Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، میرمحسن حسینی قمی ضمن تأیید خبر تولد دوتوله شیر در باغ وحش باغلارباغی تبریز، اظهار کرد: تولد دو توله شیر در باغلاباغی اتفاقی نادر و خبری مسرت بخش است؛ چرا که برای تحقق چنین اتفاقی، نیاز به اقدامات تخصصی و خاص است، هر باغ وحشی نمی‌تواند از حیوانی گوشت خوار مانند شیر زاد و ولد داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با فراهم شدن شرایط تغذیه مناسب و احساس آرامش و امنیت در این مرکز، شیرها جفت گیری کرده و دو توله شیر به دنیا آمدند.

قمی با بیان این‌که برای حفظ آرامش شیرها، هیچ کسی اجازه ورود به محوطه‌ی توله شیرها را ندارد، گفت: برای جلوگیری از آشفتگی حیوانات، کسی وارد محل تولد توله شیرها نمی‌شود، بعد از سپری شدن مدتی و با تثبیت شرایط، متخصصان، جنسیت توله شیرها را از نزدیک بررسی می‌کنند.

وی با بیان این‌که شیرهای نگهداری شده در باغلار باغی، شیر آفریقایی هستند، بیان کرد: شیر نر حدود سه سال قبل از باغ وحش ارم تهران خریداری شده و شیر ماده نیز از حدود ۱۰ سال قبل در این باغ وحش نگهداری می‌شود.

معاون محیط زیست طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی با اشاره به بازدید کارشناسان حفاظت محیط زیست از مرکز نگهداری باغلارباغی، گفت: شرایط این مرکز از لحاظ نگهداری و رسیدگی به تغذیه حیواناتی مانند شیر مناسب بوده است و در حال حاضر هیچ گونه نگرانی در خصوص نگهداری حیوانات وجود ندارد.

کد خبر 4708849

منبع: مهر

کلیدواژه: حفاظت از محیط زیست تبریز باغ وحش هفته دولت بوشهر قزوین شیراز ایلام ماه محرم گرگان شهرکرد یاسوج استانداری سمنان خطبه های نماز جمعه خرم آباد اربعین حسینی کهگیلویه و بویراحمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۷۹۶۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارس پلنگ باغ وحش مشهد تحت درمان قرار دارد

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی اداره کل محیط زیست خراسان رضوی گفت: پلنگ باغ وحش مشهد به دلیل شکستگی دست چپ همچنان تحت درمان است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، جواد نباتی درباره آخرین وضعیت "ارس" پلنگ باغ وحش مشهد اظهارداشت: ارس، که در حال حاضر حدود 12 سال سن دارد، با توجه به سابقه بیماری عصبی پیش رونده و غیر قابل برگشت و افزایش سن گونه وضعیتی خاص دارد که باعث شده  از لحاظ حرکتی ، حرکت محدودی داشته باشد.

وی افزود: این گونه به جهت شکستگی دست چپ از ناحیه بازو  مدتی است که تحت درمان است و به همین علت  در دید عموم  نیست.

نباتی در رابطه با علت این شکستگی گفت: ارس از سال 97 به دلیل بیماری عصبی گاهی دچار تشنج می‌شود که با دارو تحت درمان است ولی باز هم گاهی اوقات تشنج می‌کند و پس از بررسی‌های انجام شده علت شکستگی بازوی چپ، همین تشنج و به خصوص زمان اوج‌گیری تشنج تشخیص داده شده است. 

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی اداره کل محیط زیست خراسان رضوی تصریح کرد: با توجه به اینکه حیوان به دلیل بیماری عصبی کلا  تحرک زیادی ندارد، لنگش و آسیب به بازو  حیوان دیر تشخیص داده شده و آخرین بار لنگش، در حدود دو هفته به اخر سال 1402 یعنی نیمه اسفندماه  دیده شده است.

نباتی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط خاص بیماری ارس و احتمال ریسک بالا برای بیهوشی ارس، در نهایت با تصمیم تیم درمانی در تاریخ 19 فروردین سال جاری از دست ارس عکس رادیوگرافی تهیه شد.

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی اداره کل محیط زیست خراسان رضوی گفت: در حال حاضر ارس در باغ وحش مشهد در فضای مربوط به خودش نگهداری شده، که البته به صورت محصور و دور از انظار عمومی است.

انتهای پیام/282/.

دیگر خبرها

  • مشاهده یک خرس قهوه‌ای و ۲ توله‌اش در اقلید +فیلم
  • پیام خوش اداره ورزش تبریز به تراکتوری‌ها
  • مشاهده یک خرس قهوه‌ای و ۲ توله اش در اقلید
  • دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: نگهداری از توله سگ و گربه جای فرزندان را گرفته است
  • ارس پلنگ باغ وحش مشهد تحت درمان قرار دارد
  • شیراز چگونه یک کلان‌شهر بدون آلودگی هوا شد؟
  • لکه‌های صنعتی غرب البرز به شهرک صنعتی تبدیل شود
  • رهاسازی ۶ جوجه جغد انبار در منطقه مارون کهگیلویه و بویراحمد
  • قدردانی از معلمان حامی محیط‌زیست چهارمحال و بختیاری
  • تجلیل از معلمان حامی محیط‌زیست در چهارمحال و بختیاری