Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- براساس آمار بانک مرکزی بالغ بر ۵ میلیارد و ۶۴۰ میلیون تومان سفته و برات در تیر ماه ٩٨ در شهر تهران فروخته شد که در مقایسه با ماه قبل ۱۷ درصد و نسبت به ماه مشابه سال قبل ۴۱.۴ درصد افزایش داشته است. تاریخ انتشار: 10:43 - 11 شهريور 1398 - کد خبر: ۵۴۶۴۸۳

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان، آخرین آمار بانک مرکزی نشان می‌دهد که بالغ بر ۵ میلیارد و ۶۴۰ میلیون تومان سفته و برات در تیر ماه ٩٨ در شهر تهران فروخته شد که در مقایسه با ماه قبل ۱۷ درصد و نسبت به ماه مشابه سال قبل ۴۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۴ درصد افزایش داشته است.

همچنین بررسی‌ها حاکی از آن است که چهارماه ابتدایی سال ۹۸ بالغ بر یک میلیارد و ۹۱۸ میلیارد تومان سـفته و بـرات در شـهر تهران فروخته شد که در مقایسه با دوره مشابه سال قبـل ۳۵.۷ درصـد رشد داشته است.

لازم به ذکر است که طبق آمار شعبه واخواسـت دادگستری استان تهران در تیر ماه ٩٨ معادل ۵۰۰ برگ سفته و برات به مبلغی معادل یک میلیارد و ۶۵۶ میلیون تومان در شهر تهران واخواست شد.

در ماه مورد بررسی مبلغ سفته و برات واخواست شده ۳۸.۹ و شاخص تعداد به عدد ۴۷.۲ رسید که در مقایسه با ماه قبل به ترتیب ۱۱.۴ و ۳۵.۵ درصد کاهش و نسبت به ماه مشابه سال قبل به ترتیب ۱۶.۵ درصد و ۹.۳ درصد رشد داشته است.

در این بین شاخص متوسط مبلغ یک برگ سـفته و برات واخواست شده در تیر ماه ٩٨ به عدد ۱۳۶.۶ رسید به طوریکه این شاخص در تیر ماه ٩٧ معادل ۶۱.۱ بوده است.

همچنین بررسی‌ها دردر چهارماه اول سال ۹۸ نشان می‌دهد که معادل ۲ هزار و ۳۰۰ برگ سفته و برات به مبلغی معـادل ۴ میلیارد و ۹۰۹ میلیـارد تومان در شـهر تهـران واخواسـت گردیـد.

گفتنی است در ایـن دوره متوسـط شـاخص هـای تعـداد و مبلغ سفته و برات واخواست شده به ترتیب به اعداد ۷۰.۸ و ۶۶.۶ رسید کـه نسـبت بـه دوره مشـابه سال قبل به ترتیب ۱۵ درصد و ۵۱ درصد کاهش داشته است.

همچنین شاخص متوسط مبلغ یک برگ سفته و برات واخواست شده در چهارماه ابتدایی سال جاری به عدد ۹۵.۳ رسید به طوریکه عدد شاخص مذکور در مدت مشابه سال گذشته معـادل ۱۴۹.۷ بـوده اسـت.

 

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: بانک مرکزی سفته برات تیرماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۷۹۷۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصلاح قیمت مواد اولیه برای تولید خودرو امری ضروری است/ افزایش 40 درصدی اعلام نیاز سایپا به ورق خودرو در راستای افزایش تولید خودرو در سال جاری

به گزارش «تابناک» به نقل از سایپانیوز، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا به همراه تنی چند از اعضای هیات مدیره،‌ معاونان و مدیران عامل شرکت های گروه سایپا ضمن حضور در شرکت فولاد مبارکه و بازدید از خطوط تولید، در نشستی با مدیرعامل و اعضای هیات مدیره این شرکت در راستای انجام تعاملات بیشتر به گفتگو پرداخت.

جواد توسلی مهر در این نشست مشترک گفت: صنعت فولاد صنعت مادر و یکی از زیرساخت‌های مهم تولید کشور است و از سوی دیگر نیز صنعت خودرو نیز پیشران است.

او با بیان اینکه بحث تولید می‌تواند حال مردم را خوب کند و با پرداختن به تولید و تأمین معیشت مردم سایر مشکلات نیز حل خواهد شد و راهکار آن اعتماد به توانمندی های داخلی و ظرفیت خوبی است که در کشور وجود دارد، افزود: شرکت‌های خودروسازی با حدود ۵۵ میلیون نفر سهامدار در بازار سرمایه رو به رو هستند، علاوه بر این ۶۰۰ هزار خانواده در زنجیره تأمین خودروسازی ارتزاق می‌کنند و گروه خودروسازی سایپا و ایران خودرو حدود ۱۰۰ هزار خانواده را شامل می‌شوند که قسمت بزرگی از اجتماع هستند و اگر روند این دو خودروساز در تولید مناسب باشد حال طیف بزرگی از مردم خوب خواهد شد.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با بیان اینکه در کشور و در دهه ۹۰ ایران خودرو دیزل زیانی ۱۳ برابر سرمایه داشت، افزود: در این شرایط سهامداران برای انحلال شرکت شکایت کرده بودند، سهامداران عمده از جمله ایران خودرو حال خوبی نداشت اما وقتی روند معکوس شد و افزایش و جهش تولید را در دستور کار قرار دادیم، در سال ۹۹ به چهار برابر میزان تولید رسیدیم و سال 1400 به سود خالص سنگین و سال ۱۴۰۱ به ۷ هزار میلیارد سود خالص رسیدیم و به نسبت همین مبلغ، پول به دولت دادیم و می‌توان گفت ۲ همت برای تولید سرمایه‌گذاری شد که حجم زیادی از اشتغال زایی را به همراه داشت.

او با بیان اینکه امسال در سایپا برنامه‌ای در دستور کار داریم که  ۱۰۰ درصد قابل انجام است، گفت: تولید حدود ۶۷۱ هزار دستگاه خودرو را در دستور کار داریم و این آمار در سال گذشته 480 هزار خودرو بوده است که می‌توان گفت در سال جاری ما ۴۰ درصد افزایش تولید را خواهیم داشت.

توسلی با بیان اینکه اصلاح قیمت مواد اولیه برای تولید خودرو امری ضروری است، ابراز کرد: ما مواد اولیه را از بورس تهیه می‌کنیم و اگر این قیمت توسط دولت مدیریت و نگهداری شود دیگر هر روز نیاز به قیمت‌گذاری خودرو نداریم و بخش عمده مشکلات در این حوزه برطرف خواهد شد.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با بیان اینکه برای انجام روند اصلاحی، رفتارهای خوبی را شاهد بوده‌ایم، ابراز کرد: امیدواریم تا چند روز آینده نتایج خوبی را از دولت در اصلاح قیمت مواد اولیه دریافت کنیم که بر این اساس تعاملاتمان با زنجیره تأمین از جمله فولادمبارکه بهتر و باعث مناسب تر شدن وضعیت تولید خواهد شد.

او تصریح کرد: استفاده از فناوری‌های نوین،‌ صنایع دانش بنیان، صنایع های‌تک، ایجاد تنوع محصول و افزایش کیفیت مستلزم جهش تولید و اصلاح ساختارهای مالی است که با انجام این امور یقینا سال متفاوتی در صنعت خودرو کشور خواهیم داشت و رکورد دهه 90 شکسته خواهد شد.

توسلی مهر افزود: تعاملات ما با فولادمبارکه در راستای افزایش 40 درصدی تولید خودرو است که افزایش ۴۰ درصدی اعلام نیاز به ورق خودرو در این راستا است.

دیگر خبرها

  • افزایش ۳۰ درصدی مستمری مددجویان ایلام در سال جاری
  • اصلاح قیمت مواد اولیه برای تولید خودرو امری ضروری است/ افزایش 40 درصدی اعلام نیاز سایپا به ورق خودرو در راستای افزایش تولید خودرو در سال جاری
  • رونمایی از برات الکترونیکی زنجیره تأمین مالی با حضور وزیر اقتصاد
  • رونمایی از برات الکترونیک زنجیره تامین مالی
  • طرح ابزار تامین مالی یک پیش‌بینی نوآورانه است
  • برات الکترونیک زنجیره تامین مالی رونمایی شد
  • افزایش ۳۰ درصدی خرید تضمینی برگ سبز چای در سال جاری
  • افزایش ۲۶ درصدی بارش در اردستان نسبت به سال آبی جاری
  • افزایش ۳۷ درصدی میزان تولید پتروشیمی بوشهر
  • واکنش همتی به سخنان قالیباف: با علل تورم که موجب سفته بازی است مقابله کنید/ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید