Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس: جلسه علنی صبح امروز مجلس شورای اسلامی به ریاست علی لاریجانی فعالیت آغاز شد.

امیرحسین قاضی زاده هاشمی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی دستور کار نمایندگان را بدین شرح قرائت کرد:

ادامه رسیدگی به لایحه تجارت، طرح دو فوریتی تسهیل تسویه بدهی بدهکاران شبکه بانکی کشور، طرح اصلاح موادی از قانون آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، طرح تشدید مجازات اسیدپاشی و حمایت از بزه دیدگان ناشی از آن، لایحه موافقتنامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری خلق چین در خصوص همکاری در زمینه بهداشت و قرنطینه دامی، لایحه تاسیس صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی

اسامی تاخیرکنندگان آغاز جلسه علنی امروز مجلس

اسامی تاخیرکنندگان آغاز جلسه علنی امروز مجلس از سوی هیأت رئیسه اعلام شد که بر این اساس ۸ نفر از نمایندگان با تاخیر در جلسه امروز حاضر شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش فارس، اسامی تاخیرکنندگان آغاز جلسه علنی امروز مجلس (دوشنبه ۱۱ شهریور ۹۸) از سوی هیأت رئیسه اعلام شد که این اسامی عبارتند از:

۱-علیرضا ابراهیمی نماینده مردم رامیان و آزادشهر

۲-علی اکبری نماینده مردم بجنورد

۳- عباس پاپی‌زاده نماینده مردم دزفول

۴- جلیل رحیمی‌جهان‌آبادی نماینده مردم تربت‌جام

۵-محمدقسیم عثمانی نماینده مردم بوکان

۶- اسدالله قره‌خانی نماینده مردم علی‌آباد

۷- جواد کاظم‌نسب نماینده مردم اهواز

۸- نبی هزارجریبی نماینده مردم گرگان

یک ماده از لایحه تجارت به کمیسیون قضایی ارجاع شد

با تصویب نمایندگان مجلس و به دلیل ابهام و پیگیری پیشنهاد دهندگان اولین ماده لایحه تجارت به کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس ارجاع شد.

به گزارش فارس، نماینگان مجلس شورای اسلامی در ادامه رسیدگی به لایحه تجارت در نشست علنی صبح امروز (دوشنبه ۱۱ شهریور) با ارجاع ماده ۲۷۹ این لایحه به کمیسیون قضایی و حقوقی موافقت کردند.

به دلیل وجود ابهام در متن و همچنین پیگیری پیشنهاد مشترک حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده شاهین‌شهر و نادر قاضی‌پور نماینده ارومیه و با درخواست علی لاریجانی رئیس مجلس ماده ۲۷۹ به این کمیسیون ارجاع شد تا موضوع در دستور کار اعضای کمیسیون قرار گیرد.

در ماده ۲۷۹ آمده است: پس از آنکه ضامن دین اصلی را پرداخت کرد، مضمون‌له باید تمام اسناد و مدارکی که برای رجوع ضامن به مضمون عن لازم و مفید است به او بدهد واگر دین اصلی وثیقه داشته باشد، آن را به ضامن تسلیم کند. اگر دین اصلی وثیقه غیر منقول داشته باشد، وثیقه دهنده مکلف است تشریفاتی که برای وثیقه به ضامن به عنوان وثیقه گیرنده جدید لازم است، انجام دهد.

از ۲۱۳ نماینده حاضر در نشست علنی پارلمان ۱۵۹ نماینده با رای مثبت ۸ نماینده رای منفی و ۵ نماینده رای ممتنع دادند که بر این اساس ماده ۲۷۹ به کمیسیون قضایی ارجاع داده شد.

لاریجانی: بانک‌ها به جای اخذ طلب از وثیقه به سراغ ضامن می‌روند

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اخذ طلب از ضامن، در گام اول اشتباه است، گفت: اکنون بانک‌ها به جای آن که ابتدا طلب خود را از وثیقه برداشت کنند مستقیم به سراغ ضامن رفته و یقه آن را می‌گیرند.

به گزارش فارس، نادر قاضی پور در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی (دوشنبه ۱۱ شهریور) و در جریان بررسی ماده ۲۷۹ لایحه تجارت گفت: امروز در سیستم بانکی ما به گونه‌ای عمل می‌شود که فردی که برای ۴۰۰ میلیون وام ضامن شده است پس از آن که فرد وام گیرنده توان پرداخت وام خود را ندارد به سراغ ضامن رفته و سود آمده روی بدهی را از ضامن اخذ می‌کند. به گونه‌ای که این فرد باید ۲ میلیارد تومان دارایی‌اش را بپردازد.

وی افزود: این روش غلطی است چرا که فردی که برای ۴۰۰ میلیون تومان ضامن شده اکنون باید زندگی‌اش را از دست بدهد.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر نماینده ارومیه بیان کرد: صحبت قاضی‌پور درست است. اکنون بانک‌ها به جای این که ابتدا از وثیقه طلب خود را برداشت کنند به سراغ ضامن رفته و یقه آن را می‌گیرند. این یک سیستم غلطی است که مشکلاتی را ایجاد کرده است. باید این نقص در این لایحه جبران شود.

ارجاع یک ماده دیگر از لایحه تجارت به کمیسیون قضایی

نمایندگان مجلس در نشست علنی امروز مقرر کردند که ماده ۲۹۳ لایحه تجارت به دلیل وجوه ابهام وروشن شدن عبارات به کمیسیون قضایی ارجاع شود.

به گزارش فارس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (دوشنبه ۱۱ شهریور) با ارجاع ماده ۲۹۳ لایحه تجارت به کمیسیون قضایی وحقوقی موافقت کردند. به دلیل وجود ابهام و روشن شدن عبارت این ارجاع صورت گرفت.

در ماده ۲۹۳ آمده است:ضمانت نامه مستقل در صورتی قابل انتقال است که صراحتا عبارت قابل انتقال در آن درج شده باشد. انتقال ضمانت نامه با موافقت صادر کننده و پس از اخطاریه انتقال دهنده به ضامن مبنی بر اینکه انتقال گیرنده جانشین حقوق و تعهدات او در رابطه پایه شده است، محقق خواهد شد.

از ۲۱۴ نماینده حاضر در صحن پارلمان ۱۴۲ نماینده با ارجاع این ماده به کمیسیون قضایی موافقت کرده و ۶ نماینده مخالفت و ۵ نماینده هم رای ممتنع داده‌اند.   نمایندگان مجلس احکام ضمانت را در لایحه تجارت تعیین کردند

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح امروز و در ادامه رسیدگی به لایحه تجارت احکام ضمانت تبعی را تعیین کردند.

به گزارش فارس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (دوشنبه ۱۱ شهریور) موارد ۲۷۴ تا ۲۸۰ لایحه تجارت را بررسی کرده و به تصویب رساندند.

بر اساس ماده ۲۷۴ این لایحه ضمانت بر دو قسم است. ضمانت تبعی و ضمانت مستقل.

بر اساس ماده ۲۷۵ این لایحه در هر مورد که چند شخص به موجب قرارداد یا قانون به طور مستقل مسئول ایفای دین واحدی باشند بستانکار می‌تواند برای وصول تمام یا بخشی از طلب خود به هر یک از مسئولان رجوع کند. مگر این که مطابق قانون یا قرارداد مکلف شده باشد در ابتدا به یکی از مسئولان مراجعه و در صورت عدم وصول طلب به دیگری رجوع کند.

بر اساس ماده ۲۷۶ این لایحه ضامن قبل از رسیدن اجل دین اصلی ملزم به تادیه نیست. حتی اگر به سببی مانند فوت دین اصلی حال شود. ضمان حال از این حکم مستثنی است.

بر اساس ماده ۲۷۷ این لایحه این لایحه اگر حق مطالبه دین اصلی مشروط به شرطی مانند اخطار قبلی باشد رعایت آن شرط نسبت به ضامن نیز الزامی است.

بر اساس ماده ۲۷۸ این لایحه چنانچه تمام یا بخشی از دین اصلی به هر نحو ساقط گردد ضامن نیز حسب مورد نسبت به تمام دین یا بخش ساقط شده از مسئولیت بری می‌شود.

بر اساس ماده ۲۸۰ این لایحه ضامنی که به صورت تبرعی ضمانت کند حق رجوع به مضمون عنه را ندارد. اخبار داغ ویدئوی چالش بطری هنرپیشه معروف ساختگی از کار درآمد! +فیلم فیلم: توضیح کارگردان «گاندو» درباره سکانس حاشیه‌‌ساز هواپیما فیلم: چالش باز کردن درب بطری به صداوسیما رسید! فیلم: خودرو گرانقیمت منشا به آتش کشیده شد! فیلم: علی ضیا روی آنتن زنده ادای احمدی‌نژاد را در آورد غارت بار تریلی توسط مردم بی فرهنگ! + فیلم

منبع: فردا

کلیدواژه: لایحه تجارت نمایندگان مجلس مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۷۹۲۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز جلسه علنی مجلس/ بررسی ایرادات شورای نگهبان در طرح مالیات بر سوداگری

نمایندگان مجلس امروز به ادامه بررسی ایرادات شورای نگهبان در طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی می‌پردازند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، جلسه علنی امروز_ یکشنبه ۹ اردیبهشت_ مجلس شورای اسلامی دقایقی پیش به ریاست محمدباقر قالیباف شروع شد که موارد کاری آن به شرح زیر است:

ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون اقتصادی درباره طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی (ایرادات شورای نگهبان)

گزارش کمیسیون انرژی درباره لایحه ارجاع اختلاف شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران با شرکت بازرگانی دولتی هند (اس. تی. سی) به داوری

گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها درباره طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه مجلس و تعداد نمایندگان آن‌ها

گزارش کمیسیون اجتماعی درباره لایحه یک فوریتی پیشگیری از آسیب دیدگی زنان و ارتقای امنیت آنان در برابر سوءرفتار

گزارش کمیسیون اجتماعی درباره طرح استفساریه ماده ۴۸ قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی به مقررات مالی دولت (۱)

گزارش کمیسیون کشاورزی درباره طرح استفساریه جزء یک بند الف ماده ۹ قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب ۱۴۰۰

گزارش کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی درباره نقض و استنکاف در اجرای قانون خرید تضمینی خرید محصولات کشاورزی با اصلاحات و الحاقات بعدی

کد خبر 748603

دیگر خبرها

  • پیش‌نویس لایحه حمایت جامع از نخبگان ایرانی با ۵۵ ماده تدوین شد/ اعلام آمادگی نمایندگان خانه ملت برای حمایت از نخبگان
  • قالیباف: دست لابی‌های پنهان را در مجلس یازدهم بستیم
  • پیش‌نویس لایحه حمایت جامع از نخبگان ایرانی با ۵۵ ماده تدوین شد
  • لحظه به لحظه از صحن علنی مجلس / لایحه برنامه هفتم پیشرفت اصلاح شد
  • لحظه به لحظه از صحن علنی مجلس / ادامه بررسی ایرادات شورای نگهبان در لایحه برنامه هفتم توسعه
  • جلسه علنی مجلس آغاز شد/ ادامه بررسی بخش دوم لایحه بودجه
  • جلسه علنی نوبت صبح مجلس پایان یافت/ عصر امروز؛ ادامه بررسی بودجه
  • مجلس وارد بررسی جزئیات لایحه ارتقای امنیت زنان شد
  • آغاز جلسه علنی مجلس/ بررسی ایرادات شورای نگهبان در طرح مالیات بر سوداگری
  • جلسه علنی مجلس آغاز شد/ بررسی ایرادات طرح مالیات بر سوداگری