Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-03@00:26:30 GMT

مرز سومار بزودی بازگشایی می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۷۹۶۶۶

مرز سومار بزودی بازگشایی می‌شود

کیوان کاشفی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: علت بسته شدن مرز سومار مشکلات و تخلفات پرسنل عراقی در این مرز بوده که دولت عراق را مجبور به تعطیلی آن و جابجایی مسئولان کرده است.

او اظهار داشت: بسته شدن این مرز خبر خوبی برای استان کرمانشاه نیست زیرا بخش خصوصی و دولتی ما سرمایه‌گذاری بزرگی را در این مرز انجام داده و سومار پنجره ورود تجاری استان به بخش میانی و جنوب عراق است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به دلیل تخلفات متعدد مدیریت مرز سومار در طرف عراقی، این مرز به صورت رسمی از روز ۲۸ مرداد به دستور عادل عبدالمهدی، نخست‎وزیر عراق بسته شد.

بالافاصله پس از تعطیلی سومار، مثنی تمیمی استاندار دیالی عراق و هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه در مرز سومار دیدار کردند و با تاکید بر تکمیل و تجهیز زیرساخت های این مرز، به ضرورت بازگشایی سریع آن اشاره کردند.

استاندار کرمانشاه در این دیدار گفت: بسته شدن سومار خسارت های اقتصادی متعددی برای ۲ استان کرمانشاه و دیالی خواهد داشت و باید رویکرد هر ۲ استان به سمت افزایش مبادلات اقتصادی باشد.

مرز سومار در فاصله ۶۷ کیلومتری گیلانغرب و ۹۰ کیلومتری شهر قصرشیرین واقع شده است.

در آن سوی مرز و در عراق، نزدیک ترین شهر به سومار، شهر مَندلی از توابع فرمانداری بلدروز است که ۱۵ کیلومتر با سومار فاصله دارد.

بازارچه مرزی سومار فاصله حمل کالا را به بغداد کوتاه‌تر کرده است و اکنون بیشتر کالاهای صادراتی به استان‌های شرقی عراق از این معبر صادر می‌شود.

در سال گذشته حدود ۶۰ هزار کامیون با یک میلیون تن کالا از مرز سومار مبادله شده ‎است.

این مرز به تازگی در جلسه هیات دولت ایران به عنوان مرز رسمی مصوب شده است.

استان کرمانشاه دارای سه مرز رسمی خسروی، پرویزخان و سومار با کشور عراق است.

سال گذشته حدود سه میلیارد دلار کالا از استان کرمانشاه به خارج از کشور صادر شد.

۷۴۴۴/۸۰۶۶

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر ایران بخش خصوصی دلار سرمایه گذاری عادل عبدالمهدی قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۷۹۶۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشایی راه ارتباطی مازندران به قزوین

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، در حالی که در دومین ماه از فصل بهار هستیم ارتفاع برف در این محور به حدود ۱۰ متر می‌رسد.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان تنکابن با اشاره به اینکه جاده سه هزار تنکابن هرساله با بارش نخستین برف به مدت ۵ ماه بسته می‌شود گفت: بازگشایی این محور نسبت به سال گذشته ۱۰ روز زودتر با تلاش ۸ راهدار و ۵ دستگاه خودرو سبک و سنگین آغاز شد.

عادل منصورکیایی با اشاره به اینکه برف در مناطق سلج انبار و بشم سر به حدود ۱۰ متر می‌رسد افزود: با بازگشایی محور سه هزار تنکابن به الموت قزوین مدت زمان مسافت از ۱۰ ساعت به ۳ ساعت کاهش پیدا کرده است.

وی بازگشایی این محور را در توسعه اقتصادی و رونق گردشگری منطقه بسیار مهم دانست.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان تنکابن گفت: نیرو‌های راهداری استان قزوین هم از روستای پیچ بن و کاروانسرا الموت قزوین شروع به بازگشایی محور کردند.

یادآور می‌شود طول این محور در محدوده تنکابن ۷۰ و استان قزوین ۹۰ کیلومتر است. ۱۲ کیلومتر از ۷۰ کیلومتر طول این محور در محدوده تنکابن برف گیر است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ۵ انتصاب توسط استاندار کرمانشاه
  • انتصاب ۳ معاون فرماندار و ۲ بخشدار در استان کرمانشاه
  • اصلاح قانون کار امنیت شغلی کارگران، بزودی
  • بازگشایی گذرگاه بیت حانون در شمال غزه پس از هفت ماه
  • بزودی صدور دسته چک منوط به ثبت اطلاعات در سامانه املاک و اسکان خواهد شد
  • بازگشایی گردنه پیچ‌بن در الموت+ فیلم
  • بازگشایی جاده سه هزار تنکابن پس از ۵ ماه (فیلم)
  • بازگشایی راه ارتباطی مازندران به قزوین
  • بورل: چند کشور بزودی کشور فلسطین را به رسمیت خواهند شناخت
  • تحقق کامل تعهد اشتغال استان کرمانشاه