Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-06@00:11:18 GMT

دیدار سیسی با امیر کویت

تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۷۹۹۷۸

رئیس جمهوری مصر در جریان سفر دو روزه خود به کویت با امیر این کشور دیدار کرد و در جریان این دیدار دو طرف درخصوص تقویت همکاری میان دو کشور و پرونده‌های منطقه‌ای به بحث و تبادل‌نظر پرداختند. ناطقان: به نقل از الیوم السابع، بسام راضی، سخنگوی ریاست جمهوری مصر اعلام کرد، شیخ صباح الاحمد الصباح، امیر کویت ضمن استقبال از سفر عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر، روابط برادرانه، صادقانه و تاریخی مستحکم میان دو کشور را ستود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس جمهور مصر پس از سفر خود به ژاپن عصر روز یکشنبه این کشور را به مقصد کویت ترک کرد.

امیر کویت در جریان این دیدار ضمن ستودن نقش کلیدی قاهره در راستای حمایت از امنیت و ثبات کشورهای عربی و تلاش‌های آن در راستای تقویت همکاری مشترک میان کشورهای عربی در تمامی سطوح، تاکید کرد: مصر نزد ملت کویت از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

وی همچنین نسبت به تداوم تقویت روابط متمایز دوجانبه در تمامی زمینه‌ها به ویژه در زمینه اقتصادی و رشد و توسعه‌ محور ابراز امیدواری کرد.

در همین راستا، سیسی در جریان این دیدار تاکید کرد که قاهره به روابط تاریخی میان مصر و کویت و ملت‌ دو کشور افتخار می‌کند و  قاهره در سطوح رسمی و مردمی از مواضع کویت در خصوص حمایت از اراده ملت مصر و تلاش‌های توسعه‌ محور آن تقدیر می‌کند.

رئیس جمهوری مصر در جریان این دیدار تاکید کرد، امنیت ملی کویت و کشورهای حوزه خلیج فارس بخش جدایی‌ناپذیر از امنیت ملی مصر است و قاهره به تداوم همکاری موجود میان دو کشور در زمینه‌های مختلف تمایل دارد.

در همین راستا، بسام راضی تصریح کرد: رئیس جمهوری مصر با شیخ جابر المبارک الحمد الصباح، نخست وزیر دولت کویت نیز دیدار کرد و در جریان این دیدار، روابط متمایز میان دو کشور را ستود و از دولت و ملت کویت تقدیر کرد.

سیسی همچنین نسبت به سفر نخست‌وزیر کویت به مصر طی دوره آتی با هدف تداوم توسعه همکاری دوجانبه در زمینه‌های مختلف ابراز امیدواری کرد.

دو طرف در جریان این دیدار همچنین به بررسی راه‌های تقویت روابط دوجانبه در زمینه‌های مختف به ویژه در زمینه اقتصادی، افزایش سرمایه‌گذاری‌های متبادل در پروژه‌های رشد و توسعه‌ محور میان دو کشور و همچنین تقویت روابط فرهنگی، آموزشی و گردشگری میان مصر و کویت پرداختند.

از سوی دیگر، امیر کویت امروز (دوشنبه) در سفری رسمی به واشنگتن می‌رود و طی آن با دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا به بررسی تحولات منطقه و مبارزه با تروریسم می‌پردازد.

روز جمعه کاخ سفید اعلام کرده بود که ترامپ در ۱۲ سپتامبر با امیر کویت در واشنگتن دیدار خواهد کرد و پیش‌بینی می‌شود که دو طرف در جریان این دیدار به بررسی تحولات منطقه و همکاری امنیتی دوجانبه و همچنین مسائل مبارزه با تروریسم بپردازند.

طی روزهای اخیر شایعاتی درخصوص سلامتی امیر کویت در صفحات اجتماعی منتشر شده بود که مرزوق الغانم، رئیس پارلمان این کشور این مساله را تکذیب کرد.

در ۱۸ اوت گذشته دفتر پادشاهی کویت اعلام کرده بود که وضعیت جسمانی صباح الأحمد الجابر الصباح بهبود یافته است و نتایج معاینات پزشکی که امیر کویت انجام داده مثبت بوده‌اند.
منبع: ایسنا برچسب ها: سیسی ، امیر کویت ، دیدار

منبع: ناطقان

کلیدواژه: سیسی امیر کویت دیدار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۷۹۹۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کوتاهی سازمان لیگ در اجرای آیین‌نامه در جریان دیدار جنجالی

رأی مسابقه استقلال ملاثانی- فجرسپاسی در حالی از سوی کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال صادر شده که سهم سازمان لیگ در این میان نادیده گرفته شده است. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، طبق برنامه‌ریزی سازمان لیگ قرار بود بازی استقلال ملاثانی و فجرسپاسی در چارچوب هفته  بیست و هشتم لیگ دسته اول فوتبال، دوم اردیبهشت ماه  سال جاری برگزار شود. با این وجود عدم امکان ورود دو تیم به ورزشگاه غدیر اهواز  باعث لغو و تعویق مسابقه شد. این در حالی است که فجر یکی از 4 تیم مدعی صعود به لیگ برتر قلمداد می‌شود و این موضوع می‌تواند روی سرنوشت صعود تأثیرگذار باشد.

واکنش باشگاه فجر سپاسی به برگزاری بازی لغو شده

طبق رأی کمیته انضباطی قرار است بازی دوباره برگزار شود هر چند فجرسپاسی اعلام کرده پرونده را به کمیته استیناف می‌برد.

کمیته انضباطی نقش 2 باشگاه میهمان، میزبان و همچنین متولی ورزشگاه یعنی باشگاه استقلال خوزستان را بررسی کرده اما در این میان طبق آیین‌نامه برگزاری مسابقات لیگ برتر و لیگ دسته یک، سازمان لیگ هم قصوراتی داشته است. برای نمونه طبق ماده 18 آیین‌نامه برگزاری مسابقات لیگ برتر و دسته اول فوتبال ایران،  تیم‌ میهمان باید یک تمرین رسمی یک ساعته در ورزشگاه محل برگزاری مسابقه داشته باشد. 

با این وجود بررسی‌های تسنیم نشان می‌دهد فجر در روز اول اردیبهشت سال جاری، در ورزشگاه غدیر اهواز جلسه تمرینی نداشته است. هر چند عدم رعایت اجرای  آیین‌نامه در لیگ دسته اول فوتبال کشور، مسبوق به سابقه است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عبور موتورسوار خوش شانس از میان رودخانه + فیلم
  • دیدار سردار شیرازی و امیر واحدی با خانواده شهید زاهدی
  • حکیم در دیدار معاون وزیر ارشاد: تبادل تجارب فرهنگی، هنری و آرشیوی میان ایران و عراق ضروری است
  • هوادار خاطی سپاهان، ۱۰ سال محروم شد
  • دیدار با خانواده شهیدی که به دست اسرائیل به شهادت رسید/ عکس
  • دیدار سردار شیرازی و امیر واحدی با خانواده سردار شهید زاهدی
  • سردار شیرازی و امیر واحدی با خانواده شهید زاهدی دیدار کردند
  • دیدار سردار شیرازی و امیر سرتیپ واحدی با خانواده سردار شهید زاهدی
  • کوتاهی سازمان لیگ در اجرای آیین‌نامه در جریان دیدار جنجالی
  • گسترش همکاری‌ها با کشور همسایه کمکی به دیپلماسی فرهنگی است