویژگی دوم این پویش این است که خود نوشت افزار‌های که توزیع می‌شود ایرانی است و این ملی بودن اقلام، هم باعث اشتغال زایی می‌شود و هم طرح‌های چاپ شده بر روی نوشت افزار‌های ایرانی خود جنبه تربیتی نیز دارد این دو نکته در کنار هم می‌تواند اتفاق خوب و مثبتی را رقم بزند.
مدیر عامل مجمع نوشت افزار ایرانی_ اسلامی بیان کرد: چند روزیست این کار آغاز شده و مجموعه‌های زیادی اعلام همکاری کرده اند و به این پویش پیوستند؛ برای مثال ستاد اجرایی فرمان امام (ره) با مجموعه بنیاد احسان برکت، تهیه ۲۵۰ هزار بسته نوشت افزار را تقبل کرده اند و مردم هم از طریق تهیه بسته‌های نوشت افزار و هم از طریق کمک‌های مالی در حال همکاری با این پویش هستند.   وی افزود: با توجه به قرار داشتن در دهه اول محرم، کمک هیات‌ها را نیز همراه خود داریم؛ هیات‌ها میتوانند بعنوان پیوست اجتماعی حرکتشان در جمع آوری، بسته بندی و توزیع اقلام چه از طریق مالی و چه از طریق کمک‌های میدانی ما را در این پویش همراهی کنند.
حسینی در خصوص شیوه ساماندهی توزیع این اقلام گفت: در مجموع و در هدف گذاری اولیه ما تهیه ۵۰ هزار بسته است تا بتوانیم با مشارکت مجموعه‌های مردمی جمع آوری کرده و در مناطق محروم توزیع کنیم؛ در بحث توزیع هم تلاش کردیم تا در طی یک برنامه ریزی دقیق و درست از موازی کاری جلوگیری کنیم و برای رفع این اتفاقات آسیب شناسی صورت گرفته است و طوری برنامه ریزی کرده ایم که دو مجموعه جهادی در یک روستا فعالیت نکنند و تلاش می‌کنیم تا طی تقسیم بندی گروه‌های جهادی این اقلام تا اول مهرماه در تمامی نقاط لازم، توزیع شود.
وی اظهار داشت: بسته‌ها بر اساس گروه سنی و جنسیت دانش آموزان دسته بندی شده اند و برای هر مقطع‌های تحصیلی بسته‌های مورد نیاز آن مقطع آماده خواهد شد.
حسینی با اشاره به مردمی بودن این پویش بیان کرد: ما تلاشمان بر این است که همان مجموعه‌های مردمی که در جمع آوری و تهیه بسته به ما کمک کردند، در توزیع نیز همراه ما باشند؛ نیرو‌های جهادی، خیریه ها، مجموعه‌های عام المنفعه، مجموعه‌های دانشجویی و مجموعه‌های حاکمیتی به همراه این مجموعه‌های مردمی همه با هم تقسیم کار خواهیم کرد تا مجموعه‌های مختلف، نقاط جغرافیایی تحت پوشش خود را در طی پویش مشق احسان فرا خواهند گرفت تا بتوانیم به بهترین شکل این اقلام را در مناطق محروم توزیع کنیم.
وی افزود: بسته بندی از ۶ شهریور آغاز شده و تا ۲۶ شهریور ماه ادامه پیدا خواهد کرد و فراخوانی ایجاد شده تا داوطلبان مردمی، خیریه و نیرو‌های جهادی در بسته بندی اقلام با ما همکاری کنند و در این راه ما حداقل به روزی ۱۵۰ نیروی داوطلب نیاز داریم تا بتوانیم تا پیش از شروع سال تحصیلی اقلام را بسته بندی کرده و توزیع همزمان را نیز انجام دهیم.
دبیر مجمع نوشت افزار ایرانی و متولی پویش مشق احسان در پایان به مقر بسته بندی و جمع آوری اقلام اشاره کرد و گفت: مکان بسته بندی اقلام، مصلی امام خمینی (ره) مجموعه سرچشمه است که مردم عزیز میتوانند جهت کمک در بسته بندی در این مکان حضور یابند البته این مکان خود نقطه جمع آوری اقلام نیز هست همچنین می‌توانند از طریق کد #۱۵*۴۰۳۰* ما را در تهیه اقلام بیشتر همراهی کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سعید حسینی مجمع نوشت افزار ایرانی مشق احسان مناطق محروم نوشت افزار ایرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۷۹۱۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیر و کمان در زمین‌های تنیس شیرودی! / فدراسیون تماشاگر حراج کورت‌های تنیس

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، در فدراسیون تنیس همه چیز معطوف انتخابات است. انتخاباتی تک صدایی و تک کاندیدایی که از هم اکنون برنده آن مشخص است، اما مشخص نیست که چرا رئیس فدراسیون تنیس دغدغه آن را دارد. آنقدر زیاد که همه مسائل در فدراسیون تعطیل شده و به امان خدا رها شده و همه تمرکز روی انتخابات معطوف است. انتخاباتی که در آن فقط داوود عزیزی رئیس فدراسین و فریده گنجویی نایب رئیس زنان حضور دارند و بدیهی است که از حالا نتیجه انتخاات که هیچ حتی تعداد آرا نیز مشخص است، اما فدراسیون نشین‌ها به بهانه همین انتخابات پیش رو از پیش مشخص تنیس را رها کرده اند.

اتفاقی که این روز‌ها درباره کورت‌های تنیس مجموعه ورزشی شیرودی رخ می‌دهد و بی تفاوتی فدراسیون، دست کمی از یک فاجعه ندارد. مجموعه تنیس شیرودی خاستگاه این رشته در طول تاریخ و محل پرورش نوابغ تنیس ایران، مدت هاست بدون صاحب به امان خدا رها شده. کورت‌های خاطره انگیزی که محل بروز و ظهور بزرگترین ستارگان تنیس ایران بوده و هر اتفاق مهم و افتخارآفرینی در تنیس ایران در سال‌های دور و ۵ دهه قبل رخ داده، منبعث از این زمین‌ها بوده.

ستارگان بزرگی، چون تقی اکبری، جهانبخش سوری، منصور بهرامی، محمدرضا توکلی و... جملگی از این زمین‌ها به تنیس ایران معرفی شده اند و برای این رشته افتخار آفریده اند، اما در بی تفاوتی محض فدراسیون تنیس این زمین‌های خاطره انگیز و نوستالژیک و البته مهم و کلیدی دارد به یغما می‌رود.

قرار بر این شده که ۶ زمین تنیس پایین مجموعه شیرودی تغییر کاربری پیدا کرده و برای تمرین تیم تیر و کمان اختصاص یابد! تیم‌های تیر و کمان و پاراتیر و کمان پیش از این در زمین شماره ۲ مجموعه شیرودی تمرین می‌کردند، اما ظاهرا بهره بردار این زمین با ادامه فعالیت آنها در این زمین مخالفت کرده و حالا در یک تصمیم عجیب قرار شده کمانداران به کورت‌های تنیس شیرودی نقل مکان کنند. صرفنظر از اینکه زمین‌ها و کورت‌های تنیس هرگز مناسب تمرین رشته‌ای همچون تیر و کمان نیست و حتی می‌تواند به زمین و کورت‌ها آسیب وارد کند، اینکه یک زمین تخصصی تنیس به یک رشته غیر واگذار شود یک ضایعه بزرگ برای این رشته محسوب می‌شود.

آن هم رشته‌ای که تعداد زیرساخت‌ها و زمین‌های تخصصی آن به شدت اندک و ناچیز است و حتی برای یک قریه کوچک نیز پاسخگو نیست چه برسد به کلانشهری با ۱۸ میلیون جمعیت. رشته‌ای که اندک زیرساخت‌های موجود آن نیز از دوران گذشته اش به ارث رسیده و هیچ کوششی در چند دهه اخیر برای افزایش و رشد آن صورت نگرفته.



در رشته‌ای که بنا به تصمیمات غلط مدیرانش مهمترین زمین‌های کاربردی اش در مجموعه انقلاب برای درآمدزایی واگذار شده و تیم‌های ملی اش در تمامی رده‌ها زمینی ندارند که در آن تمرین کنند و همانند خانه به دوش‌ها باید با خواهش و تمنا از مالکان، بهره برداران و بخش خصوصی برای تنیسورهایش وقت تمرین بگیرد، این بی اعتنایی و بی تفاوتی به یک زمین قدیمی و استاندارد و خاطره انگیز براستی تاسف بار است. زمین‌هایی که  با توجه به موقعیت جغرافیایی اش و حضور در مرکز شهر می‌تواند بهترین بازدهی را داشته باشد و اهالی این رشته به ویژه جوانان بتوانند در یک فضای استاندارد و مناسب در آن به تنیس بپردازند، با سهل انگاری فدراسیون می‌خواهد میزبان تیر‌هایی شود که بی رحمانه بر خاک آن فرود خواهد آمد و سیبل کمانداران شود.

این در حالیست که فدراسیون تنیس اخیرا با سر و صدای بسیار طرح تنیس ارزان را رونمایی کرده و در این طرح نمایشی مجموعه لاکچری و گران استقلال را در ساعات مرده قرار است در اختیار تنیسور‌های برتر رنکینگ کشوری قرار دهد. صرفنظر از اینکه این طرح تنها یک جمعیت کوچک و خاص را در بر می‌گیرد، پرداخت شهریه در نظر گرفته شده برای قشر متوسط و زیر متوسط نیز دشوار است تا بیشتر متوجه شویم که این طرح تنها برای شوآف و عده‌ای خاص در نظر گرفته شده، نه عموم مردم. 

کاش فدراسیون تنیس به جای این طرح‌های نمایشی و البته ذوب شدن در انتخابات از پیش تعیین شده، اندکی هم به این رشته توجه کند و اجازه ندهد که این زمین‌های نوستالژیک و مهم به این سادگی از تنیسور‌ها خالی شده و جولانگاه کمانداران شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بازدید جمعی از نمایندگان تهران از اداره کل انتقال خون استان تهران
  • مراحل تماشایی بسته بندی صد‌ها تن «خرچنگ برفی» در کارخانه (فیلم)
  • تیر و کمان در زمین‌های تنیس شیرودی! / فدراسیون تماشاگر حراج کورت‌های تنیس
  • جعبه آماده ۵۰ عددی از کجا بخریم
  • توقیف ۱۰۵۰ بسته شکر بسته بندی غیر استاندارد در استان کرمانشاه
  • چاپ جعبه مقوایی اختصاصی در تیراژ بالا از کجا بخریم
  • خرید ساک دستی ۵۰ عددی آماده
  • فرآیند تولید و بسته بندی میلیون‌ها همبرگر مرغ در کارخانه (فیلم)
  • خبر‌هایی از توزیع بسته های معیشتی بین نیازمندان بیارجمند
  • تامین و توزیع اقلام ضروری امدادی در سراسر استان سمنان